Кафедра "Електричний транспорт та тепловозобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5269
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ett
Від 2000 року кафедра має назву "Електричний транспорт та тепловозобудування", попередня назва – кафедра "Локомотивобудування" (від 1956), первісна назва – кафедра "Паровозобудування".
Кафедра "Паровозобудування" була заснована у 1893 році. Засновником напрямку навчання інженерів-паровозобудівників є професор Петро Матвійович Мухачов.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки. Кафедрою здійснено понад 100 випусків спеціалістів – локомотивобудівників.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 5 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 3 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Method to Improve the Efficiency of the Traction Rolling Stock with Onboard Energy Storage(2019) Yatsko, Sergiy; Sidorenko, Anatoliy; Vashchenko, Yaroslav; Liubarskyi, Borys; Yeritsyan, BagishThis article presents the current problem of the introduction of onboard energy storages in electric transport. The energy diagrams of the electric transport operation have been analyzed, and the main stages of the rational selection of onboard energy storage capacity have been determined. A schematic of traction asynchronous electric drive system combined with onboard capacitive storage, with an improved energy storage module control system, has been provided. A simulation model of the underground rolling stock carriage in the Matlab/Simulink environment has been developed to confirm the proposed technical solution. The simulation modelling results demonstrate the more effective operation of the onboard storage control system at energy absorption, containment and recycling modes at rolling stock acceleration. The proposed algorithm of energy storage will reduce the cost of electricity for traction, reduce the power transfer and smooth the electricity consumption through an electric-traction network; it will improve traction and braking characteristics of the rolling stock.Документ Моделювання динаміки автомобіля при управлінні потужністю споживачів енергії двигуна внутрішнього згорання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сергієнко, Микола Єгорович; Любарський, Борис Григорович; Пастущина, Марія Ігорівна; Губський, Сергій Олександрович; Косарєв, Олександр ВладиславовичПроведено аналіз досліджень в напрямку підвищення ефективних показників ДВЗ автомобіля. Визначені основні потоки, види витрат потужності ДВЗ і шляхи підвищення його ефективної потужності. Проаналізовано вплив швидкісного режиму роботи навісного обладнання на витрати потужності в залежності від умов руху автомобіля. Досліджено зміни динамічних показників автомобіля при управлінні потоками потужності ДВЗ на привід ведучих коліс та навісного обладнання. Розроблено модульну схему управління режимами роботи навісного обладнання та досліджено зміну показників автомобіля на прикладі керування його генератором. Виготовлено робочий зразок пристрою керування приводами навісного обладнання. Розроблено імітаційну модель автомобіля та його складових. Наведено залежності зміни динамічного фактору від швидкості руху автомобіля при різних витратах потужності ДВЗ на привід навісного обладнання. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень зроблені висновки щодо необхідності оптимізації витрат потужності на привід навісного обладнання ДВЗ при експлуатації автомобіля для покращення його динамічних характеристик, паливної економічності та екологічної безпеки.Документ Імітаційна модель комбінованого пневматичного та електромеханічного приводу нахилу кузова транспортного засобу(Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2015) Єріцян, Багіш Хачикович; Любарський, Борис Григорович; Якунін, Дмитро ІгоровичВ статті розглядається актуальна проблема створення транспортного засобу з комбінованим пневматичним та електромеханічним приводом нахилу кузова, що дозволяє істотно підвищити швидкість руху на кривих ділянках. У статті розглянуто імітаційну модель, що створена у середовищі MATLAB. Вона дозволяє визначити залежність змін параметрів системи нахилу кузова (струм та напруга на ділянках напівпровідникового перетворювача, хід якоря двигуна, хід пневморесори, зміна тиску у пневморесорах) та енергетичних параметрів механізму (втрати енергії на нахил кузова електричного та пневматичного приводів, розхід повітря) від заданого куту нахилу кузова.Документ Математична модель пневматичної частини комбінованого пневматичного та електромеханічного приводу нахилу кузова транспортного засобу(Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2015) Єріцян, Багіш Хачикович; Любарський, Борис Григорович; Якунін, Д. І.В науковій статті розглядається актуальна проблема створення транспортного засобу з комбінованим пневматичним та електромеханічним приводом на основі лінійного двигуна для нахилу кузова, що дозволяє істотно підвищити швидкість руху на кривих ділянках. Вона складається з диференційних рівнянь зміни тиску у пневморесорі та руху верхньої її частини для пневматичних ресор діафрагмового типу. Визначено функцію масової витрати повітря для нахилу кузова, що базується на обчисленні термодинамічних функцій розходу.Документ Цифровое моделирование процессов в тяговом вентильно-индукторном электроприводе на базе имитационной модели(Технологический центр, 2010) Любарский, Борис Григорьевич; Рябов, Евгений Сергеевич; Оверьянова, Лилия ВикторовнаПредставлена имитационная модель тягового вентильно-индукторного электропривода, определены ее параметры и функциональные связи. Модель позволяет исследовать процессы электромеханического преобразования энергии во всех режимах его работы.Документ Моделирование тягового электропривода гибридного автомобиля на основе синхронного двигателя с возбуждением от постоянных магнитов(НТУ "ХПИ", 2015) Сергиенко, Антон Николаевич; Любарский, Борис Григорьевич; Медведев, Николай Григорьевич; Сергиенко, Николай Егорович; Перевозник, А. С.; Соболев, Е. Ф.Розроблено імітаційну модель приводу гібридного автомобіля з використанням синхронного електричного двигуна з постійними магнітами, яка дозволяє досліджувати зміну показників приводу і автомобіля при управлінні потоками потужності від джерел енергії. Комплексна модель включає пристрої приводу коліс від ДВС і електроприводу та управління їх роботою.Документ Имитационное моделирование тягового привода мотор-вагонного подвижного состава в среде MATLAB SIMULINK(НТУ "ХПИ", 2013) Любарский, Борис Григорьевич; Демидов, Александр ВикторовичПредложена имитационная модель тягового привода мотор-вагонного подвижного состава на базе синхронного тягового двигателя с возбуждением от постоянных магнитов. Определены основные предельные параметры тягового привода.