Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Автотехнічна експертиза"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Островерх, Олександр Олегович
    Останні роки характеризуються як період бурхливого розвитку транспорту. У сучасних умовах транспорт виконує не лише роль засобу перевезення пасажирів і вантажів. Транспортна система перетворилася на складову частину загального прогресу людства, залучаючи народи і країни до найбільш сучасних досягнень цивілізації в різноманітних галузях. Цього процесу набуває свій розвиток і в Україні, яка поряд з іншими європейськими державами має чималу і розвинену транспортну систему, пов’язану з багатьма країнами світу. Цю систему складають повітряний, морський, річковий, залізничний, автомобільний, магістрально-трубопровідний транспорт, метрополітени, розвинена мережа міського і позаміського електричного транспорту. Автомобіль є засобом підвищеної небезпеки. В світі дорожньо-транспортних подій (далі - ДТП) щорічно гинуть сотні тисяч і отримують поранення мільйони людей, завдається величезного матеріального збитку економіці.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Островерх, Олександр Олегович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт і поліпшення самостійного навчання студентів з навчальної дисципліни «Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження» для студентів денної та заочної форми навчання за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт» Поданий матеріал міститься в 4 практичних роботах, які охоплюють основні види робіт з експлуатації автомобілів, автотехнічної експертизи та ресурсозбереження. З кожної теми робота містить список рекомендованої літератури, контрольні запитання та рисунки для кращого засвоєння матеріалу при самостійному вивчені студентами. Звіт з практичних робіт оформляється згідно з правилами: 1. Титульний аркуш оформляється відповідно до додатка А. 2. Звіт повинен містити наступні розділи:  завдання на виконання практичної роботи;  мета виконання практичної роботи;  порядок виконання практичної роботи;  висновки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Агапов, Олег Миколайович; Островерх, Олександр Олегович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання лабораторних робіт і поліпшення самостійного навчання студентів з навчальної дисципліни «Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження» для студентів денної та заочної форми навчання за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт». Поданий матеріал міститься в 8 лабораторних роботах, які охоплюють основні види робіт з експлуатації автомобілів, автотехнічної експертизи та ресурсозбереження. З кожної теми робота містить список рекомендованої літератури, контрольні запитання та рисунки для кращого засвоєння матеріалу при самостійному вивчені студентами.
  • Ескіз
    Документ
    Керованість та стійкість руху автомобілів та тракторів
    (2023) Островерх, Олександр Олегович
    Керованість – це властивість, що характеризує здатність транспортного засобу рухатися в напрямку, заданому водієм. Стійкість – це властивість транспортного засобу, що характеризує його здатність зберігати заданий напрямок руху при збурюючих впливах зовнішнього середовища, що прагнуть відхилити його від цього напрямку.
  • Ескіз
    Документ
    Керованість та стійкість руху тракторів
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2021) Островерх, Олександр Олегович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Крюкова, Тетяна Олександрівна
    Представлені матеріали містять основні поняття, визначення й параметри керованості та стійкості руху тракторів. Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових спів-робітників транспортного профілю.
  • Ескіз
    Документ
    Статичне дослідження елементів самоблокувального диференціалу підвищеного тертя з метою збільшення його надійності і експлуатаційних характеристик
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Островерх, Олександр Олегович; Агапов, Олег Миколайович; Зінченко, Олена Іванівна; Леоненко, О. М.
    Диференціал – це механізм трансмісії автомобіля, що розподіляє підведений до нього крутний момент між вихідними валами і забезпечує їх обертання з різними кутовими швидкостями, що необхідно для маневрування автомобіля.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження застосування безступінчастих гідрооб'ємно-механічних трансмісій на автомобільних шасі
    (ТОВ "Планета – Прінт", 2021) Самородов, Вадим Борисович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Островерх, Олександр Олегович
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка головних розмірів тягового синхронно-реактивного електродвигуна з постійними магнітами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Любарський, Борис Григорович; Овер'янова, Лілія Вікторівна; Рябов, Євген Сергійович; Якунін, Дмитро Ігорович; Островерх, Олександр Олегович; Воронін, Юрій Володимирович
    У статті розглянуті питання проектування тягового синхронно-реактивного електродвигуна з постійними магнітами потужністю 180 кВт для приводу коліс тролейбуса. Запропоновано спосіб визначення головних розмірів електродвигуна, який поєднує аналітичний вибір параметрів статора та чисельно-польові розрахунки для вибору параметрів ротора. Показана необхідність перевірки механічної міцності ротора, в якому розташовано постійні магніти NdFeB у потокових бар’єрах. У результаті дослідження визначено розміри активних частин, обмоткові дані статора та конструктив ротора електродвигуна.