Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Корпоративний форсайт в менеджменті міжнародного бізнесу(Видавничий дім "Гельветика", 2020) Данько, Тарас Володимирович; Ширяєва, Наталя ВолодимирівнаПитання корпоративного форсайту набувають значну актуальність в управлінні мультинаціональними компаніями. Мета дослідження спрямована на визначення та систематизацію сучасних наукових поглядів щодо застосування корпоративного форсайту в сфері менеджменту міжнародного бізнесу. До основних результатів дослідження відноситься таксономія цінності застосування корпоративного форсайту за предметними областями дослідження міжнародного бізнесу. Також в статті запропоновано матрицю видів корпоративного форсайту. Вона надає можливість ідентифікувати недостатньо вивчені питання використання корпоратив- ного форсайту в міжнародному бізнесі, до яких, зокрема, належить процес інтернаціоналізації підприємства. В подальшому значної наукової уваги заслуговують питання особливостей корпоративного форсайту в міжнародних компаніях в умовах діджиталізації та четвертої промислової революції.Документ Дослідження операцій у міжнародному бізнесі(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Другова, Олена Сергіївна; Клепікова, Світлана ВолодимирівнаДокумент Особливості управління ризиками в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сітак, Ірина Леонідівна; Івахненко, Андрій ВолодимировичОписана проблематика аналізу ризиків в сучасних умовах міжнародного бізнесу та її вплив на ефективність діяльності підприємства. Проаналізовано літературні джерела, що стосуються тематики дослідження. Виділена невирішена раніше частина проблеми. Сформульовано завдання, які повинний вирішувати процес управління ризиками на підприємстві. Управління ризиками визначено як сукупність заходів, інструментів і цілеспрямованих дій господарюючого суб'єкта, спрямованих на виявлення, прогнозування їх виникнення і зниження або виключення негативних наслідків від їх реалізації. На основі аналізу визначено мету та завдання управління ризиками, основні з котрих можна визначити як виявлення причин і основних факторів виникнення ризиків, цілеспрямований пошук прийомів і методів управління ризиком, організація роботи по зниженню ступеня ризику, оволодіння навичками отримання і збільшення доходу в невизначеній ситуації. В роботі охарактеризовано методи аналізу ризиків. Надано характеристику якісному та кількісному методам аналізу ризиків, вказано мету аналізу, завдання та механізми передбачення ризиків. Наведено послідовність та характеристику етапів управління ризиками. Обгрунтовано необхідність виділення етапу постризикового моніторингу, який передбачає вивчення результатів реалізації управлінських рішень та оцінку їх доцільності з позиції вже наявних результатів післядії ризику. Акцентовану увагу на проблемах та важливості створення бази ризиків, котра сприятиме формуванню навичок у персоналу щодо здатності інформування керівництва про загрозу, формуванню навичок у персоналу на досягнення результативності заходів контролю, тобто орієнтує на результат, надасть можливість підвищувати професійний рівень та стати експертами у відповідній галузі, відслідковувати динаміку управління ризиками (зниження, збільшення) для внутрішніх та зовнішніх користувачів та навчить швидкісному реагуванню на непередбачені обставини. Така база ризиків підприємства сприятиме розробці відповідних методів реагування на ризики, що дозволить обґрунтувати можливі стратегії мінімізації ризиків, а також управління ними та зниження наслідків від них.Документ Business Modelling in the Strategic Management of International High-Tech Companies(Видавничий дім "Інжек", 2021) Zubkova, Alina Boleslavivna; Maihurova, D. S.The article is aimed to analyze the concept of the business model within the frame of strategic management of a company and background its influence on Ukrainian high-tech companies. Taking into account the fact that the concept of business model has long been explored by international scholars, it becomes necessary to determine how it is used in the strategic management of Ukrainian high-tech companies. Through the carried out content analysis of strategic management definitions provided by different authors, the main elements are allocated, which most scientists focus on, namely: the process of strategy development, goal setting, analysis of the internal and external environment, and value