Кафедра "Фізика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7578

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tef

Кафедра "Фізика" створена у 2016 році шляхом об'єднання кафедри "Загальна та експериментальна фізика" і кафедри "Теоретична та експериментальна фізика", заснованої в 1972 році. .

У 1885 р. для викладання в інституті курсу фізики на посаду ад’юнкт-професора був запрошений магістр фізики приват-доцент Харківського університету Олександр Костянтинович Погорілко. У різні роки на кафедрі працювали видатні вчені-фізики: Пільчиков Н. Д., Латишев Г. Д., Обреїмов І. В., Пінес Б. Я., Ландау Л. Д., Корсунський М. І., Веркин Б. І., Дмитренко І. М., Базакуца В. А., Кулик І. О., Янсон І. К., Басс Ф. Г. Гуревич Ю. Г., Косевич В. М., Кукушкін Л. С. та ін.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора та 16 кандидатів фізико-математичних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат педагогічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 12 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Фізика напівпровідникових приладів
    (2023) Кіріченко, Михайло Валерійович; Зайцев, Роман Валентинович; Мінакова, Ксенія Олександрівна
    Оскільки з фізики напівпровідників є велика кількість літератури, у розділі з відповідними посиланнями конспективно викладено ті відомості, які будуть використані під час аналізу властивостей напівпровідникових приладів, і навіть дані необхідні визначення. Основна увага приділена напівпровідниковим матеріалам, які широко застосовуються для виготовлення електронних приладів - моноатомним напівпровідникам кремнію (Si) та германію (Ge), а також напівпровідниковим сполукам А3В5, з яких найбільше освоєно арсенід галію (GaAs). Математичні формули максимально спрощені з урахуванням специфіки цих матеріалів, і навіть умов експлуатації виробів (обмежений температурний спектр). Далі в посібнику наведений матеріал буде використаний для необхідних посилань, щоб не перевантажувати викладками основний текст.
  • Ескіз
    Документ
    Великі наукові ідеї, які змінили Світ
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мінакова, Ксенія Олександрівна; Петров, Сергій Олександрович; Радогуз, Сергій Анатолійович; Сокол, Євген Іванович; Матюхов, Дмитро Володимирович; Білик, Сергій Юрійович; Ліньков, Олег Юрійович; Іванова, Марина Сергіївна; Басова, Євгенія Володимирівна; Скидан, Наталія Павлівна; Кіріченко, Михайло Валерійович; Данильченко, Дмитро Олексійович; Костусяк, Володимир Вікторович; Лебедєв, Володимир Володимирович; Вировець, Сергій Валерійович; Чепелюк, Олександр Олександрович; Анан'єва, Валерія Вікторівна; Циганков, Олександр Валерійович; Лаврова, Інна Олегівна; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Гетта, Оксана Сергіївна; Пустовойтов, Павло Євгенович
    Посібник підготовлено колективом авторів з різних наукових та освітніх галузей як цикл уроків міждисциплінарного освітнього проекту "Великі наукові ідеї, які змінили Світ". На прикладі всесвітньовідомих відкриттів та досліджень запропоновані методики викладання природничо-математичних дисципліни через зв'язок з історією наукових відкриттів та винаходів, які змінили життя людства. Посібник містить ілюстрації, довідкові дані у формі таблиць та схем, питання для самоперевірки та літературу для подальшого ознайомлення з матеріалом. Для вчителів природничих та математичних дисциплін та учнів старших класів закладів середньої загальної освіти .
  • Ескіз
    Документ
    Інклюзивне навчання при порушенні слуху: практики викладання природничих наук
    (ТзОВ "Простір-М", 2021) Березовська, Ірина; Мінакова, Ксенія Олександрівна
    У посібнику висвітлюються сучасні тенденції у практичному аспекті викладання природничих і технічних дисциплін в контексті інклюзивного навчання при порушенні слуху. Наведені приклади втілення діяльнісного підходу, STEM-проектів та застосування засобів інформаційних технологій. Розглянуто освітній потенціал неформальних середовищ, таких як музеї та креативні платформи. Посібник призначений для викладачів середніх шкіл та закладів вищої і спеціальної освіти, а також працівників закладів для дітей молодшого віку. Може бути корисним під час проведення курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.