Кафедра "Українська мова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo
Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).
Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Українська мова". Частина ІІ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Терещенко, Любов Яківна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Сухоруков, Віктор АнатолійовичЗнання хімії, базоване на правильному назовництві, є першою умовою успішного засвоювання хімічних та суміжних дисциплін. Використання в навчанні і майбутній професійній діяльності хімічної довідкової літератури, у тому числі англомовної, яка застосовує міжнародні хімічні терміни, вимагає від майбутніх спеціалістів розуміння назв хімічних понять, якими послуговуються міжнародні терміносистеми. Першим кроком до такого розуміння повинна стати хімічна освіта на основі міжнародної хімічної термінології і номенклатури. Саме знання сучасної міжнародної хімічної термінології і номенклатури хімічних сполук дає можливість доступу до різноманітних міжнародних джерел інформації як друкованих, так і ресурсів Інтернет. Методичні рекомендації допоможуть студентам зрозуміти актуальність вивчення термінології; ознайомитися з особливостями становлення, формування і функціонування української хімічної терміносистеми, із загальноприйнятими і широковживаними правилами систематичної номенклатури IUPAC; сприятимуть опануванню не лише теми курсу, а й основної термінології свого фаху. Особливу увагу приділено формуванню у студентів мовно-комунікативних компетенцій, наближенню знань до практичних потреб, що допоможе їм формувати, розвивати й удосконалювати навички у володінні фаховою мовою.Документ Методичні вказівки для викладачів до проведення практичних занять із дисципліни "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Субота, Лариса АндріївнаДане видання містить методичні вказівки щодо практичних занять з української мови для викладачів; стандартизовану структуру проведення практичних занять у групах іноземних здобувачів вищої освіти II курсу, які навчаються англійською мовою у закладах вищої освіти України; рекомендований список домашніх завдань для студентів; список літератури.Публікація Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошниченко, Денис Вікторович; Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина ЮріївнаСамостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування теоретичних знань курсу й досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері. Зміст самостійної роботи студента з курсу «Українська мова» визначено робочою навчальною програмою дисципліни навчально-методичними матеріалами та завданнями.Публікація Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чернявська, Світлана Миколаївна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Немерцова, Олена ЄвгенівнаМета пропонованих методичних вказівок – підвищити рівень загальномовної підготовки студентів 1 курсу гуманітарних спеціальностей, виробити вміння добору комунікативно виправданих мовних засобів, навички дотримання мовних норм у спілкуванні та самоконтролю за цим у професійному спілкуванні. Мовна освіта студентів покликана забезпечити опанування ними лексики певного фаху, навичок професійної та ділової комунікації, сприяти поглибленню знань норм української літературної мови, розвивати культуру мови, мислення й поведінки. Аналізуються особливості використання синонімів, антонімів, паронімів, інших лексичних одиниць у текстах з психології. Особлива увага приділяється типовим порушенням морфологічних норм української мови, зокрема помилкам, що виникають внаслідок порушення мовних норм. Методичні вказівки складаються з текстів психологічного напрямку і практичних завдань для поглиблення, закріплення вмінь і навичок грамотного професійного мовлення. Пропонуються вправи, метою яких є з'ясування значеннєвих і стилістичних відтінків морфологічних варіантів, поєднання слів у реченні, вибір потрібної форми слова відповідно до конкретних умов мовлення, спостереження над мовними явищами. Пропонований матеріал стане корисним усім, хто вдосконалює свої знання з української мови, прагне підвищити культуру мовлення.Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Субота, Лариса АндріївнаМетодичні рекомендації призначені для англомовних іноземних студентів 2 курсу, які вивчають українську мову як іноземну та володіють базовими знаннями з цієї мови. Методичні рекомендації складені відповідно до Робочої програми з української мови для іноземних студентів 2 курсу (англійська мова навчання). Методичні рекомендації містять коментарі; практичні завдання до кожної граматичної теми; уміння і навички, якими повинен опанувати іноземний студент у період навчання; індивідуальні завдання для студентів, список рекомендованої літератури. До кожного заняття підібрано тематичні навчальні тексти та діалоги з комунікативними завданнями із проєктуванням мовленнєвого матеріалу на особистість студента, розроблено комплекс лексичних та граматичних вправ. Метою методичних рекомендацій є корекція та вдосконалення лінгвістичних, комунікативних та культурознавчих компетенцій іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою, у різних видах мовленнєвої діяльності: читанні, аудіюванні, говорінні та письмі. Методичні рекомендації містять граматичний коментар, комплекс лексико-граматичних вправ з корекції мовного матеріалу, що представляє певні труднощі для іноземного студента. Усі заняття містять комплекс розгорнутих лексичних і граматичних вправ. Методичні рекомендації спрямовані на розвиток комунікативних навичок іноземних студентів, відтворення і продукування власних висловлювань (монологи та діалоги) як в усній, так і в письмовій формі, вдосконалення навичок читання, збагачення словникового запасу. Методичні рекомендації розраховані на англомовних іноземних студентів другого курсу, які вивчають українську мову як іноземну та мають базові знання мови.