Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретико-методологічні засади управління інтелектуальною власністю
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглядаються поняття та сутність управління інтелектуальною власністю а також моделі, методи та інструменти управління інтелектуальною власністю на промислових підприємствах. По результатам проведеного дослідження надано методологічні і методичні підходи до управління процесами створення та введення в господарський обіг об’єктів інтелектуальної власності на підприємствах реального сектору економіки на протязі життєвого циклу інтелектуальних продуктів. Авторами на основі принципів процесно-системного підходу та методів моделювання запропоновано модель та методичний інструментарій реалізації системи інтелектуальної власності на рівні підприємства. Система, у свою чергу, представлена як процес із виділенням етапів та описом змісту кожного етапу. Запропонована модель може бути використана у практичній діяльності промислового підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування сучасних стратегій управління інтелектуальною власністю на підприємстві
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що загальний підхід до формування управлінських стратегій в інтелектуальній сфері, на наш погляд, повинен будуватися на принциповому відношенні підприємства до факторів зовнішнього оточення. Одні підприємства точно дотримуються розроблених та узгоджених планів незалежно від позитивного чи негативного впливу чинників зовнішнього середовища, другі ж, навпаки, вносять необхідні зміни.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження критерія ефективності трансферу технологій Out-the-Door
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Розглянутий підхід до формування трансферу інтелектуально-інноваційних технологій має свої переваги та недоліки. Перевагою цього критерію ефективності трансферу технологій є той факт, що його використання не накладає на агента з трансферу технологій відповідальності за фактори, пов’язані з трансфером, які можуть бути непідвладні контролю. Недоліком цього критерію, є те, що він заохочує цинізм і зосереджується на діяльності, а не на результаті.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегії креативності в управлінні інтелектуальною власністю
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що креативний менеджмент є процесом створення нової системи знань, умінь і навичок. За своїм змістом він близький до інноваційного і відрізняється від нього лише тим, що розглядає об’єкт (інтелектуальний продукт) з боку його структури. Креативність є основною передумовою для створення інновацій. Креативна діяльність приводить до створення нових знань і перетворення їх на товари та послуги до виникнення купівельного попиту.
  • Ескіз
    Публікація
    Інтелектуальна власність промислового підприємства як економічна категорія
    (Видавничий дім "Гельветика", 2022) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглянуто теоретико-методологічні засади інтелектуальної власності, яка представляє собою одну із складових інтелектуального капіталу промислового підприємства. Проведено наукометричний аналіз існуючих визначень інтелектуальної власності у різних контекстах. Виявлено найбільш характерні складові поняття «інтелектуальна власність». Виділено напрямки використання інтелектуальної власності в реальному секторі економіки, серед яких найбільш важливим визнано. З урахування мультидисциплінароного змісту запропоновано дефініцію «інтелектуальна власність» визначати на основі поєднання економічної, правової та управлінської складових. Рекомендоване до вжитку авторське визначення інтелектуальної власності органічно поєднує в собі і правову, і економічну, і організаційно-управлінську складові цього терміну.
  • Ескіз
    Публікація
    Інтелектуальна власність як складова теорії права власності
    (Криворізький національний університет, 2022) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що теорія права інтелектуальної власності розрізняє права власності в більш широкому і вужчому сенсі. У більш широкому сенсі права власності поширюються на всі ресурси, в тому числі і нематеріальні. У більш вузькому сенсі вони відносяться до економічних ресурсів, переважно нематеріальних.
  • Ескіз
    Публікація
    Державно-університетська модель комерціалізації інтелектуальної власності
    (2022) Маслак, Марія Володимирівна
    Показано, що у моделі дослідницького університету фінансування НДР пов’язане з освітою та науковою підготовкою. Державне фінансування підтримує зарплати дослідників, а також придбання обладнання та доступ до приміщень. Певне фінансування надається спеціально для будівництва та/або придбання фізичних приміщень і обладнання. Спільне з університетами виробництво нових знань і освіта збільшує пропозицію вчених, інженерів і технологів, які можуть перетворити результати досліджень на товарні продукти та послуги.
  • Ескіз
    Публікація
    Управлінські механізми протидії контрафакту
    (Волинський національний університет ім. Лесі Українки, 2022) Маслак, Марія Володимирівна
    Проведені дослідження в сфері економіки контрафакту свідчать про те, що сучасна інноваційна економіка сформована на інтелектуальній складовій, яка є головним фактором успішного інноваційного розвитку. Захист прав інтелектуальної власності - це сфера найбільшої актуальності та значущості як для міжнародної спільноти, так і для нашої країни. Тому надзвичайно важливою проблемою розвитку ринку інтелектуальної власності в Україні є виробництво і дистрибуція контрафакту, що завдає багатомільйонних втрат національній економіці.
  • Ескіз
    Публікація
    Інтелектуально-інноваційна складова сталого розвитку промисловості
    (Сумський національний аграрний університет, 2021) Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна; Свіщова, Наталія Сергіївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що в умовах розвитку продуктивних сил суспільства та інноваційного розвитку, сталий економічний розвиток нашої країни, її регіонів можливий лише за економічної стійкості галузей виробництва, підприємств та організацій. Визначено найбільш важливі внутрішні фактори забезпечення сталого розвитку промислового підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінювання ефективності трансферу технологій на підприємствах туризму та гостинності
    (Донецький національний технічний університет, 2019) Маслак, Марія Володимирівна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Долина, Ірина Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Глізнуца, Марина Юріївна
    Мета роботи полягає у розробці теоретико-методичних основ економічної оцінки трансферу технологій на підприємства індустрії туризму. Об'єктом дослідження є процес комерціалізації інноваційних технологій на туристичних підприємствах. Методи досліджень. Для досягнення поставленої мети були виконані аналітичні дослідження с використанням методів статистичного аналізу та функціонального аналізу, експертних оцінок, групувань, порівняння. Результати. У статті визначено, що системи трансферу технологій на підприємствах туризму та гостинності, її функціонування та розвиток знаходиться під перманентним впливом факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Авторами визначено внутрішні та зовнішні фактори розвитку системи трансферу технологій. Доведено, що трансфер технологій в сфері туризму та гостинності забезпечує низку ефектів: підвищення інноваційної активності підприємства, підвищення прогресивності виробничо-технологічної бази, фінансова ефективність, інвестиційно-інноваційна ефективність, інноваційність персоналу, маркетингова, комунікативна та екологічна ефективність. Для оцінювання ефективності системи трансферу технологій в сфері туризму та гостинності на основі аналізу сучасних теоретичних і методичних джерел сформовано систему показників-індикаторів, об’єднаних за функціональними складовими. Наукова новизна. Удосконалено систему факторів, які в найбільшій мірі впливають на рівень економічної ефективності процесів трансферу технологій, до яких авторами віднесено: інноваційну активність, прогресивність виробничо-технологічної бази, фінансову забезпеченість, інвестиційно-інноваційна ефективність, маркетингову, комунікативну та екологічну складові. Практична значимість. Інноваційний розвиток суб'єктів бізнесу в в сфері туризму та гостинності та науково-обґрунтовані рекомендації по трансферу інноваційних технологій в даній сфері сприятиме досягненню конкурентних переваг, заснованих на регіональному історично-культурному і природно-ресурсному потенціалі, кваліфікованих кадрах, очікуваннях споживачів.