Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Вибір між сталим розвитком та корпоративною соціальною відповідальністю у міжнародному бізнесі(Одеський національний економічний університет, 2022) Зубкова, Аліна Болеславівна; Макаренко, Анастасія Борисівна; Місюня, Руслан Михайлович; Майгурова, Дар'я Сергіївна; Водяхіна, Маргарита Олегівна; Ігнатова, Анастасія А.У статті проведено дослідження існуючих підходів до трактування понять сталий розвиток та корпоративна соціальна відповідальність. Проаналізовано проблему відсутності єдиного поняттєвого апарату у вітчизняному науковому просторі. Надано характеристику сучасних тенденцій щодо розвитку концепції корпоративної соціальної відповідальності та її зв’язку з поняттям ESG. Було проаналізовано визначення різних авторів таких понять як «сталий розвиток» та «корпоративна соціальна відповідальність». Авторами надано узагальнену еволюційну систему понять «сталий розвиток», «корпоративна соціальна відповідальність», «екологічне, соціальне, корпоративне управління» та описано процес їх розвитку та взаємозв’язку. У статті розглянуто вплив концепцій сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності на діяльність компаній в контексті міжнародного бізнесу.Публікація Крос-культурні комунікації для бізнес-лідерів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Макаренко, Анастасія БорисівнаПублікація Аналіз машинобудівних підприємств з метою вдосконалення інвестиційного проектування в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Макаренко, Анастасія БорисівнаУ статті проведено інтегральну оцінки виробничого потенціалу низки машинобудівних підприємств, який включає аналіз їхнього фінансового стану. Методичною основою визначення інтегрального показника фінансового стану є метод багатофакторного дискримінантного аналізу. П'ять класів за рівнем фінансового стану інтерпретуються від найвищого з високим рівнем спроможності виконувати зобов'язання та найменшої ймовірності дефолту до найнижчого з високим рівнем ймовірності дефолту. Аналіз показав, що коефіцієнт фінансової незалежності перевищує критичне значення у 60% підприємств, 40% своєчасно погашують кредиторську заборгованість та мають близьке до оптимального значення коефіцієнта фінансового ризику, 20% мають проблеми з погашенням поточних зобов'язань. Загалом за результатами розрахунку інтегрального показника фінансового стану досліджуваних підприємств стабільні результати показали більше 60% підприємств, така ж кількість потрапляє до першого класу, по 20% потрапляє до п'ятого та другого класу. Отримані результати використовуються при розробці моделі визначення потрібної норми прибутковості для вдосконалення інвестиційного проектування машинобудівних підприємств.Публікація Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства(Національний університет "Одеська політехніка", 2022) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Пушкар, Олександр Іванович; Другова, Олена Сергіївна; Макаренко, Анастасія БорисівнаУ статті представлені методичні рекомендації щодо Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства. Обґрунтована значущість процесів управління монетизацією в сучасних умовах ведення бізнесу та зростання ринку Інтернет-торгівлі. Уточнено сутність поняття монетизації digital маркетингу, яке містить не лише прибуткову частину, алк і частину витрат, які можливо мінімізувати за рахунок формування ціннісної пропозиції. Систематизовано моделі монетизації та запропоновано власний спосіб групування із додаванням нової групи - кастомної. Виділено 4 моделі монетизації: рекламна, модель продажу із посередником, модель прямих продажів, кастомна модель. Виділення кастомної моделі зумовлено тим, що процеси взаємодії із користувачами відбуваються на основі формування ціннісної пропозиції для користувачів. Попадання в інтереси цільової аудиторії збільшує їх зацікавленість і лояльність. Зростання бази клієнтів збільшує в свою чергу інтерес рекламодавців, партнерів та забезпечує притік нових користувачів. В той же час відбувається зменшення вартості залучення клієнтів на сайт. В статті наведені авторські рекомендації щодо підсилення ефективності процесів монетизації digital маркетингу.Публікація Застосування методів бенчмаркінгу та реінжинірінгу до створення процесних інновацій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Без'язична, А. Є.; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Макаренко, Анастасія БорисівнаПублікація Модель фінансування інноваційного проєкту у високотехнологічному бізнесі (на прикладі гейм-індустрії)(ПП "Інститут економіки, технологій і підприємництва", 2021) Пушкар, Олександр Іванович; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Макаренко, Анастасія Борисівна; Пастушенко, О. Б.