Кафедра "Електричний транспорт та тепловозобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5269

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ett

Від 2000 року кафедра має назву "Електричний транспорт та тепловозобудування", попередня назва – кафедра "Локомотивобудування" (від 1956), первісна назва – кафедра "Паровозобудування".

Кафедра "Паровозобудування" була заснована у 1893 році. Засновником напрямку навчання інженерів-паровозобудівників є професор Петро Матвійович Мухачов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки. Кафедрою здійснено понад 100 випусків спеціалістів – локомотивобудівників.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 5 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 3 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Основні підходи до створення універсальних теплових моделей тягових двигунів транспортних засобів
    (Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2015) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В науковій статті розглядається основний підхід до створення універсальної теплової моделі тягових двигунів транспортних засобів. Зазначено, що така модель дозволяє визначати температурні поля у тяговому двигуні при його різних режимах роботи, у тому числі й ті, що визначені тяговими розрахунками. Помітним недоліком моделі є значна складність, що утрудняє її використання в контурах систем автоматичного регулювання температури обмоток тягових двигунів. Крім того, в моделі не враховується температура довкілля, вологість і барометричний тиск.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз методів визначення енергетично оптимальних параметрів управління транспортних засобів
    (Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2015) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В науковій статті проведено аналіз існуючих методів визначення енергооптимальних режимів руху електричного рухомого складу. Зазначено, що відомі підходи до рішення завдань визначення оптимальної по енерговитратах траєкторії руху транспортних засобів можна розділити на дві групи: чисельні та аналітичні. Найбільш перспективним методом для пошуку енергетично оптимальних режимів руху електрорухомого складу є чисельний метод, який ґрунтується на найважливішому завдані при оптимізації траєкторій руху: пошуку допустимих режимів управління, що задовольняють усім умовам і обмеженням завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення чинників, що впливають на ефективність електричного транспортного засобу
    (Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2015) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В науковій статті розглядаються дві основні групи чинників, що впливають на ефективність роботи тягового приводу: електромеханічні – пов'язані з його рухом на ділянці та теплові – пов'язані з виділенням втрат в тягових двигунах при його роботі, що додає обмеження в роботу тягового приводу. Зазначено, що для рухомого складу з проміжним контуром постійної напруги, що стабілізує напругу в цій ланці тягового приводу, впливом контактної мережі на ефективність електрорухомого складу можна нехтувати. Розглянутий у статті підхід дозволяє визначати перевищення температури тягового двигуна, як однорідного тіла.
  • Ескіз
    Документ
    Програмно-орієнтована математична модель руху транспортного засобу
    (Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2016) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В статті розроблена математична програмно-орієнтована модель руху транспортного засобу, яка дозволяє використати її при розробці експертної системи управління рухом на ділянці шляху у вигляді кінцево-різницевих виразів. Особливості моделі: вона складається диференціальних рівнянь руху, що враховують складові опори руху (основне – тертя кочення, опір від ухилів і від кривих ділянок шляху); визначення сили руху транспортного засобу, що розвивається, і витрати енергії шляхом використання залежностей ККД тягового приводу, які отримані заздалегідь для усіх режимів роботи з урахуванням обмеження по зчепленню. Введено поняття функції, що визначає режим роботи тягового приводу та дозволяє спростити розрахунки за знаходженням витрат енергії і сили тяги.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація режимів руху трамвайного вагону з асинхронними тяговими двигунами на ділянці колії з встановленим графіком руху та профілем
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2016) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В статті розроблено методику визначення оптимальних режимів руху трамвайного вагону Т-3ВПА з асинхронними тяговим двигунами для ділянки колії с заданим графіком руху на основі метода Гамільтона-Якобі-Беллмана. Визначення режимів роботи тягового приводу запропоновано проводити заздалегідь на підставі вирішення задачі умовної оптимізації його режимів.
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель теплового стану тягових асинхронних двигунів трамвайних вагонів
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2017) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович; Глєбова, Марина Леонідівна
    В статті розроблено методику визначення теплового стану елементів конструкції асинхронного тягового двигуна трамвайного вагону на підставі еквівалентної теплової схеми заміщення. За результатами моделювання нагріву та охолодження тягового двигуна АД 931 для трамвайного вагону встановлено, що лобова частина обмотки статора, яка має найбільше температурне навантаження може нагрітися до сталого перегрівання 134,67 °C в режимі однократної широтно-імпульсної модуляції та 96,64 °C в режимі просторово-векторної широтно-імпульсної модуляції.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація режимів роботи охолодження тягового двигуна електровоза
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2017) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В статті розроблено методику оптимізації режимів роботи мотор-вентилятора тягового асинхронного двигуна електровозу, що рухається ділянкою колії, яка основана на вирішенні задачі умовної мінімізації за критерієм економічної ефективності системи охолодження методом Вейля за узагальненим золотим перетином.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз конструкцій ресорних підвішувань рейкового міського електрорухомого складу
    (Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка", 2018) Лукашова, Н. П.; Павленко, Т. П.; Любарський, Борис Григорович; Петренко, Олександр Миколайович
    Об'єкт, що розглядається у статті – ресорне підвішування міського рейкового електрорухомого складу. Мета статті: провести аналіз сучасного стану конструкцій ресорних підвішувань рейкового міського електрорухомого складу та виявити перспективні напрямки для їх вдосконалення. Результати. В статті розглянуто сучасні технічні рішення, які використовуються у ресорному підвішування трамвайних вагонів: візок трамвайного вагона Т-3, Чехословаччина; візок трамвайного вагона "Спектр" виробництва ВАТ "Уралтрансмаш", Росія; візок низкопольного трамвайного вагона Flexx Urban 1000 фірми Bombardier, Канада. Проведено аналіз конструкцій ресорних підвішувань трамвайних та метро вагонів міського електрорухомого складу. Висновки. Визначено, що у візках трамвайних та метро вагонів, частіше для гасіння коливань застосовуються фрикційні гасителі коливань, що встановлюються у центральному підвішуванні; в останніх сучасних конструкціях, як на трамвайних вагонах так і на вагонах метро для гасіння коливань стали використовувати пневматичне регульоване підвішування, яке встановлюється замість фрикційного демпфера у другій ступені ресорного підвішування. Перспективними системами для гасіння коливань, які можливо встановити на МРЕРС, можуть бути електромеханічні амортизатори, що поширені в останній час на автомобільному транспорті.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація керування мотор-вентилятором охолодження тягових двигунів вантажного локомотива з асинхронним тяговим приводом при русі на ділянці з заданим профілем та графіком руху
    (Українська державна академія залізничного транспорту, 2017) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    Робота присвячена розробці методики оптимізації керування мотор-вентилятором тягових двигунів вантажного локомотива з асинхронним тяговим приводом при русі на ділянці з заданим профілем та графіком руху. Особливістю методики є таке: методика основана на розв’язанні задачі умовної мінімізації за критерієм економічної ефективності системи вентиляції та охолодження методом Вейля за узагальненим золотим перетином.
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель оптимального керування рухом електрорухомого складу на підставі вирішення рівнянь Гамільтона-Якобі-Беллмана
    (Українська державна академія залізничного транспорту, 2016) Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    У роботі розроблена математична модель системи управління електрорухомим складом, заснована на рішенні рівняння Гамільтона-Якобі-Беллмана з використанням методу динамічного програмування і зворотного рішення задачі відносно координати часу – "зворотний підхід Беллмана". При цьому передбачається, що кінцева точка руху електрорухомого складу відома – кінцева координата переміщення і заданий час руху, а кінцева швидкість в цій точці дорівнює нулю – що відповідає прибуттю потягу.