Кафедра "Електричний транспорт та тепловозобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5269

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ett

Від 2000 року кафедра має назву "Електричний транспорт та тепловозобудування", попередня назва – кафедра "Локомотивобудування" (від 1956), первісна назва – кафедра "Паровозобудування".

Кафедра "Паровозобудування" була заснована у 1893 році. Засновником напрямку навчання інженерів-паровозобудівників є професор Петро Матвійович Мухачов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки. Кафедрою здійснено понад 100 випусків спеціалістів – локомотивобудівників.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 5 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 3 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Simulation of the operation of the on-board energy storage in the tractional system of a quarry locomotive
    (State University of Infrastructure and Technologies, 2024) Kondratieva, Liliia; Overianova, Liliia; Tkachenko, Viktor; Riabov, Ievgen; Demydov, Oleksandr
    The ways of updating the rolling stock of open-pit railways have been considered and the main methods of using the energy storage on the locomotive for open-pit railways have been determined. A mathematical model has been developed, which includes a model of train movement along the railway section and during maneuvering and a model of energy processes in the traction system with onboard energy storage. Simulations were performed in a cycle that included movement from the crushing plant to the transshipment point with empty dump trucks, maneuvering during loading, movement from the crushing plant to the transshipment point with loaded dump trucks, and maneuvering during unloading. The simulation took into account the limitation of power consumption at the level of 4000 kW. The parameters of the energy storage device were determined, for which Toshiba SCiB 20Ah-HP cells were selected. The power of the energy storage is 3600 kW, and the energy capacity is 414 kWh. The use of modules for the formation of an energy storage device is proposed. It was determined that the energy consumption per work cycle with the selected energy exchange algorithm taking into account electrodynamic braking is about 200 kWh, and the charge reduction per drive cycle is 36%. The service life of the energy storage with the selected cells is estimated at 8 years.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування маневрових електровозів для передатної та вивізної роботи
    (Державний університет інфраструктури та технологій, 2022) Рябов, Євген Сергійович; Овер'янова, Лілія Вікторівна; Якунін, Дмитро Ігорович; Білоконь, Ірина; Гулак, Сергій Олександрович
    У роботі проведено огляд маневрових електровозів, використання яких набуває поширення внаслідок менших витрат на паливно-енергетичні ресурси та зниження впливу на навколишнє середовище. Розроблено математичні моделі руху поїзда з маневровим електровозом. Для дослідження запропоновано чотиривісний електровоз потужністю 750 кВт. Розроблено математичну модель руху поїзда з тепловозом ЧМЕ3. Для порівняння витрат на паливно-енергетичні ресурси для вивізних та передатних операцій проведено моделювання руху поїзда по ділянках шляху Харків-Сортувальний – Мерефа та Харків-Сортувальний – Люботин з різною кількістю вагонів. Моделювання проведено для руху з маневровим електровозом і тепловозом ЧМЕ3. Встановлено, що витрати на паливно-енергетичні ресурси у випадку застосування маневрового електровозу менші у 2,5 – 3 рази у порівняні з тепловозом ЧМЕ3. На основі отриманих результатів запропоновано для оновлення маневрового рухомого складу для електрифікованих ділянок залізниць застосовувати локомотиви системи dual mode. Локомотив має бути оснащений енергоефективним електроприводом та комбінованою енергетичною установкою на основі сучасного дизельного двигуна або іншого первинного джерела енергії у поєднанні з бортовою системою накопичення енергії та інтелектуальним управлінням потоками енергії у тяговій системі.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка потенціалу енергозбереження при застосуванні рекуперації енергії на моторвагонному електрорухомого складу для приміських перевезень
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Буряковський, Сергій Геннадійович; Овер'янова, Лілія Вікторівна; Нещерет, Володимир Олексійович; Іванов, Костянтин Ігорович
    Вирішено серію тягових задач для ділянки Харків-Пасажирський – Мерефа при русі базової секції електрорухомого складу. Встановлено, що коефіцієнт рекуперації для секції змінюється у діапазоні 0,26 – 0,47 і залежить від допустимої швидкості руху. Визначено, що потужність бортового накопичувача енергії має відповідати нормативній потужності тягового електроприводу, яка дорівнює 1200 кВт. Енергоємність накопичувача, який працює у режимі акумулювання енергії та живленні тягового електроприводу, становить 8,2 кВт·год.
  • Ескіз
    Документ
    Результаты имитационного моделирования ЭМП–амортизатора при движении автомобиля по неровностям
    (НТУ "ХПИ", 2015) Сергиенко, Антон Николаевич; Любарский, Борис Григорьевич; Медведев, Николай Григорьевич; Сергиенко, Николай Егорович
    Предлагаются результаты имитационного моделирования в среде Matlab Simulink колебаний легкового автомобиля с линейным электромеханическим преобразователем (ЭМП) в качестве амортизатора. Рассматривается движение по неровностям синусоидального и случайного профиля, и а также через единичную неровность дороги. Представлены расчетные осциллограммы колебаний в механической и электрической системах модели в зависимости от скорости движения автомобиля и активного нагрузочного сопротивления в цепях фазных обмоток ЭМП. Установлен характер изменения вырабатываемой электрической энергии во всем рассматриваемом диапазоне скоростей движения автомобиля и нагрузочного сопротивления системы управления.