Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 48
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Технічна експлуатація, обслуговування і основи ремонту трактора"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2013) Мироненко, Віктор Іванович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Маренич, Олексій Миколайович; Селевич, Сергій Геннадійович
    Дані методичні вказівки призначені для студентів усіх форм навчання для виконання лабораторних робіт і поліпшення самостійного навчання студентів з дисципліни «Технічна експлуатація, обслуговування і основи ремонту трактора» для студентів спеціальності 6.05050305 «Колісні та гусеничні транспортні засоби». Наданий матеріал міститься в 11 лабораторних роботах, що охоплює основні види робіт з експлуатації, обслуговування і ремонту трактора. З кожної теми робота містить список рекомендованої літератури, контрольні запитання та рисунки для кращого засвоєння матеріалу при самостійному вивченні студентами.
  • Ескіз
    Документ
    Гідро- та пневмосистеми в автотракторобудуванні
    (ФОП Панов А. М., 2020) Самородов, Вадим Борисович; Кириченко, Ігор Георгійович; Аврунін, Григорій Аврамович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Розглянуто основні закони, рівняння та розрахункові формули, пов’язані з роботою сучасних об’ємних гідропневмоприводів, зокрема колісних та гусеничних тракторів та машин різного призначення на їх базі. Наведено конструкції гідромашин і гідроапаратів та гідравлічні принципові схеми їх застосування в гідропневмоприводах. Розглянуто питання автоматизації і енергозбереження, що реалізовуються за допомогою сучасних пристроїв електрогідропневмоавтоматики. Наведено також рекомендації щодо експлуатації гідропневмоприводів. Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових співробітників транспортного профілю.
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльний аналіз результатів експериментальних та теоретичних досліджень робочих процесів в гідрооб'ємно-механічних трансмісіях
    (Луцький національний технічний університет, 2015) Бондаренко, Анатолій Ігорович
    В роботі визначено вплив законів зміни параметрів регулювання гідромашин гідрооб'ємної передачі та законів зміни гальмівного моменту на основні параметри гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур (розглядалися дві схеми: одна з диференціалом на вході, друга -з диференціалом на виході) при реалізації процесу гальмування, а також проведено порівняльний аналіз теоретичних результатів з експериментальними.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія визначення раціональної структури та конструктивних параметрів гідрооб'ємно-механічних трансмісій для колісних тракторів
    (Сумський національний аграрний університет, 2016) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Клец, Д. М.
    В роботі наведено методологію визначення раціональної структури та конструктивних параметрів гідрооб'ємно-механічних трансмісій для колісних тракторів, яка базується на орієнтуванні не тільки на кінематичні, силові та енергетичні параметри трансмісії при виконанні трактором технологічної операції "оранка", а й враховує особливості гальмування різноманітними способами та кількісні показники ергономічності трактора.
  • Ескіз
    Документ
    Основні закономірності розподілу кінематичних, силових та енергетичних параметрів гідрооб'ємно-механічних трансмісій колісних тракторів в процесі гальмування
    (Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, 2015) Бондаренко, Анатолій Ігорович
    В статті виявлено та систематизовано вплив способів реалізації службового та екстреного гальмування, умов експлуатації, законів натиснення на педаль гальма та законів зміни параметрів регулювання гідромашин гідро-об'ємної передачі на кінематичні, силові та енергетичні параметри гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур, а також керованість та гальмівну ефективність. Досліджена динаміка процесу гальмування колісних тракторів з гідрооб'ємно-механічними трансмісіями: за рахунок гальмівної системи при кінематичному відриві двигуна від ведучих коліс; за рахунок зміни відносного параметра регулювання гідрооб'ємної передачі при збереженні кінематичного зв'язку з двигуном; за рахунок зміни відносного параметра регулювання гідрооб'ємної передачі та гальмівної системи при збереженні кінематичного зв'язку з двигуном; за рахунок гальмівної та антиблокувальної системи при кінематичному відриві двигуна від ведучих коліс. Сформульовано рекомендації стосовно доцільності використання кожного з розглянутих способів реалізації гальмування в процесі експлуатації колісних тракторів з гідрооб'ємно-механічними трансмісіями.
  • Ескіз
    Документ
    Обробка та аналіз результатів експериментальних досліджень гідрооб'ємно-механічних трансмісій
    (Луцький національний технічний університет, 2015) Бондаренко, Анатолій Ігорович
    В статті наведено процес обробки результатів, отриманих при експериментальних дослідженнях гідрооб'ємно-механічних трансмісій, виконаних за схемами з диференціалом на вході та з диференціалом на виході, при гальмуванні. Розглянуто процес знаходження дійсних значень перепаду робочого тиску в гідрооб'ємній передачі, крутних моментів на валах трансмісій та кутових швидкостей валів. Проаналізовано результати експериментальних досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Науково-прикладні основи системного аналізу та керування гальмуванням колісних тракторів сільськогосподарського призначення з гідрооб'ємно-механічними трансмісіями
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2015) Бондаренко, Анатолій Ігорович
    Визначено тенденції розвитку безступінчастих гідрооб'ємно-механічних трансмісій та перспективи їх застосування в тракторобудуванні; шляхом експериментальних досліджень ступеня стомлення операторів-водіїв колісних тракторів з гідрооб'ємно-механічними трансмісіями та різноманітними механічними трансмісіями виконано кількісну оцінку ергономічності досліджуваних тракторів; формалізовано розподіл кінематичних, силових та енергетичних параметрів гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур з ретельним урахуванням втрат; виявлено та систематизовано основні закономірності робочих процесів, включаючи циркуляцію потужності, у безступінчастих гідрооб'ємно-механічних трансмісіях; виявлено взаємозв'язок між робочими процесами у гідрооб'ємно-механічних трансмісіях та процесом буксування трактора при розгоні; виявлено та систематизовано впливспособів реалізації службового та екстреного гальмування, умов експлуатації, законів натиснення на педаль гальма та законів зміни параметрів регулювання гідромашин гідрооб'ємної передачі на кінематичні, силові та енергетичні параметри гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур, а також керованість та гальмівну ефективність; визначено з точки зору динаміки процесу гальмування оптимальні місця розташування зчеплення в гідрооб'ємно-механічних трансмісіях як з диференціалом на вході, так і диференціалом на виході.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розподілу потоків потужності у безступінчастих гідрооб'ємно-механічних трансмісіях
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2013) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович
    Проаналізовано особливості розподілу потоків потужності в замкнутих контурах гідрооб'ємно-механічних трансмісій з диференціалом на вході та диференціалом на виході, наведено методи, що дозволяють визначати напрямки потоків потужності в замкнутих контурах.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективні гідрооб'ємно-механічні трансмісії для колісних тракторів сільськогосподарського призначення
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2013) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович
    Наведено кінематичні схеми перспективних гідрооб'ємно-механічних трансмісій, ідентифіковано їх основні конструктивні параметри, типорозміри гідромашин гідрооб'ємної передачі, визначені кінематичні, силові та енергетичні параметри трансмісій.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні гідрооб'ємно-механічні трансмісії: Fendt Variо
    (Севастопольський національний технічний університет, 2013) Самородов, Вадим Борисович; Єпіфанов, Віталій Валерійович; Бондаренко, Анатолій Ігорович
    В роботі представлені результати статичного аналізу трансмісії трактора Fendt 939 Variо та результати моделювання розгону даного трактора при різних робочих об'ємах гідромоторів та змінній силі тяги на гаку.