Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3845

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm

Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.

Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Макет мостового крану з керуванням від мікропроцесора
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Свіргун, Володимир Петрович; Свіргун, В. В.; Молотова, М. В.; Мікуляк, С. І.
  • Ескіз
    Документ
    Розширення області ефективного застосування пневмопривода
    (Глобус-Прес, 2018) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Стрижак, Всеволод Вікторович
    Мета. Розширення сфери застосування пневмопривода при істотному збільшенні інерційних навантажень, в межах яких привод залишається працездатним, а також суттєве підвищення економічності пневмоприводів. Методи дослідження. Структурний синтез енергозберігаючого пневмопривода з гальмуванням робочого органа привода шляхом зміни структури комутаційних зв’язків. На підставі раніше побудованої математичної моделі пневмопривода і проведеного комп’ютерного моделювання перехідних процесів обрано схеми і алгоритми керування пневмоприводами, що забезпечують найкращі експлуатаційні характеристики. Проведено оцінку ефективності роботи пневмопривода на основі комплексного показника технічного рівня. Результати дослідження. Розроблено низку схем пневмоприводів з гальмуванням робочого органа за рахунок зміни структури комутаційних зв’язків, найбільшою мірою пристосованих для комп’ютерного керування. Проведено машинний експеримент, який дозволив зробити порівняльний аналіз перехідних процесів для різних схем пневмоприводів. В результаті моделювання вдалося визначити найефективнішу схему гальмування. Отримані нові способи та схеми гальмування здатні істотно розширити область експлуатації в бік більшіх інерційних навантажень, а також здійснити ефективніше використання працездатності стисненого повітря. Експериментально отримано перехідний процес у пневмоприводі з раціональною схемою гальмування робочого органа, який підтвердив результати комп’ютерного експерименту. Висновки. Розроблена схема пневмопривода і спосіб її керування забезпечує у всьому діапазоні конструктивних параметрів і умов функціонування плавне безударне спрацювання з рівносповільненим регульованим режимом гальмування, з більш високою швидкодією в порівнянні із традиційними схемами пневмоприводів, а також значно більш ефективне використання працездатності стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
    Розв'язання задачі керування краном за допомогою функції керованості
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2017) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон Олександрович; Лось, Євген Олександрович
    Продуктивність, надійність а також зручність експлуатації кранів багато в чому залежать від коливань підвішеного на гнучкому підвісі вантажу. Одним з важливих резервів підвищення ефективності роботи крана є оптимізація перехідних режимів руху вантажного візка (розгін/гальмування). У роботі розглядається модель руху "візок – вантаж" для мостового крана в задачі оптимального керування. Показано, що вихідна задача переміщення вантажу з деякої початкової точки в задану точку, в котрій система буде знаходитися в стані спокою, за кінцевий час та при наявності обмежень на керування, еквівалентна задачі локальної нуль-керованості для цієї системи. Представлено конструктивне рішення цієї задачі з використанням метода синтезу інерційних керувань – розвиток методу функції керованості. Досліджується задача побудови обмеженого керування, яке переводить систему з однієї заданої точки в іншу. Приводяться і обговорюються результати застосування у вигляді декількох різних алгоритмів розв’язання задачі за допомогою методу функції керованості, а також результати роботи програм, які реалізують ці алгоритми, і аналіз труднощів, що виникають, та шляхів їх вирішення.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми перекосів ходових коліс кранів мостового типу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Наумов, С. М.; Петренко, Надія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Раціональне керування змінною у часі продуктивністю регульованим насосом крана
    (НТУ "ХПІ", 2016) Григоров, Отто Володимирович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Зюбанова, Д. М.; Цебренко, Максим В'ячеславович
  • Ескіз
    Документ
    Економія енергії в підйомно-траспортних машинах з застосуванням гідроприводу
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гриценко, Н. О.; Григоров, Отто Володимирович; Цебренко, Максим В'ячеславович
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження гідростатичного привода кранових механізмів з дистанційним керуванням
    (НТУ "ХПІ", 2016) Григоров, Отто Володимирович; Стрижак, Всеволод Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок стрічкового конвеєра
    (НТУ "ХПІ", 2010) Григоров, Отто Володимирович; Вишневецький, Георгій Валентинович; Петренко, Надія Олександрівна; Стрижак, Всеволод Вікторович
    Дане видання призначене для студентів, що виконують курсовий проект з машин безперервного транспорту. У проекті потрібно розрахувати навантаження, натяг і прогин у стрічці, розміри роликоопор, привод конвеєра та виконати його перевірку на пуск і гальмування. Вибрати тип стрічки, визначити діаметр барабана, розрахувати очисний пристрій