Кафедра "Хімічна техніка та промислова екологія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7479

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/htpe

Від 1999 року кафедра має назву "Хімічна техніка та промислова екологія", попередня назва – кафедра механічного устаткування хімічних виробництв.

Кафедра механічного устаткування хімічних виробництв була організована 18 жовтня 1946 року у складі факультету технології неорганічних речовин Харківського хіміко-технологічного інституту. Становлення кафедри пов’язане з іменами доцентів Георгія Веніаміновича Петрова, М. Ковальова, Абрама Натановича Цейтліна, Анісіма Рудольфовича (Рувиновича) Ястребнецького . У 1960 році на базі кафедри створено Факультет хімічного машинобудування.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора та 14 кандидатів технічних наук, 4 доктора філософії; 3 співробітника мають звання професора, 12 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних робіт та самостійної роботи з дисципліни "Оцінка впливу антропогенних факторів на сучасні екосистеми"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Самойленко, Наталія Миколаївна; Цейтлін, Мусій Абрамович; Шестопалов, Олексій Валерійович
    На сьогодні в Україні однією із найбільш актуальних проблем є вплив війни на екосистеми, що потерпають від пожеж, ракетних обстрілів та замінування території. Для їх відновлення необхідно провести оцінку завданої шкоди, розробити та втілити відповідні плани щодо ліквідації негативних наслідків. Методичні вказівки включають матеріали для виконання завдань трьох практичних робіт. У них розглядаються питання порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, та детально вивчаються відповідні методики розрахунку за напрямками шкоди завданої земельним ресурсам та атмосферному повітрю. Результатом виконаної практичної роботи є письмовий звіт, в якому представляється завдання з самостійної роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичної роботи за темою "Методи управління природоохоронною діяльністю"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Портянник, Сергій Васильович; Самойленко, Наталія Миколаївна; Філенко, Олеся Миколаївна
    В системі управління забезпечення якісного навколишнього середовища, збереження довкілля та стійкого розвитку провідну роль виконують ефективні методи управління природоохоронною діяльністю. На практиці застосовуються адміністративні, економічні або ринкові та соціально-психологічні методи управління, які у різних країнах мають свою вагомість та поєднання. Метою даної практичної роботи є вивчення теоретичних аспектів прийомів і способів, що відносяться до методів екологічного управління, а також розширення практичних знань студентів щодо соціально-психологічних методів, які в останній час набувають особливої актуальності в Україні та відображають актуальні питання сьогодення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Організація даних в екології"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Самойленко, Наталія Миколаївна; Сакун, Антоніна Олегівна; Катенін, Вадим Дмитрович
    У професійній роботі фахівців, діяльність яких пов’язується з екологією та охороною довкілля, надзвичайно важливим є здатність шукати, обробляти та аналізувати інформацію з використанням комп'ютера. Персональний комп'ютер зазвичай приєднаний до різних мереж, серед яких найбільш використовуваним є Інтернет. Знання та практичні навички здобувача вищої освіти з пошуку і обробки екологічної інформації активно застосовуються при вивченні спеціальних (фахових) дисциплін в університеті та, безперечно, продовжуються як результат навчання у професійній діяльності. У методичних вказівках представлені лабораторні роботи, виконання яких передбачає, що студенти мають певний рівень володіння основними прийомами роботи з комп′ютером.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для самостійної роботи студента та виконання індивідуального завдання з дисципліни "Техніка та технології захисту ґрунтів та надр"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Самойленко, Наталія Миколаївна; Разно, Микола Русланович
    Самостійна робота студентів базується на принципах розвиваючого навчання, відбувається без безпосередньої участі викладача, але під його керівництвом. У процесі самостійної роботи реалізується основна функція навчального процесу – одержання студентом максимального обсягу знань, їх закріплення і перетворення у стійкі вміння і навички. Виконання індивідуального завдання студентом допомагає йому набути поглиблених знань з курсу, що вивчається, а також продемонструвати свої аналітичні навички, вміння працювати з першоджерелами, вміння оформлювати та представляти результати своєї роботи на широкий загал, знання з обраної тематики та вміння відповідати на запитання. Дисципліна «Техніка та технології захисту ґрунтів та надр» є важливою при підготовці фахівців в сфері технології захисту навколишнього середовища, адже дозволяє студентам набути знань та вмінь про техніку та технології захисту ґрунтів та надр під час використання та від антропогенного навантаження й формує у них цілісне уявлення про взаємозв’язок всіх компонентів екосистем. Індивідуальне розрахункове завдання сприяє набуттю практичних навичок розрахунку необхідних доз добрив в залежності від конкретних умов. Дані методичні вказівки регулюють питання самостійної роботи студента та виконання індивідуального розрахункового завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни "Екологічно сталий розвиток міст"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Самойленко, Наталія Миколаївна; Тихомирова, Тетяна Сергіївна
