Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Вартісна оцінка інвестиційно-інноваційних проектів на підприємствах машинобудування та електроенергетики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Міщенко, Володимир Акимович; Ковальов, Євген Володимирович; Заруба, Віктор Яковлевич; Перерва, Петро Григорович
    Інвестиційно-інноваційна діяльність сучасних підприємств та організщацій є важливою складовою їх фінансово-господарської діяльності. Керівництво великих і середніх підприємств вимушено приймати управлінські рішення інвестиційно-інноваційного характеру щодо вибору оптимального варіанту: створення об’єктів інтелектуальної власності, комерціалізації результатів інноваційної діяльності, придбання нового удосконаленого замість застарілого активу чи обмежитися його ремонтом; придбання прогресивних технологій, здійснити власне будівництво чи орендувати будівлю. В статті доведено, що вибір підходів до оцінки вартості об’єктів інтелектуальної власності (ОІВ) в галузі інноваційної та інвестиційної сфери електроенергетики є особливо важливим і потребує наукового обґрунтування. Він повинен бути зваженим щодо конкретної мети здійснення такої оцінки, особливих відмінностей оцінювання об’єкта, урахування переваг і недоліків тих чи інших підходів та притаманних їм методів оцінки. Виходячи з огляду існуючих методів оцінки ОІ В в галузі інноваційної та інвестиційної сфери електроенергетики, найбільш прийнятним видом вартості є справедлива (ринкова) вартість. Проведено аналіз існуючих методів вартісної оцінки технологій та проведена їх класифікація. Розроблено пропозиції по пріо ритетному використанню конкретного методу в умовах електроенергетики. Надано конкретні рекомендації по удосконаленню вартісного, прибуткового та ринкового підходів до визначення вартості. Зроблено висновок про те, що основними умовами придатності ринковог о підходу в галузі інноваційної та інвестиційної сфери є: наявність відомостей про факти продажу схожих за призначенням й корисністю, тобто об’єктів –аналогів; доступність та достовірність інформації про ціни та умови угод з об’єктами –аналогами; вміння оцінити вплив відмінних від об’єктів –аналогів рис на вартість об’єкта оцінки. Природно, що ринкові методи досить ефективні лише за умови існування достатньої інформації про відповідний ринок та схожі угоди купівлі–продажу об’єктів–аналогів.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідницький тренінг: виявлення проблем бізнесу і пошук шляхів їх розв'язання
    (ТОВ "Щедра садиба плюс", 2015) Заруба, Віктор Яковлевич; Антонець, Ольга Олександрівна; Харченко, Алла Олександрівна; Савченко, Ольга Ігорівна; Нестеренко, Роман Олександрович
    Посібник містить навчальний матеріал і методичні рекомендації для дослідницького тренінгу із використанням ділової гри "Ideas Market". Метою тренінгу є набуття студентами знань і вмінь щодо виявлення і розв'язання проблем підприємств, які виникають на практиці, а також розвиток їх креативних здібностей. Призначено для студентів напряму підготовки "Економічна кібернетика", а також для викладачів, які забезпечують проведення дослідницького тренінгу.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідницький тренінг: маркетинг інновацій і інновації в маркетингу
    (ТОВ "Щедра садиба плюс", 2015) Заруба, Віктор Яковлевич; Райко, Діана Валеріївна; Антонець, Ольга Олександрівна; Савченко, Ольга Ігорівна; Нестеренко, Роман Олександрович; Парфентенко, Ірина Анатоліївна
    Навчально-методичний посібник містить навчальний матеріал і методичні рекомендації для проведення дослідницького тренінгу із використанням ділової гри "Ринок ідей". Метою тренінгу є набуття студентами знань і вмінь щодо пошуку ідей товарних інновацій відповідно до потреб ринку, а також розвиток їх креативних здібностей. Призначено для студентів напряму підготовки "Маркетинг", а також для викладачів, які забезпечують проведення дослідницького тренінгу.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток організаційних структур управління машинобудівними підприємствами
    (НТУ"ХПІ", 2016) Ковальов, Євген Володимирович; Заруба, Віктор Яковлевич; Ткачов, Максим Михайлович; Перерва, Петро Григорович
    У статті доведено, що організаційні системи управління промисловими підприємствами мають високий рівень економічної небезпеки. Обгрунтовано, що перспективною організаційною формою підприємства, спроможного забезпечити інноваційний розвиток, конкурентоспроможність на світових ринках і зміцнення економічної безпеки вітчизняних промислових піджприємств, є корпоративна форма організації виробництва.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу
    (Університетська книга, 2008) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Заруба, Віктор Яковлевич; Мельник, Леонід Григорович; Перерва, Петро Григорович; Решетнікова, І. Л.; Біловодська, Олена Анатоліївна; Божкова, Вікторія Вікторівна; Васильєва, Т. А.; Грозний, І. С.; Карпенко, Н. В.; Олефіренко, О. М.; Прокопенко, О. В.; Решетнікова, Г. С.; Тєлєтов, О. С.; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Башук, Т. Ю.; Дегтярьова, І. Б.; Дериколенко, О. М.; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Карпіщенко, М. Ю.; Карпіщенко, О. О.; Міцура, О. О.; Нагорний, Є. І.; Симоненко, М. Ю.; Суярова, О. Ю.; Троян, М. Ю.; Ходак, М. І.; Школа, В. Ю.
