Кафедра "Електричний транспорт та тепловозобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5269

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ett

Від 2000 року кафедра має назву "Електричний транспорт та тепловозобудування", попередня назва – кафедра "Локомотивобудування" (від 1956), первісна назва – кафедра "Паровозобудування".

Кафедра "Паровозобудування" була заснована у 1893 році. Засновником напрямку навчання інженерів-паровозобудівників є професор Петро Матвійович Мухачов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки. Кафедрою здійснено понад 100 випусків спеціалістів – локомотивобудівників.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 5 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 3 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Mathematical Model of the Electric Traction System of Quarry Railway Transport
    (Kaunas University of Technology, 2022) Riabov, Ie.; Liubarskyi, B.; Overianova, L.; Goolak, S.; Kondratieva, L.
    The AC electric traction system of the quarry railway transport has been considered. Ways to improve the system of the electric traction by using electric rolling stock with asynchronous electric drive have been proposed. The necessity of complex research of the electric traction system by mathematical modeling has been shown. A mathematical model has been developed, which includes the model of train dynamics, the model of power flows in electric rolling stock, and the model for calculation and determination of losses in traction power supply systems. Using the developed model will allow research of energy processes and optimize the operation of the electric traction system.
  • Ескіз
    Документ
    Determining electrical losses of the traction drive of electric train based on a synchronous motor with excitation from permanent magnets
    (Технологический центр, 2018) Liubarskyi, B.; Demydov, O.; Yeritsyan, B.; Nuriiev, R.; Lakunin, D.
    Iдентифiковано параметри iнвертора напруги тягового приводу на базi синхронного двигуна зi збудженням вiд постiйних магнiтiв. Синтезовано iмiтацiйну модель тягового приводу, що дозволяє отримати миттєвi значення електричних втрат в iнверторi та двигунi. Проаналiзовано залежнiсть електричних витрат вiд швидкостi руху поїзда та тактової частоти iнвертора.
  • Ескіз
    Документ
    Determination of optimal parameters of the pulse width modulation of the 4qs transducer for electriс rolling stock
    (Технологический центр, 2018) Demydov, O.; Liubarskyi, B.; Domanskyi, V.; Glebova, M.; Lakunin, D.; Tyshchenko, A.
    Досліджено режими роботи однофазного 4qs-перетворювача з широтно-імпульсною модуляцією в складі електрорухомого складу змінного струму. Розроблено методу визначення параметрiв ШIМ, при яких реалізується оптимальний за критерiєм мiнiмiзацiї величини реактивної потужності в системі "локомотив – тягова мережа" режим роботи перетворювача. Особливостями запропонованої методи є розділення процесу визначення оптимальних параметрів ШІМ на 2 етапи, що дозволяє видалити з імітаційної моделі непотрiбнi на даному етапі блоки та зменшити сумарний час моделювання. На першому етапі визначаються значення коефіцієнту потужності та струму ланки постійного струму в усьому діапазоні коефiцiєнтiв модуляції та зсуву між мережевим струмом та опорним синусоїдальним сигналом. Далi, з отриманого масиву даних виділяються пари значень параметрів ШІМ, за яких реалізується найвищий коефіцієнт потужності системи "електровоз – тягова мережа", та заносяться до табличною системи завдання параметрів ШІМ. На другому етапi визначається залежності електричних втрат, а, отже, й ККД, та коефіцієнту нелінійних спотворювань мережевого струму вiд тактової частоти перетворювачi. Визначення електричних втрат ґрунтується на обчисленнi енергiї, що була розсiяна протягом 1 с на IGBT-транзисторi та снаберному резисторi в залежностi вiд миттєвих значень струму через них. Для знаходження параметрiв ШIМ за наведеною методою розроблено iмiтацiйну модель 4qs-перетворювача, проведено iдентифiкацiю параметрiв ШIМ перетворювача електровозу для тестової задачi. Визначено, що енергетичнi показники перетворювача залежать нелiнiйно вiд трьох керуючих величин, що є параметрами ШIМ: коефiцiєнту модуляцiї, зсуву мiж мережевим струмом та опорним синусоїдальним сигналом, та тактовою частоти ШIМ. Визначено, що перетворювач з iдентифiкованими параметрами ШIМ забезпечує одиничний коефiцiєнт потужностi тягової мережi при навантаженнi бiльше 10 % вiд номiналь- ного в режимах тяги та рекуперативного гальмування. Отримано залежнiсть електричних втрат перетворювача та коефiцiєнту нелiнiйних спотворень в тяговiй мережi вiд тактової частоти ШIМ. Визначено, що рацiональне значення тактової частоти лежить в iнтервалi 900…2000 Гц, при цьому ККД перетворювача досягає 98…95 %, коефiцiєнт нелiнiйних спотворень складає 12…5 %. Визначено, що виключення з силового кола снаберної ланки може суттєво зменшити сумарнi електричнi втрати. Встановлено, що втрати на паразитних опорах фiльтрiв незначнi, тому їх можна не враховувати в загальному балансi втрат.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of optimal operating modes of the induction traction drives for establishing a control algorithm over a semiconductor transducer
    (Технологический центр, Украинская государственная академия железнодорожного транспорта, 2017) Liubarskyi, B.; Petrenko, O.; Shaida, V.; Maslii, A.
    Оптимізовано режими роботи тягового асинхронного приводу тепловоза за критерієм ефективності. Ідентифіковано оптимальні режими керування автономного інвертору напруги при різних температурах обмоток тягових двигунів. Проаналізовано оптимальні режими роботи тягового приводу тепловоза та трамваю, що дозволило встановити відмінності розташування точки переходу з просторово-векторної до однократної ШІМ від температури двигуна.