Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3845
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm
Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.
Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з дисципліни "Організація складського господарства"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Рубашка, Володимир ПетровичВідмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматичного управління"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович; Сівих, Дмитро ГеоргійовичСучасним спеціалістам з прикладної механіки та галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка склада ється з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з ос нов теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти засвоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування».Документ РГЗ та методичні вказівки до їх виконання з дисципліни "Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення"(2023) Рубашка, Володимир ПетровичВідмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.Документ Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт з дисципліни "Конструкційні елементи складів"(2023) Рубашка, Володимир ПетровичСклади є найважливішою складовою сучасної логістики, тому що саме ці приміщення дають змогу зосередити в одному місці великий обсяг вантажів, здійснити зберігання доставленого товару та своєчасно постачати їм споживача. Склади дозволяють зменшити терміни доставки продукції, також оптимізувати роботу логістичних центрів. Для забезпечення безпеки, ефективної організації вантажно-розвантажувальних робіт складування вантажів проводиться на стелажах – спеціальних конструкціях, зібраних із укріплених на вертикальних стійках багатоярусних настилів. Ці конструкції оптимально пристосовані до мінімально можливого розміру займаної ними корисної площі приміщення, а також забезпечення зручного доступу до товарів, що зберігаються. Найбільшого поширення набули палетні стелажі, що максимально забезпечують автоматизацію приймання і видачі великої кількості вантажів шляхом розміщення їх на стандартних піддонах. Необхідність розміщення максимального числа вантажів на мінімальній складській території висуває високі вимоги до методів проектування та розрахунку стелажних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Конструкційні елементи складів». У цих вказівках надана методика проектування та розрахунку стелажних систем сучасних складських комплексів.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Конструкційні елементи ПТМ і складів"(2023) Рубашка, Володимир ПетровичДані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності для студентів спеціальності 133 Галузеве машинобудування. Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання. Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Конструкційні елементи ПТМ і складів». У цих вказівках надана методика розрахунків металоконструкції мостового крана на міцність та жорсткість, а також наведені рекомендації щодо конструювання головної та кінцевої балок. Дану методику студенти використовують при виконанні курсового проекту та бакалаврської дипломної роботи. Метою вказівок є надання студентам знань щодо розрахунку металоконструкцій мостових кранів з використанням сучасних систем автоматизованого проектування.Документ Методичні вказівки до розрахункового завдання з дисципліни "Гідропривід підйомно-транспортних машин і обладнання"(2023) Гнатенко, Григорій Олександрович; Турчин, Ольга ВолодимирівнаОб'ємний гідропривід сьогодні широко застосовується в машинобудуванні і став невід’ємною частиною сучасних мобільних машин і промислового обладнання. У технічно розвинутих країнах сучасну машину без гідроприводу зустріти майже неможливо. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» спеціалізації 133.04 «Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання». У вказівках надана методика розрахунку елементів гідроприводу підіймально-транспортних і будівельно-дорожніх машин і обладнання. Методику студенти використовують при виконанні розрахункового завдання з курсу «Гідропривід підйомно-транспортних машин і обладнання». Метою вказівок є надання студентам знань щодо конструювання та проектування елементів об’ємного гідроприводу підіймально-транспортних і будівельно-дорожніх машин і обладнання.Документ Методичні вказівки до розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Будівельно-дорожні машини"(2023) Гнатенко, Григорій Олександрович; Турчин, Ольга ВолодимирівнаПри підготовці магістрів за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» важливе значення має не лише вивчення ними конструкцій машин та обладнання, їх призначення та сфери застосування, а й вивчення методів інженерних розрахунків машин. Це дозволить майбутнім інженерам визначати раціональні технологічні та конструктивні параметри проектованих машин, а, значить, займатися конструкторською та науковою діяльністю. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування». У вказівках надана методика розрахунків елементів фронтального навантажувача. Методику студенти використовують при виконанні розрахунково-графічного завдання з курсу «Будівельно-дорожні машини». Метою вказівок є надання студентам практичних рекомендацій до виконання завдань з конструювання та проектування будівельних, дорожніх та меліоративних машин. Цей навчально-методичний посібник може бути рекомендований для студентів інших спеціальностей механічної інженерії.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Чисельні методи та основи оптимізації". Частина 1(2023) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр ЄвгенійовичПовсюдне використання комп’ютерів вимагає від сучасного інженера оволодіння навичками використання обчислювальної техніки. Однією з дисциплін, що безпосередньо пов'язана із застосуванням персональних комп'ютерів (ПК), є обчислювальна математика. Вона вивчає методику побудови та дослідження чисельних методів вирішення математичних задач, які моделюють різні процеси. Для студентів технічних спеціальностей головним завданням є розуміння основних ідей методів, особливостей та областей застосування, а не їх розробка та докладне дослідження. У цьому немає особливої необхідності для інженера, який використовує чисельні методи як готовий інструмент у своїй практичній роботі. В процесі виконання лабораторних робіт студенти освоюють методику застосування сучасних чисельних методів при вирішенні різноманітних інженерних задач. При цьому надається перевага тим методам, які дозволяють найпростіше виконувати їх реалізацію на ПК. Наприклад, при розв'язанні нелінійних рівнянь перевагу надають методам дихотомії і хорд, які, незважаючи на трудомісткі обчислення та відносно велику кількість ітерацій, не вимагають ручного дослідження збіжності рішення. Лабораторні роботи виконуються студентами на персональних комп'ютерах. Програми реалізації чисельних методів розробляються у пакеті математичних розрахунків MATLAB. Алгоритми програм розробляють студенти на практичних заняттях. В процесі виконання робіт особлива увага приділяється отриманню рішення із заданою точністю, а також порівнянню швидкості збіжності різних методів, призначених для вирішення одного класу задач.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматики транспортних засобів"(2023) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр ЄвгенійовичСучасним спеціалістам з галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка складається з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з основ теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти освоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування». Лабораторні роботи виконуються на персональних комп’ютерах із застосуванням інтерактивної програми MATLAB, що дає можливість досліджувати системи графічно, уникаючи багатьох нюансів, пов’язаних зі звичайним програмуванням.