    У монографії досліджено методологічні та теоретико-методичні проблеми маркетингу інновацій і інноваційиої діяльності в маркетингу. Викладено концептуальні основи маркетингу інновацій, теоретичні та методичні засади формування складових комплексу маркетингу товарних інновацій, підходи до економіко-математичного моделювання процесів розроблення і просування інновацій на ринок. Висвітлено інноваційні підходи до розроблення і просування інновацій на ринок, управління потенціалом інноваційного розвитку на заса¬дах маркетингу інновацій, мотивації екологічно орієнтованої інноваційноі діяльності. Для фахівців з питань маркетингу інновацій, викладачів, аспірантів і студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення ефективного використання об'єктів інтелектуальної власності в сучасних умовах
    (НТУ "ХПІ", 2009) Перерва, Петро Григорович; Заруба, Віктор Яковлевич; Орлов, Петро Аркадійович
    Розглянуто заходи по підвищенню ефективності використання інтелектуальних новацій, зокрема об'єктів інтелектуальної власності на промислових підприємствах ряду європейських країн. Розроблено пропозиції по їх вдосконаленню та розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання економічної оцінки інноваційного проекту за критерієм оптимізму-песимізму Гурвіца
    (Сумський регіональний центр інтелектуального розвитку, 2016) Заруба, Віктор Яковлевич; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Публікація
    Механізм стратегічного управління інноваційним розвитком
    (Університетська книга, 2012) Азарян, Олена Михайлівна; Денисенко, Микола Павлович; Заруба, Віктор Яковлевич; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ковальчук, Костянтин Федорович; Комарницький, Ігор Михайлович; Кузьмін, Олег Євгенович; Мельник, Леонід Григорович; Максимов, Віталій Володимирович; Максимова, Тетяна Семенівна; Мартякова, Олена Володимирівна; Перерва, Петро Григорович; Петруня, Юрій Євгенович; Прокопенко, Ольга Володимирівна; Садченко, Олена Василівна; Тєлєтов, Олександр Сергійович; Хлобистов, Євген Володимирович; Чухрай, Наталія Іванівна; Біловодська, Олена Анатоліївна; Андерсон, Володимир Миколайович; Божкова, Вікторія Вікторівна; Бурлакова, Ірина Михайлівна; Галгаш, Руслан Анатолійович; Дериколенко, Олександр Миколайович; Жарова, Любов Валеріївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Косенко, Олександра Петрівна; Кузьминчук, Наталія Валеріївна; Мельник, Ольга Григорівна; Мельник, Юлія Миколаївна; Міцура, Олена Олексіївна; Петруня, Віра Юріївна; Синиця, Лідія Віталіївна; Сорокіна, Олена Володимирівна; Суміна, Ольга Миколаївна; Тарасенко, Ірина Олексіївна; Ткачук, Юрій Якович; Франів, Ігор Андрійович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Грищенко, Олена Федорівна; Сопка, Олена Олексіївна
    Висвітлено теоретичні засади управління інноваційним розвитком та формування національної інноваційної системи. Обґрунтовано й роз роблено підходи до управління інноваційним розвитком вітчизняних під приємств. Викладено науково методичні засади менеджменту та марке тингу екологічних інновацій. Для фахівців у галузі інноваційного менеджменту, маркетингу інно вацій, стратегічного управління підприємством, менеджменту та марке тингу екологічних інновацій, викладачів, аспірантів і студентів еконо мічних та екологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.