Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 25
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні основи оцінки фінансового стану підприємства
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019) Насібова, Ольга Вікторівна; Івашкевич, І. О.
    У статті розглянуто наукові підходи до визначення сутності поняття «фінансовий стан». Визначено роль, значення і необхідність проведення аналізу фінансового стану для забезпечення ефективного розвитку і конкурентоспроможності підприємства за сучасних умов. Проаналізовано основні підходи до здійснення аналізу фінансового стану підприємства, виокремлено їхні переваги та недоліки, розглянуто особливості застосування кожного з них, а також виділено основні проблеми, що виникають під час оцінки. Особливу увагу приділено дослідженню методики оцінки фінансового стану з використанням методу комплексної оцінки, коефіцієнтного методу та інтегрального методу, які є більш поширеними на вітчизня них підприємствах. Надано характеристику окремим прийомам, що використовуються під час аналізу фінансового стану підприємства. Обґрунтовано доцільність вибору методу та прийому оцінки для подальшої стратегії розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Детермінанти забезпечення конкурентоспроможності деревообробної промисловості в Україні у повоєнний період
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2022) Губарєва, Ірина Олегівна; Зінченко, Володимир Анатолійович; Манойленко, Олександр Володимирович; Благун, Семен Іванович
    Предметом дослідження є теоретичні положення та практичні рекомендації щодо обґрунтування детермінант розвитку деревообробної промисловості України у повоєнний період. Здійснено систематизацію та узагальнення наявних наукових публікацій, що проіндексовані наукометричними базами Scopus та Web of Science за проблемою забезпечення конкурентоспроможності деревообробної промисловості країни. В результаті проведеного дослідження поглиблено теоретичні засади ідентифікації основних змістовних детермінант конкурентоспроможності деревообробної промисловості країн світу на основі застосування інструментарію бібліометричного аналізу (за допомогою VOSviewer v.1.6.10). Виділено 4 контекстних кластери досліджень, присвячених конкурентоспроможності деревообробної промисловості, які включають найбільшу кількість публікацій. Здійснено інтегральне оцінювання конкурентоспроможності окремих видів економічної діяльності деревообробної промисловості України і країн світу. Наведено основні заходи державної підтримки, що буди спрямовані на забезпечення функціонування промислового сектора України під час війни. Визначено проблеми в організації діяльності підприємств деревообробної в умовах військового часу: нестача кваліфікованих кадрів; втрата логістичної інфраструктури, ланцюгів постачання сировини та збуту в регіонах, в яких проводились активні бойові дії; обмеженість доступу до сировини для підприємств, що розташовані в менш заліснених областях України; втрата клієнтської бази; обмеженість із забезпеченням паливно-мастильними матеріалами, запчастинами, обладнанням підприємств у Центральних, Східних і Південних регіонах України; зниження ділової активності в окремих регіонах України тощо. Сформовано драйвери забезпечення конкурентоспроможності деревообробної промисловості України у повоєнний період.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив інноваційно-кластерного розвитку на конкурентоспроможність регіонів і країни
    (Jagiellonian University, Poland, 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Авершин, Сергій Володимирович
    A quantitative assessment of innovation and cluster development using various international indices and rankings conducted by well-known world agencies. The advantages and disadvantages of the development of national clustering from the international level are revealed. The presence of a correlation between the main indicators of competitiveness is determined. The main internal problems of clustering development are described in the National Cluster Development Program until 2027 and directions for improving this process in the future. Addressing these issues requires improving the efficiency of management at all levels.
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретико-методичні засади економічної діагностики показників бухгалтерської фінансової звітності
    (Білоцерківський державний аграрний університет, 2023) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна; Аль-Сьюф, Ясмін Абдаллаївна
    У статті розглянуто проблеми теоретичного та методичного забезпечення діагностики фінансових звітів, що допомагає визначити рівень розвитку підприємств по кінцевих характеристиках за певний період, а також дозволяє керівництву виявити та скоригувати негативні тренди у фінансовій системі, врахувати можливі ризики. Метою дослідження є надання детальної характеристики сутності економічної діагностики в економічній літературі, обґрунтування значущості економічної діагностики в системі управління підприємством, виділення проблем теоретичного й практичного характеру щодо провадження економічної діагностики бухгалтерської фінансової звітності, розробка методичних засад щодо порядку здійснення економічної діагностики бухгалтерської фінансової звітності. Методологічною основою дослідження виступають загальнонаукові методи, методи стратегічного аналізу, методи економічного аналізу, системний метод, методи аналізу та синтезу, які дозволили виконати поставлені у дослідженні завдання. Крім цього, були використані методи узагальнення, табличний, графічний методи, метод порівняння для обробки статистичних даних. Визначено економічну діагностику показників бухгалтерської фінансової звітності підприємства як – комплексний аналіз та оцінка показників господарської діяльності підприємства на основі спеціальних розрахунків відповідно до інформації, яка міститься у бухгалтерській фінансовій звітності, з метою виявлення