Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз впливу коливань рідкого вантажу в напівпричіпній цистерні на показники руху колісного трактора
    (Технологічний Центр, 2019) Кожушко, Андрій Павлович; Ребров, Олексій Юрійович; Кальченко, Борис Іванович; Мамонтов, Анатолій Геннадійович
    Великий обсяг транспортної роботи колісного трактора припадає на перевезення рідких вантажів тракторними цистернами. Ці цистерни відрізняються від автомобільних та залізничних контейнерів-цистерн відсутністю внутрішніх перегородок, які б гасили коливання рідини. Постійна тенденція до збільшення таких вантажоперевезень зумовлює виникнення негативних факторів впливу на стан здоров’я водія та економічні показники трактора. При дослідженні впливу динамічного навантаження на паливну економічність використовувалась математична модель, яка здатна проводити імітаційне моделювання роботи двигуна на часткових навантаженнях та швидкісних режимах.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження процесу розгону машинно-тракторного агрегату з гідрокерованою трансмісією у процесі виконання транспортної роботи
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кальченко, Борис Іванович; Кожушко, Андрій Павлович; Пелипенко, Євген Сергійович; Ярита, Олександр Олександрович
    Наведено математичну модель процесу розгону машинно-тракторного агрегату під час виконання транспортної роботи, за допомогою якої можна оцінювати критерії розгінних якостей транспортного засобу з трансмісією, у якій перемикання передач здійснюється під навантаженням завдяки гідрокерованим фрикційним муфтам.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз конструктивних особливостей причіпних та напівпричіпних цистерн у складі машинно-тракторного агрегату
    (НТУ "ХПІ", 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    Мета роботи полягає в обґрунтуванні вибору машинно-тракторного агрегату з причеп- та напівпричеп-цистерною при формуванні динамічної моделі прямолінійного руху по складному рельєфу за рахунок комплексного підходу при аналізі сучасної сільськогосподарської техніки. В результаті обчислення коефіцієнту енергонасиченості колісних тракторів за критеріями однакового типорозміру передніх та задніх шин, а також діапазону зміни потужності двигуна 200 ÷ 500 к.с., наведено світові марки колісних тракторів: Claas, Case, New Holland, John Deere, ХТЗ та інші. На основі даного аналізу встановлено приналежність колісних тракторів з однаковим типорозміром шин до тягової або тягово-енергетичної концепції. Встановлено, що до тягово-енергетичної концепції відноситься значна більшість тракторів, тобто сучасні тракторовиробники не виключають умов експлуатації з паралельно працюючими приводами відбору потужності, на приклад, при виконанні транспортних або транспортно-технологічних операцій. Виконано аналіз світових виробників тракторних цистерн, які використовуються при транспортуванні рідини в сільськогосподарські угіддя. Встановлено можливий діапазон кількості рідини в цистерні залежно від конструктивних особливостей платформи (остову). В роботі відмічено, що більш популярним є платформа напівпричіп-цистерна, проте для комплексного аналізу перерозподілу центру мас рідини в ємності необхідно розглянути як напівпричіп, так і причіп-цистерни. Окреслена конструкція ходової системи напівпричіп-цистерни і причіп-цистерни. Наведено спрощені динамічні моделі напівпричіп- та причіп-цистерни з встановленням керуючого впливу на загальну систему машинно-тракторного агрегату, зовнішнього збурення, реакції трактора та цистерни, а також вплив перерозподілу маси рідини в цистерні на колісний трактор. Висвітлено основні підходи щодо формування динамічної (нелінійної) моделі прямолінійного руху машинно-тракторного агрегату з напівпричіп- і причіп-цистернами. Описані компоненти динамічної моделі, які змінюються у вертикальній і поздовжній площинах, а також при кутових переміщеннях.