Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 32
  • Ескіз
    Документ
    Товар в системі маркетингу: особливості визначення та управління
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024) Капленко, Т. Ю.; Перерва, Петро Григорович
  • Ескіз
    Документ
    Управління інноваційною діяльністю підприємств агропромислового комплексу в умовах діджиталізації та розвитку електронної комерції
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Нечепоренко, Денис Анатолійович
    В статті досліджено сучасний стан та перспективи розвитку інноваційної діяльності на підприємствах агропромислового комплексу в умовах діджиталізації та розвитку електронної комерції. Визначено основні напрямки інноваційного розвитку сільськогосподарських підприємств, до яких віднесено поряд з традиційними і такі оригінальні напрямки, як агрохімічна, біологічні та генетичні дослідження. Обґрунтовано основні фактори впливу на ефективність інноваційної діяльності агропідприємств, серед яких автори відзначають науково-технічні, економіко-географічні, технологічні, інформаційно-комунікативні та політико-правові чинники. Доведено, що діджиталізація виробничо-комерційної діяльності значно підвищує ефективність управління ресурсами та процесами в агропромисловому комплексі, а впровадження електронної комерції відкриває нові ринки збуту та підвищує прибутковість підприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Копиця, Андрій Олегович; Перерва, Петро Григорович; Шаульська, Лариса Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Кучіна, Світлана Едуардівна
    У статті розглянуто основні підходи до управління бізнес-процесами в контексті інноваційного розвитку інтернет-торгівлі. Системи управління бізнес-процесами є критично важливими для інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації. Вони дозволяють підприємствам ефективно впроваджувати нові технології, оптимізувати свої процеси та підвищувати загальну конкурентоспроможність. Проведено дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі, що є важливим кроком до вдосконалення управлінських процесів в умовах цифрової економіки. Зроблено висновок про те, що використання систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет торгівлі сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та адаптивності підприємств, що дозволяє швидко реагувати на зміни ринку і забезпечувати високу якість обслуговування клієнтів. Сформовано та проаналізовано базові складові систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств включають процесне моделювання, автоматизацію процесів, управління даними, управління змінами та клієнтоорієнтованість. Впровадження цих складових сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та конкурентоспроможності підприємств в умовах швидкозмінних ринкових умов. Подальші дослідження та впровадження систем управління бізнес-процесами допоможуть промисловим підприємствам адаптуватися до швидко змінюваних ринкових умов та досягти довгострокового успіху.
  • Ескіз
    Документ
    Наукові дослідження як основа управління міжнародними проектами
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Крамськой, Дмитро Юрійович; Глізнуца, Марина Юріївна; Перерва, Петро Григорович
    Досліджено важливість та вплив наукових досліджень на ефективне управління проектами в міжнародному контексті. Вона зосереджується на ролі наукових підходів, методів та інструментів у розробці, плануванні, виконанні та оцінці міжнародних проектів. Тема включає аналіз стратегічного планування, ризик-менеджменту, комунікацій та управління стейкхолдерами з огляду на наукові дослідження. Обґрунтовано вплив технологічних та соціальних змін на управління міжнародними проектами та розвиток стратегій адаптації для відповіді на сучасні виклики та можливості.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління бізнес-плануванням зовнішньо-економічної діяльності
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Кучіна, Світлана Едуардівна; Перерва, Петро Григорович; Лагута, Анастасія Олегівна
    Досліджуються стратегічне та операційне планування діяльності підприємства на міжнародних ринках. Аналізується процес розробки бізнес-планів для здійснення експортно-імпортних операцій, включаючи оцінку ризиків, конкурентний аналіз, вибір стратегій маркетингових заходів. Тема також вивчає міжнародні правила торгівлі, митні та регуляторні вимоги, а також роль міжнародних угод та організацій у веденні зовнішньоекономічних операцій. Висвітлюються сучасні підходи до управління бізнес-плануванням в умовах глобалізації та швидких змін на міжнародних ринках.
  • Ескіз
    Документ
    Діджиталізація процесів управління персоналом як конкурентна перевага в міжнародному бізнесі
    (Інтерсервіс, 2024) Перерва, Петро Григорович; Сусліков, А. В.; Линник, А. А.
    Доведено, що діджиталізація дозволяє автоматизувати багато рутинних задач, таких як обробка документів, облік робочого часу та процеси навчання. Це відкриває можливості для персоналу та керівництва зосередитися на стратегічних завданнях та розвитку бізнесу. Цифрові інструменти дозволяють створювати спеціальні онлайн-платформи для залучення та комунікації з персоналом. Це може підвищити рівень зацікавленості працівників у житті компанії, сприяти зміцненню командного духу та зниженню текучості кадрів.
  • Ескіз
    Публікація
    Діджиталізація бізнес-процесів на підприємствах агропромислового комплексу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Шаульська, Лариса Володимирівна
    У статті розглянуто проблеми та бар’єри, які гальмують процеси діджиталізації на аграрних підприємствах та розроблено можливі шляхи їх подолання. Технологічний бар’єр пов'язаний з технічними складнощами розробки, надання та доступу працівників агропідприємств до інформаційних технологій. Людський бар’єр пов'язаний з формування знань та компетенцій працівників в сфері ІТ-бізнесу та формуванням впевненості керівників всіх рівнів в доцільності та ефективності їх впровадження та використання. Досліджено еволюцію та сформовані методичні рекомендації щодо переходу агропідприємств від традиційних бізнес-моделей до єдиного цифрового простору процесів виробництва та здешевлення агропродукції в рамках цифрової екосистеми. Доведено, що розвиток та впровадження цифрових аграрних екосистем на базі національних та регіональних цифрових платформ дозволить створити необхідне інвестиційне середовище, наявність якого є ключовим фактором інтенсивного розвитку аграрного сектору.
  • Ескіз
    Документ
    До питання ефективності управління інтелектуальною власністю
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що можливість для суб'єктів господарювання зберегти свої позиції на ринку інтелектуальної власності можлива за рахунок реалізації наступних заходів: спрощення процедур подання заявок; аудит корпоративного портфеля; залучення досвідчених фахівців: користування послугами патентних повірених та оцінювачів; створення та зміцнення патентних служб на підприємствах; формування мотивації для підвищення зацікавленості співробітників підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Управління стратегічними інноваційними змінами на підприємстві
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Шеін, Євген Сергійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що стратегічне планування і стратегічне управління інноваційними змінами мають відмінності в цілях і методах реалізації. Планування є невід'ємною частиною стратегічного управління, яка включає в себе такі початкові етапи, як визначення місії компанії, виявлення можливих проблем, розробка стратегії інноваційних змін. Але планування не включає в себе реалізацію стратегії і подальшу оцінку результатів цієї реалізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Технології маркетингу з використанням соціальних мереж
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Шаповал, Віктор Станіславович; Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович
    Обґрунтовано, що при оцінці будь-якого каналу комунікації постає питання про оцінку ефективності реклами. Таким чином, при традиційному підході до оцінки ефективності досягнутих результатів критерії ефективності (показники) вибираються в залежності від цілей і завдань рекламної кампанії. Незалежно від використовуваного засобу масової інформації, цілі рекламної кампанії можна розділити на дві великі групи: комерційні та комунікативні. В результаті розрізняють комунікативну та економічну ефективність.