Мета. Розробка методичних рекомендацій з формування моделі фінансування інноваційного проєкту у високотехнологічному бізнесі (на прикладі гейм-індустрії). Методика дослідження. При написані статті використано такі методи наукового дослідження: порівняння – для визначення відмінностей та спільних рис явищ, які досліджуються; групування – для визначення методів фінансування проєкту, моделей краудфандингу; синтезу та аналізу – задля деталізації об’єкта дослідження, шляхом його розкладання на частини. Результати дослідження. Наведено методичні рекомендації з розробки і впровадження моделі фінансування інноваційного проєкту у високотехнологічному бізнесі, що містить три складові. Визначено особливості просування бізнесу у сфері гейм-індустрії, які впливають на вибір джерел фінансування. Обґрунтовано, що фінансування інноваційного бізнесу має поєднувати різні джерела відповідно до фаз реалізації проєкту. Виявлено, що використання нетрадиційних джерел, зокрема краудфандингу, користується значним попитом. Узагальнено основні моделі краудфандингу, що використовуються в сучасних умовах фінансування інноваційних компаній. Визначено відповідні моделі управління оборотним капіталом на різних фазах реалізації інноваційного проєкту. Наукова новизна результатів дослідження. Удосконалено теоретичні та методичні положення щодо формування моделі фінансування інноваційного проєкту у високотехнологічному бізнесі на прикладі гейм-індустрії. Ключові параметри цієї моделі – наявність трьох складових, які дозволяють врахувати специфіку гейм-індустрії: вибір моделі продюсування, вибір джерел фінансування, вибір моделі фінансування. Практична значущість результатів дослідження. Функціонування моделі фінансування інноваційного проєкту у високотехнологічному бізнесі відображає досвід управління корпоративними фінансами, фінансового моделювання, адаптації даних практик для компаній інноваційної сфери діяльності. Отримані результати дослідження будуть корисними для застосування в практичній діяльності вітчизняних компаній, що впроваджують інновації, і дасть можливість залучити інвесторів.Публікація Основи фінансового менеджменту(2021) Федоренко, Ірина Анатоліївна; Власова, Наталія Олексіївна; Макаренко, Анастасія БорисівнаМета навчальної обов’язкової професійної дисципліни "Основи фінансового менеджменту" полягає у формуванні в студентів здатностей вирішувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі управління фінансами відокремлених господарюючих суб’єктів (юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців) з приводу формування, розподілу та використання фондів грошових засобів (фінансових ресурсів) у процесі виробництва або іншої господарської діяльності. Основними завданнями вивчення дисципліни є: формування у майбутніх фахівців вміння використовувати надбанні теоретичні знання та практичні навички на всіх стадіях управління фінансовим потенціалом суб’єктів господарювання; застосовувати освоєні методики для удосконалення аналізу та планування фінансовою діяльністю суб’єктів господарювання на основі принципів і закономірностей фінансової науки, що забезпечить підвищення їхньої фінансової стійкості та конкурентоспроможності. Вивчення дисципліни зумовлює формування певних компетенцій: здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; здатність визначати та описувати характеристики організації; здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища; здатність визначати перспективи розвитку організації; вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними; здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту; здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту; здатність планувати діяльність організації та управляти часом; здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати об рунтовані рішення. Конспект лекцій відповідає змісту навчальної та робочої програми дисципліни, надає можливість ознайомити студентів із системним представленням основних положень "фінансового менеджменту" й надихнути їх на подальше, поглиблене вивчення сучасних проблем даного напряму.Публікація Методичні вказівки до практичних занять з курсу "Міжнародна логістика"(2020) Ширяєва, Наталя Володимирівна; Макаренко, Анастасія Борисівна; Білоцерківський, Олександр БорисовичУ цих методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які використовуються в курсі «Міжнародна логістика». Кожен розділ присвячений окремій темі курсу. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв’язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань. Варіанти завдань слід вибирати за номером прізвища студента у журналі групи. Також вказівки містять контрольні запитання для перевірки знань студентів.Публікація International supply chain management. Study guide(2020) Ширяєва, Наталя Володимирівна; Макаренко, Анастасія Борисівна; Білоцерківський, Олександр БорисовичIn these guidelines, the main numerical methods that are used in the course "International Logistics" are considered. Each section is dedicated to a separate topic of the course. All sections are constructed in the same way: first, the necessary theoretical information, then a detailed course of solving problems, and at the end of each section, options for individual homework. Variants of the tasks should be selected by the student’s last name in the group’s journal. The instructions also contain control questions to test students' knowledge.Публікація Умови формування ефективного бренду на вітчизняному ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2013) Скуйбіда, К. Ю.; Василиненко, О. А.; Макаренко, Анастасія Борисівна