резервів для прийняття управлінських рішень. Розроблено методичний підхід до порядку здійснення економічної діагностики бухгалтерської фінансової звітності, що враховує програмну, структурну, аналітичну, інформаційну складові і є важливою передумовою забезпечення дієвості діагностичного апарату, що дозволяє концентруватися точково на проблемах і будувати адаптований інструментарій для їх розв’язання. На основі результатів проведеного у даній роботі аналізу теоретичних, структурних та методичних аспектів щодо реалізації економічної діагностики показників бухгалтерської фінансової звітності було сформульовано рекомендації щодо удосконалення цього процесу, які виражаються у: наданні пріоритетності вирішення тактичних завдань підприємства з врахуванням його стратегічних цілей, поширенні реалізації експертної фінансової діагностики та діагностики банкрутства, запровадження багатофункціонального підходу до визначення звітних показників. Запропоновані рекомендацій спрямовані на підвищення ефективності діяльності підприємств шляхом оперативного виконання тактичних завдань, констатацію реального становища організацій на ринку на базі аналітичного дослідження на основі системи вироблених типових ознак, встановлення характеру і причин виявлених відхилень від запланованих показників функціонування, виділення вирішальних ділянок економічних операцій та бізнес-процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Готельний бізнес в системі розвитку конкурентоспроможності економіки та туризму
    (2023) Носирєв, Олександр Олександрович
    Розвитку національного готельного господарства, особливо через підключення його до міжнародного готельного бізнесу, надається величезне значення в багатьох країнах світу, оскільки це господарство відіграє важливу роль у забезпеченні зайнятості місцевого населення, здійснюючи позитивний вплив на інші сектори національної економіки. У багатьох країнах готельний бізнес є важливим джерелом валютних надходжень до державного бюджету. Крім того, його активність в окремо взятій країні сприяє її доступу до міжнародного інвестиційного капіталу і глибокої інтеграції у світову економіку. Готельний бізнес як галузь сфери обслуговування за умови динамічного розвитку здатний приносити значний прибуток. Наявні програми розвитку готельної галузі як на державному, так і на регіональних рівнях, в основному є рамковими, що не враховують всієї складної системи взаємовідносин у готельному бізнесі. Можна визначити наступні тенденції, які будуть характеризувати розвиток ринку готельного бізнесу в найближчі роки: очікуване зростання туристичної активності та збільшення кількості підприємств готельного господарства в Україні у найближчому періоді зумовлює відповідне збільшення потреби у фахівцях та професіоналах з готельно-ресторанної справи. Галузь готельного бізнесу є перспективною сферою капіталовкладень, оскільки розвивається достатньо швидкими темпами, зумовлює рівень зайнятості у відповідних регіонах, створює матеріальну базу для розвитку туризму. Але в останні роки підприємства готельного господарства розвиваються в негативних умовах, зокрема нестабільної економіко-політичної ситуації країни, що призводить до зниження туристичної та бізнес-активності, дефіциту фінансування, відсутності привабливих для будівництва готельних комплексів земельних ділянок, довгої окупності таких проєктів тощо. Підприємства готельного господарства України розвиваються нестабільно, зі значним ступенем ризику для свого функціонування. А це відбувається тому, що туристичний попит має сезонний характер, ціни на послуги з кожним роком ростуть, а самі послуги змінюються і вдосконалюються, що вимагає швидкої реакції від суб’єктів готельного бізнесу та залучення додаткових коштів. Також зниження завантаженості готелів можна ще пояснити не тільки нестабільною ситуацією в країні, а й тим, що в Україні вже кілька років поспіль активно розвивається ринок тіньових послуг. Як правило, приватні особи надають гостям повний спектр додаткових послуг, а саме: забезпечують їх транспортом, перекладачем (якщо потрібно), харчуванням та іншими послугами. Маючи низькі фіксовані витрати й, найчастіше, не сплачуючи податки, приватні особи отримують достатні оборотні засоби для підтримки якості послуг на високому рівні та розширення бізнесу. До того ж тіньовий готельний бізнес має можливість гнучко оперувати цінами залежно від попиту та сезону, знаходиться поза сферою державного регулювання, а отже, не має додаткових витрат. Сучасний готельний бізнес зараз знаходиться на грані можливостей, і тільки ті заклади отримають шанс залишитися на ринку туризму та готельно-ресторанного бізнесу, які зможуть запровадити інформаційні технології, інноваційні підходи та запропонувати нові послуги на підприємствах готельного господарства. Стрімкі зміни в індустрії гостинності вимагають нових імпульсів для підкріплення своїх позицій у конкурентній боротьбі, адже використання тільки тих резервів, що лежать на поверхні, не є гарантією стабільного доходу, функціонування і розвитку бізнесу. Аналіз, дослідження і використання готельним підприємством актуальних світових тенденцій ведення господарської діяльності, перш за все, активне використання і розвиток інформаційних технологій та інформаційних програм для мобільних телефонів, впливає на поліпшення якості обслуговування, підвищення конкурентоспроможності, іміджу та репутації готельного підприємства, робить його привабливим і унікальним для клієнтів. Величезна кількість різноманітних факторів впливає на конкурентоспроможність готелю: його географічне положення, розмір і різноманітність номерного фонду, зірковість, інфраструктура, інноваційні технології, що застосовуються в готелі, вартість окремого номера, матеріально-технічне оснащення, унікальність готельних послуг, кваліфікованість персоналу, наявність пам'яток та історичних місць поруч з готелем та інші важливі чинники. Однак наразі не тільки ці чинники є істотними для туристів.
