Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження малих поперечних коливань агрегатів змінної маси
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кожушко, Андрій Павлович
    Наведено математичні моделі для визначення поперечних коливань агрегатів змінної маси (причіпних та напівпричіпних цистерн) при виконанні транспортної роботи у складі машинно-тракторного агрегату. В математичній моделі шляхом використання характеристики поверхневих хвиль Релея враховано перерозподіл рідини у цистерні, який викликано поперечними коливаннями оболонки. Встановлено, що дія поперечних коливань рідини на транспортній швидкості в одновісній напівпричіпній цистерні на поперечні зміщення вісі не суттєва. Тому що центр мас цистерни розташовано попереду колісної вісі, що забезпечує її поперечну стійкість руху. Визначено, що на поперечну стійкість причіпної цистерни суттєвий вплив спричиняє перерозподіл мас в цистерні, особливо це помітно при дослідженні виляння задньої вісі цистерни.
  • Ескіз
    Документ
    Динамічна навантаженість ходової системи колісного трактора з агрегатами змінної маси
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2019) Кожушко, Андрій Павлович
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальні дослідження ергономічних властивостей колісних тракторів з агрегатами змінної маси
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    Представлено етапи проведення експериментального дослідження з визначення показників ергономічності колісних тракторів при виконанні транспортної роботи з перевезення рідкого вантажу цистернами. Наведено вимірювальну апаратуру, яка складається з мобільного реєстраційного комплексу "ВДВММ 4-001" та радіолокаційного датчика, який призначено для фіксації дійсної швидкості руху транспортного засобу. На основі проведеного експериментального дослідження встановлено показники середньоквадратичних прискорень, згідно зі стандартом ISO 2631.
  • Ескіз
    Документ
    Спектральний аналіз експериментальних даних руху колісних тракторів з агрегатами змінної маси
    (ВД "Гельветика", 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    Сьогодні колісні трактори використовуються в агропромисловому комплексі держави під час як виконання транспортних робіт, так і технологічних робіт. Це зумовлено загальною функціональністю цих транспортних засобів. До складу транспортних робіт у будь-якому фермерському угідді входить перевезення рідких вантажів тракторними цистернами. Ці цистерни мають від’ємність порівняно з автомобільними – це відсутність внутрішніх перегородок усередині цистерни. Така конструктивна особливість зумовлена меншою транспортною швидкістю тракторних перевезень, ніж автомобільних. З постійним нарощуванням продуктивності перевезень рідких вантажів виникає проблема, а саме – виникнення суттєвих власних коливань рідини, що впливає на експлуатацію під час руху колісного трактора та цистерни. Рух рідини в тракторній цистерні призводить до поздовжньої та поперечної нестабільності, що сприяє підвищенню як енергетичних витрат, так і аварійних ситуацій (відбувається вплив на вібрацію, керованість і стійкість транспортного засобу, підвищення динамічної навантаженості ходової системи тощо). Метою роботи є представлення методики експериментального дослідження визначення динамічних характеристик руху колісного трактора з агрегатами змінної маси (причіпними та напівпричіпними тракторними цистернами). Окрім того, виконання спектрального аналізу отриманих експериментальних даних, який надасть інформацію щодо наявності резонансних частот під час руху трактора. Під час вирішення поставленої мети використовувалась методика, яка передбачала проведення експериментальних досліджень визначення динамічних характеристик під час виконання транспортної роботи перевезення рідких вантажів причіпними та напівпричіпними тракторними цистернами. Для фіксації експериментальних даних використовувався вимірювально-реєстраційний комплекс, до складу якого входили чотири акселерометри Freescale Semiconductor моделі MMA7260QT та безконтактний (радіолокаційний) датчик для вимірювання зміни дійсної швидкості транспортного засобу. Як результат, отримано дані експериментального дослідження, на основі яких стає можливим підтвердження теоретичних викладок автора з попередніх робіт, а саме: встановлення значень резонансних частот транспортного засобу під час аналізу вільних коливань трактора з агрегатами змінної маси. Практична значення робити полягає в підтвердженні теоретичних з експериментальними значеннями резонансних частот транспортного засобу. Резонансні частоти з експериментальних даних лінійних прискорень (вертикальних і горизонтальних) отримано шляхом використання спектрального аналізу та побудови амплітудно-частотної та фазочастотної характеристик.