    Методичні вказівки з дисципліни «Екологічно сталий розвиток міст» є частиною методично-інструктивного забезпечення програми підготовки здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальності 101 «Екологія». Основною метою практичних робіт є систематизація, поглиблення, розширення теоретичних знань аспірантів та розвиток їх практичної індивідуальної творчої ініціативи щодо нагальних питань професійної підготовки у сфері екології та сталого розвитку міст. Методичні вказівки визначають порядок виконання практичних робіт та пропонують завдання для виконання самостійної роботи, що включають питання аналітичного та творчого характеру.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до самостійної роботи студента та виконання індивідуального завдання з дисципліни "Еволюційна екологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Самойленко, Наталія Миколаївна; Босюк, Альона Сергіївна
    Еволюційна екологія є важливою дисципліною для формування у майбутнього інженера-еколога цілісної картини взаємозв’язків в екоситемах та можливості прогнозування змін у них, спираючись на досвід еволюції видів. Дані методичні вказівки регулюють питання самостійної роботи студента, зміст та оформлення такого виду індивідуального завдання як «розрахункове завдання».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних робіт з дисциплін "Технології нешкодження та утилізації компонентів газових викидів" та "Техніка та технології захисту атмосфери"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шестопалов, Олексій Валерійович; Новожилова, Тетяна Борисівна; Самойленко, Наталія Миколаївна; Сакун, Антоніна Олегівна
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з курсів «Технології знешкодження та утилізації компонентів газових викидів» та «Техніка та технології захисту атмосфери" розроблені для студентів спеціальності 101 «Екологія» денної та заочної форм навчання. Кожна практична робота містить мету, загальні теоретичні положення щодо теми, за якою виконуються розрахунки, методику та приклад розрахунку, а також варіанти завдань. Загальна мета практичних робіт – набуття студентами самостійних навичок при проведенні розрахунків, закріплення теоретичного матеріалу, наданого в лекціях за даним курсом.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисципліни "Організація та управління в природоохоронній діяльності"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Самойленко, Наталія Миколаївна; Філенко, Олеся Миколаївна
    Методичні рекомендації розроблені з метою розширення і закріплення знань та навичок студентів при виконанні самостійної роботи з курсу «Організація та управління в природоохоронній діяльності». Самостійна робота студентів (СРС) спрямована на формування професійної компетенції майбутнього спеціаліста щодо здатності до використання основних принципів та складових екологічного управління; обґрунтування необхідності та розробки заходів зі збереження довкілля, участі в управлінні природоохоронними діями та/або екологічними проєктами. Самостійна робота виконується студентами у позааудиторний час по завданню викладача або з власної ініціативи. Такий вид роботи здобувачів вищої освіти розвиває їх здібність до самоосвіти, творчої праці, організації навчання, вміння обробляти інформацію та ін.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з курсу "Організація та управління в природоохоронній діяльності"
    (2022) Самойленко, Наталія Миколаївна; Філенко, Олеся Миколаївна; Баранова, Антоніна Олегівна
    Однією з умов забезпечення якісної охорони довкілля є ефективна організація та управління в природоохоронній діяльності, що здійснюється на різних рівнях і передбачає гармонійне поєднання потреб суспільства та екологічно безпечного використання природного середовища. Екологічне управління забезпечується реалізацією комплексних заходів з ефективного та раціонального використання природних ресурсів, попередження забруднення елементів довкілля, збереження та відновлення екосистем і ін. З урахуванням цього організація та управління в природоохоронній діяльності здійснюється за відповідними напрямками і об′єктами, що забезпечує досягнення головних та спеціальних цілей охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. Метою підготовки реферату є формування і поглиблення у студентів знань з основних тем, що стосуються організації та управління в природоохоронній діяльності, вміння аналізувати літературні джерела, робити узагальнення та самостійні висновки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з курсу "Системи технологій та інженерна екологія"
    (2023) Самойленко, Наталія Миколаївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Баранова, Антоніна Олегівна; Махоніна, Оксана Сергіївна
    Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів і виробництв на навколишнє середовище та брати участь у розробці і реалізації проектів з охорони довкілля є важливими компетенціями у професійній діяльності фахівців у галузі інженерної екології. Зважаючи на це, програма дисципліни «Системи технологій та інженерна екологія» передбачає вивчення студентами найбільш поширених технологій народного господарства України та виконання курсового проєкту, що дозволяє студентам отримати та розвинути практичні знання і уміння щодо зазначених питань. У даних методичних вказівках визначаються цілі та задачі проєктування, порядок виконання і вимоги, що ставляться до оформлення курсового проєкта. Цілями курсового проєкту є закріплення та узагальнення студентами знань щодо: – джерел утворення забруднюючих речовин у технологічному процесі виготовлення продукції; – характеристики викидів і скидів, які формуються у технологічному процесі підприємства та містять забруднюючі речовини; – утворення виробничих відходів підприємства; – прогнозування впливу технологічних процесів на довкілля та розробки природоохоронних заходів. Задачі курсового проєктування включають: – пошук, узагальнення та аналіз літературних джерел за темою курсового проєкту; – розробка розділів проєкту у відповідності із завданням; – оформлення текстової та графічної частини проєкту.