Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Управління знаннями в інноваційному процесі у сфері високих технологій
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Систематизовано процедури управління знаннями на етапах основних стадій інноваційного процесу в сфері високих технологій. Окреслено джерела і напрямки використання знань, а також супутні ризики.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління інноваційним розвитком в умовах технологічних трансформацій
    (Триторія, 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Досліджено проблеми управління інноваційним розвитком в умовах четвертої промислової революції і зміни технологічних укладів. Окреслено роль цифровізації у формуванні передумов випереджаючого інноваційного розвитку. Викладено підходи до управління знаннями як основою і результатом інноваційної діяльності. Визначено особливості управління інноваційним розвитком університетів в умовах технологічних трансформацій. Запропоновано підходи до ринково-орієнтованого антикризового управління інноваційним розвитком регіонів і галузей економіки.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічні підходи до комерціалізації знань як завершального етапу інноваційного процесу
    (2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Отримані результати сприяють раціоналізації вибору стратегічних підходів до комерціалізації знань господарюючих суб’єктів різних рівнів узагальнення. У сукупності вони розвивають засади менеджменту знань суб’єктів інноваційної діяльності різного рівня (окремих організацій, галузей, національної економіки у цілому) в частині поглиблення методологічних засад формування організаційно-економічного механізму комерціалізації знань організацій як безпосередньо, так і знань, що втілені у продуктові і процесні інновації.
  • Ескіз
    Публікація
    Комерціалізація знань в інноваційному процесі промислових підприємств
    (2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Райко, Діана Валеріївна
    Визначено місце і роль знань в інноваційному процесі промислових підприємств з урахуванням особливостей їх продукування і використання (комерціалізації) в умовах трансформації технологічних укладів і розвитку ІР4. Показано, що знання в інноваційному процесі мають дуалістичну природу: вони є основою прийняття обґрунтованих інноваційних рішень, а також одночасно – їх результатом. Окреслено види знань на основі яких приймають управлінські рішення щодо управління знаннями в інноваційному процесі. Удосконалено схему отримання і використання (комерціалізації) знань підприємством, що розвивається інноваційним шляхом, зокрема, в частині коригування і розширення джерел нових знань і напрямів їх використання. Уточнено зміст процедур основних етапів управління орієнтованим на знання інноваційним розвитком підприємства в умовах ІP4, зокрема, з позицій визначення стратегічних напрямів інноваційного розвитку (наздоганяючий, слідування за лідером, випереджаючий) і відповідних їм стратегій інноваційного розвитку (захисна, помірковано-наступальна, агресивно-наступальна). Досліджено практичні аспекти продукування і комерціалізації знань промисловими підприємствами України, за їх результатами встановлено значне переважання стратегій опосередкованої комерціалізації знань над стратегіями безпосередньої комерціалізації. Визначено сильні і слабкі сторони системи управління продукування і комерціалізацією знань промисловими підприємствами України. Визначено зовнішні можливості і загрози орієнтованого на знання інноваційного розвитку промислових підприємств України. Зроблено висновок про наявність сприятливих зовнішніх і внутрішніх можливостей переходу промислових підприємств на шлях випереджаючого орієнтованого на знання інноваційного розвитку. А також про наявність загроз реалізації відповідних стратегій інноваційного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Управління знаннями в системі забезпечення економічної безпеки промислового підприємства в умовах технологічних трансформацій
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Розроблено засади організаційно-економічного механізму управління знаннями промислового підприємства в системі забезпечення його економічної безпеки в перманентно мінливих умовах трансформації технологічних укладів і четвертої промислової революції. Визначено структуру і склад основних підсистем механізму, а також схему їх узгодженої взаємодії.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління вибором перспективних напрямів використання знань на підприємстві
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    У статті обґрунтовано важливість знань на підприємстві як одного з основних чинників економічного зростання. Визначено послідовність та зміст формалізованих процедур управління вибором ефективних напрямів використання актуальних знань на підприємстві, які можуть бути втіленими у продуктові, технологічні, управлінські та інші інновації, що дасть змогу посилити відносні конкурентні переваги підприємства, забезпечить умови його тривалого виживання і розвитку в перманентно мінливих умовах зовнішнього середовища. Розробки авторів формують методичні засади організаційно-економічного механізму цілеспрямованого управління знаннями на підприємствах. Їх практичне впровадження дає змогу обґрунтовано і за формалізованими процедурами вибирати ефективні напрями реалізації інтелектуального капіталу підприємства, визначати раціональні шляхи його посилення.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління продукуванням і комерціалізацією знань в контексті забезпечення економічної безпеки держави
    (2020) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Обґрунтовано позитивний вплив інноваційної діяльності і створюваних за її результатами інновацій на усі складові економічної безпеки держави. Показано, що основу інновацій становлять актуальні релевантні знання щодо тенденцій розвитку процесів на національному і міжнародних ринках, стану інноваційної системи держави, тенденцій розвитку науки і техніки, досягнення яких можуть бути втілені у інноваційні розробки, які сприяють забезпеченню належного рівня складових економічної безпеки держави. Розроблено підхід до формування системи управління отриманням (продукуванням) та використанням (комерціалізацією) знань, які втілюються у інноваційні розробки, які, в свою чергу, дозволяють виділити, посилити та реалізувати відносні конкурентні переваги і зайняти на цій базі міцні конкурентні позиції на національному і світових ринках, забезпечити на цій основі економічну безпеку держави.
  • Ескіз
    Документ
    Роль і завдання маркетингу в системі управління знаннями підприємства в контексті забезпечення його інноваційного розвитку
    (Луцький національний технічний університет, 2020) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Визначено роль і окреслено основні завдання маркетингу в управлінні знаннями підприємства з позицій забезпечення його інноваційного розвитку.
  • Ескіз
    Публікація
    Продукування і використання знань промисловими підприємствами України в контексті їх інноваційного розвитку
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Досліджено вплив існуючої системи продукування і використання знань на промислових підприємствах на перспективи їх інноваційного зростання.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління знаннями в системі інноваційного розвитку організації
    (Сумський державний університет, 2017) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Комарницька, Ганна Омелянівна
    Розроблено теоретико-методологічні засади цілеспрямованого взаємоузгодженого і взаємопов’язаного управління процесами продукування (отримання) і використання знань в організації як інструменту реалізації її потенціалу інноваційного розвитку, посилення конкурентних переваг, забезпечення стійкого розвитку в перманентно мінливих умовах інформаційної (постіндустріальної) економіки на основі оперативного приведення у відповідність до цих змін її потенціалу. Систематизовано джерела (інструменти), способи отримання і напрями використання різних видів наукових, професійних, техніко-технологічних знань. Отримані результати формують засади організаційно-економічного механізму управління знаннями в організації.