  • Ескіз
    Документ
    Методика експериментального дослідження визначення динамічних характеристик при русі колісних тракторів з агрегатами змінної маси
    (Житомирська політехніка, 2019) Кожушко, Андрій Павлович; Колєснік, Іван Васильович; Лупенко, Владислав Віталійович
    Сьогодні актуальним та невирішеним питанням є дослідження транспортних робіт, які використовуються в аграрному секторі, адже виникає проблема при дослідженні руху машинно-тракторного агрегату з причіпними або напівпричіпними агрегатами. Це пов’язано безпосередньо з нарощуванням енергонасиченості колісних тракторів і, як наслідок, намаганням максимально підвищити продуктивність транспортного засобу. Великий інтерес викликає дослідження транспортної роботи при перевезенні рідкого вантажу, де підвищення вантажоперевезень призводить до виникнення суттєвого впливу при експлуатації колісного трактора та тракторної цистерни (яка позбавлена внутрішніх перегородок) за рахунок власних коливань рідини. Цей процес призводить до поздовжньої та поперечної нестабільності, що сприяє підвищенню як динамічних характеристик, так і аварійних ситуацій (відбувається вплив на плавність руху, вібронавантаженість, керованість та стійкість транспортного засобу, підвищення динамічної навантаженості ходової системи тощо). Тому задля підтвердження теоретичних викладок впливу коливань рідини в тракторній цистерні необхідно проводити експериментальні дослідження. Наведена в цій статті методика експериментального дослідження дозволить визначити динамічні характеристики при транспортуванні причіпних та напівпричіпних тракторних цистерн за сталого руху і на перехідних режимах роботи. Практична значущість роботи полягає в отриманні експериментальних даних прискорень досліджуваних об’єктів при різновисотній наповненості цистерн.
  • Ескіз
    Документ
    Енергетичність системи машинно-тракторного агрегату з перемінною масою за сталого руху
    (ВД "Гельветика", 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    У статті виконано дослідження енергетичного складника машинно-тракторного агрегату з перемінною масою за умови сталого руху. Сформовані рівняння, які описують запас механічної енергії у коливальній системі колісного трактора та причіпної або напівпричіпної цистерн за вертикального, горизонтального та кутового переміщення. Визначено вплив енергетичного складника залежно від висоти рівня рідини в цистернах. Отримано закономірності впливу величини довжини мікронерівності на енергетичний складник. Запропоновано метод оцінки енергетичного складника руху за рахунок введення енергетичного коефіцієнта передачі.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення складових сил, які діють на платформу цистерни машинно-тракторного агрегату
    (Sp. z o.o. "Diamond trading tour", Poland, 2018) Кожушко, Андрій Павлович
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження плавності руху машинно-тракторного агрегату з перемінною масою при виконанні транспортної роботи
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    Наведено результати моделювання пов’язаних коливань машинно-тракторного агрегату з напівпричіп цистерною та з причіп-цистерною в ході прямолінійного руху при виконанні транспортної роботи. Встановлено вплив значення радіальної жорсткості шин колісного трактора на горизонтальні, вертикальні прискорення та переміщення сидіння тракториста при виконанні транспортної роботи з цистерною.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка енергетичної складової транспортного засобу з агрегатами перемінної маси за рахунок динамічного аналізу вільних коливань
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    В статті наведено принцип побудови лінійної моделі вільних коливань машинно-тракторного агрегату з причіп- та напівпричіп-цистернами. Завдяки динамічному аналізу встановлено реальні значення складових (компонент) лінійної моделі. Запропоновано метод оцінки енергетичної складової, який показує вплив агрегату з перемінною масою на вертикальні, горизонтальні та кутові переміщення колісного трактора і агрегату. Встановлено резонансні зони впливу доль від максимальної енергії вільних коливань залежно від рівня рідини в причіп- (МЖТ-16) та напівпричіп-цистерн (ВНЦ-20).