  • Ескіз
    Документ
    Світовий досвід реалізації моделей промислової політики
    (ДВНЗ "Ужгородський національний університет", 2017) Носирєв, Олександр Олександрович
    В статті узагальнено досвід реалізації моделей промислової політики окремих провідних держав світу (США, Великобританії, Франції, Німеччини, Австрії, Японії). Досліджено вплив обраних моделей на соціально-економічний стан досліджуваних країн. Результати узагальнення може бути використано при адаптації закордонного досвіду до умов впровадження промислової політики до пріоритетів розвитку вітчизняної економіки. Підкреслено, що розробка національної промислової політики має спиратися на багатий історичний досвід високорозвинутих країн та одночасно виходити з власного минулого й сучасного соціально-економічного і політичного розвитку країни. Виявлено основні проблеми у впровадженні державного регулювання розвитку економіки та промислового сектору в провідних країнах світу з метою використання світового досвіду при можливій інтенсифікації державної промислової політики в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентоспроможність та інноваційний розвиток підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу
    (Одеський національний економічний університет, 2022) Носирєв, Олександр Олександрович
    У статті висвітлено питання сучасного стану та тенденцій розвитку підприємств індустрії гостинності. Мета дослідження полягає у розробці стратегічних напрямів підвищення конкурентоспроможності та інноваційного розвитку підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу в умовах сучасних соціально-економічних трансформацій та викликів. В умовах сучасних соціально-економічних трансформацій особливої важливості та значущості набуває розробка ефективних підходів щодо формування та нарощування конкурентних переваг підприємствами індустрії гостинності та туризму з урахуванням тенденцій розвитку світової економіки, що дозволить у майбутньому успішно протистояти конкуренції на міжнародному ринку. З використанням принципів системного підходу, методики узагальнення та критичного аналізу доведено, що розвиток індустрії гостинності як один із найбільш соціально важливих складників сфери послуг у сучасних кризових умовах надає змогу згладити нерівномірності функціонування економічних систем різних рівнів та забезпечити швидке відновлення їх у післякризових умовах. Конкурентоспроможність підприємств індустрії гостинності та в цілому туристичного бізнесу визначається як багатовимірна характеристика, яка відображає здатність підприємства та бізнесу як системи динамічно реагувати на зміни ринкової ситуації, щоб підтримувати домінування над іншими суб'єктами господарювання. Обґрунтовано, що підвищення конкурентоспроможності готельно-ресторанного та туристичного продукту можна досягти впровадженням інноваційних гостинних послуг та технологій обслуговування. За результатом проведеного дослідження зроблено висновки, що одним з найважливіших напрямків формування стратегічних конкурентних переваг в готельно-ресторанному та туристичному бізнесі є надання послуг вищої якості порівняно з конкурентними аналогами. Для посилення конкурентних переваг індустрії гостинності важливим є вироблення організаційних схем реалізації регіональної політики в цій сфері щодо готельно-ресторанних та туристичних підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    The importance of assortment policy as a management tool for the development of the company's financial strategy
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2022) Pysakovskyi, Anton; Melen, Olena
  • Ескіз
    Документ
    Innovative technologies impression management in digital marketing
    (2023) Tataryntseva (Kurbatova), Yuliia; Pushkar, Oleksandr
    The development and implementation of marketing innovations in market conditions is the only way to increase competitiveness and support high rates of development of organizations and their brands. Marketing innovations are aimed at more fully meeting the needs of consumers, opening new sales markets in order to increase sales, which is the key to the successful development of the organization. The role of the sociopsychological component in the process of managing digital marketing in the impression economy is growing. Therefore, in order to ensure the integrity and adequacy of the user’s perception of a multimedia product, recommendations for digital marketing management should combine a description of both the production-technological and sociopsychological components.
  • Ескіз
    Документ
    Контролінг як засіб підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку
    (Херсонський державний університет, 2019) Міщенко, Володимир Акимович; Домніна, Ірина Ігорівна; Другова, Олена Сергіївна
    Статтю присвячено актуальним питанням упровадження контролінгу на українських підприємствах для забезпечення та збереження конкурентоспроможності на вибраному ринку. Охарактеризовано роль та місце контролінгу упідвищенні/збереженні конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано механізм формування конкурентоспроможності за допомогою такого стратегічного інструментарію, як контролінг. Запропоновано та актуалізовано сприйняття взаємозв’язку між прийняттям управлінського рішення та отриманням результату на підприємстві. Наведено підхід до створення механізму контролінгу щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано етапи прийняття управлінських рішень щодо підвищення конкурен тоспроможності підприємства.