creation. Value creation is a particularly important parameter of the high technology market since the life cycle of such goods is short. Based on these data, it has been decided to analyze 50 innovative companies of Ukraine and their business models based on the Business Model Canvas, developed by the Swiss business theorist Alexander Osterwalder. The results of a frequency analysis helped to determine that Ukrainian companies have four weak building blocks in business models: customer segments, customers relationships, key partners, and cost structure. It has been found that companies use their business models only as a marketing communications tool. But, unfortunately, without understanding the customers, cost structure, and partners for whom value is created, the strategic development of a company is impossible.Документ Інституціональний підхід до менеджменту конкурентоспроможності міжнародного бізнесу(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Данько, Тарас ВолодимировичРозглянуті сучасний стан та перспективні напрями подальшого розвитку теоретичних засад інституціонального підходу до менеджменту конкурентоспроможності міжнародного бізнесу.Документ Особливості управління підприємством у складі міжнародного стратегічного альянсу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Шевченко, Марина Миколаївна; Назарова, Тетяна Юріївна; Донська, Юлія АнатоліївнаУ статті проаналізовано економічну сутність, класифікацію, особливості утворення та функціонування міжнародних стратегічних альянсів. Виявлено необхідність постійного моніторингу розвитку тенденцій глобалізації, змін у турбулентному зовнішньому середовищі та особливостей розвитку новітніх форм міжнародного бізнесу. Визначено роль новітніх форм міжнародного бізнесу у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства та ефективності його господарської діяльності на внутрішньому та закордонних ринках. Проаналізовано теоретичні підходи до трактування поняття "міжнародний стратегічний альянс", виявлено їх обмеження і дискусійні положення та запропоновано уточнену дефініцію цього поняття. Розглянуто методичний підхід до визначення привабливості галузі для утворення стратегічного альянсу між українськими та закордонними підприємствами. Доведено, що найбільш привабливими підприємствами з метою утворення стратегічних альянсів є ті, що належать до фармацевтичної промисловості, сектору фінансових послуг, авіабудування, ІТ-галузі, будівництва. Визначено мотиви та перспективи утворення міжнародних стратегічних альянсів для українських та закордонних підприємств. Розглянуто управлінські рішення, що сприятимуть ефективній діяльності українських підприємств у складі міжнародних стратегічних альянсів. Доказано, що реалізація ефективної стратегії управління підприємством у складі альянсу сприятиме зміцненню його конкурентних позицій за рахунок виникнення синергії, об'єднання матеріальних та нематеріальних активів підприємств. Зроблено висновок, що в умовах розгортання процесів глобалізації участь українських підприємств у стратегічних альянсах є перспективним стратегічним вибором з точки зору зміцнення конкурентних позицій на світовому ринку і ефективного функціонування на ринку України.Публікація Трансформація міжнародного бізнесу в епоху четвертої промислової революції(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Данько, Тарас Володимирович; Ширяєва, Наталія Володимирівна; Чайкова, Олена ІгорівнаСтратегічними наслідками четвертої промислової революції для міжнародного бізнесу є кардинальна реструктуризація глобальних ринків та галузей у поєднанні з хвилею підривних інновацій, яка охоплює всі сфери діяльності міжнародних компаній. Відповідно до цього проведено аналіз сучасних тенденцій дослідження менеджменту та міжнародного бізнесу, який дозволив виділити чотири ключові складові трансформації міжнародного бізнесу в епоху четвертої промислової революції.Публікація Методичні вказівки до виконання практичних завдань на основі кейсів з дисципліни "Міжнародний бізнес"(2018) Чайкова, Олена Ігорівна; Данько, Тарас Володимирович; Івахненко, Андрій ВолодимировичПублікація Методичні вказівки для виконання курсової роботи з дисципліни "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності"(2018) Чайкова, Олена ІгорівнаДокумент Стратегічний форсайт в мультинаціонаціональних корпораціях(ФОП Паляниця В. А., 2020) Данько, Тарас Володимирович; Ширяєва, Наталя Володимирівна