Документ Методична розробка до самостійної роботи з дисципліни "Українська мова"(2023) Терещенко, Любов Яківна; Гомон, Андрій МихайловичУ сучасній професійній освіті однією з важливих проблем є формування мовно професійної компетентності фахівців будь-якої галузі знань, а також визначення ролі термінології в цьому процесі. Студенти опрацьовують фахову термінологічну лексику здебільшого під час вивчення спеціальних дисциплін. Проте рівень її засвоєння та нормативного використання залежить від сукупності мовних знань, навичок, умінь, необхідних для ефективного процесу професійної комунікації. Сьогодні в економічній термінології відбувається змінення значення слів, переосмислення, нарощування нової семантики – все це, разом із утворенням нових слів, значно розширює і збагачує словник мови, підсилює його потенціал. Підготовка фінансистів, працівників банківських установ та фахівців інших економічних спеціальностей економічного профілю передбачає необхідність формування їх високої мовної культури, ознайомлення з нормами української літературної мови, опанування мови спеціальності й досконалого вивчення сучасних економічних термінів і понять.Публікація Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Українська мова" (професійного спрямування)(ТОВ "Видавництво "Форт", 2023) Субботіна, Валерія Валеріївна; Писарська, Наталія ВіталіївнаНавички професійного володіння українською мовою є необхідними для успішної професійної діяльності, оскільки не можна вважати кваліфікованим спеціаліста, що не володіє мовою. Серед загальних знань мови для професійної діяльності важливим є вміння працювати з науковими текстами, скорочувати інформацію та складати самостійно наукові тексти. Крім того, важливе значення мають навички укладання ділових паперів, які є обов’язковою складовою будь-якої сфери діяльності людини. Також у професійній та науковій діяльності чимале значення набувають знання та доцільне використання термінологічної лексики, вміння перекладати та користуватися словниками. Тому одним з головних завдань вивчення дисципліни «Українська мова» серед студентів технічних спеціальностей є навчити здобувачів освіти створювати документи, аналізувати наукову літературу, працювати з термінами та текстами, написаними іншою мовою. Ці проблеми наразі є актуальними, оскільки науковий та офіційно-діловий стилі мають свою специфіку. Методичні вказівки містять стислу інформацію стосовно питання створення ділових папері, роботи з науковими текстами, використання термінів тощо. Методичні вказівки призначено для студентів 1-го курсу спеціальності 132 «Матеріалознавство».Публікація Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни "Українська мова". Частина 1(2023) Терещенко, Любов Яківна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Лещенко, Сергій АнатолійовичУкраїнська хімічна термінологія, номенклатура та наукова мова перебувають на сучасному етапі в стані становлення та розвитку. Вагомі проблеми, які потребують нагального вирішення, лежать у площині визначення співвідношення національних і міжнародних складників у термінотворенні, особливостей упорядкування хімічної термінології на україномовному ґрунті. Хімічні терміносистеми добре опрацьовані і систематично переглядаються та уточнюються в спеціальних комісіях Міжнародного союзу теоретичної та прикладної хімії IUPAС, публікуються у відповідних документах. Матеріали цих комісій є основою для відтворення узгоджених термінів національними мовами. Поступово національна хімічна терміносистема приводиться у відповідність до міжнародної. Методичну розробку створено відповідно до сучасних концепцій викладання української мови за фаховим спрямуванням і зорієнтовано на формування у студентів мовно комунікативних компетенцій. Особливу увагу приділено засвоєнню проблематики, наближенню знань до практичних потреб, що допоможе студентам формувати, розвивати й удосконалювати навички у володінні фаховою мовою.Публікація Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Українська мова (професійного спрямування)"(2023) Сухоруков, Віктор Анатолійович; Шокуров, Олександр Володимирович; Дяченко, Олена ВалеріївнаСамостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування знань з метою сформувати в майбутніх спеціалістів уміння й навички досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері. Зміст самостійної роботи студента з курсу «Українська мова (професійного спрямування)» визначено робочою навчальною програмою дисципліни навчально-методичними матеріалами та завданнями.Публікація Методичні рекомендації до самостійної роботи з курсу "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна; Гомон, Андрій МихайловичСамостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування теоретичних знань курсу й досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »