Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Модернізація задньої трьохточечної навісної системи для тракторного самохідного шасі Т-16МГ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Подригало, Михайло Абович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Пелипенко, Євген Сергійович; Бусилко, Олег АнатолійовичПроведений аналіз показав що з широким поширенням колісних тракторів, повсюдно застосовуються тракторні самохідні шасі, які забезпечують ефективне виконання технологічних процесів у сільському господарстві, овочівництві, тваринництві, особистих селянських та фермерських господарствах. Також аналіз публікацій показав, що питанню задньої навісної системи для ТСШ останні 30 років не приділялось уваги. Головною метою є модернізація задньої навісної системи ТСШ – Т-16МГ, що дозволить ефективно використовувати його при роботі з різними навісними агрегатами, що дуже важливо для особистих селянських та фермерських господарств. Однією з причин розробки було те що в самохідному шасі Т-16МГ корпус заднього мосту відлитий з оновлених полегшених сплавів що викликало ряд проблем з застосуванням навіски для СШ-25. Опрацювавши всі недоліки трьохточечної навісної системи для тракторного самохідного шасі СШ-25, було розроблене задне гідравлічне навісне обладнання для тракторного самохідного шасі Т-16МГ. Для транспортування причепів трикутник автозчеплення знімається і ставляться поперечена в кулькові шарніри до правої і лівої щоки на яку кріпиться зчепний пристрій. При частій заміні навісних та причіпних агрегатів ця поперечина може вварюватися в нижню частину трикутника автозчеплення. Розроблена задня навіска дозволяє поліпшити умови використання самохідних шасі Т-16МГ, застосовуючи навішування сільгоспзнарядь (одно - і двокорпусні плуги, культиватори та інші машини і знаряддя). Пристрій також дозволяє застосовувати причіпні сільгоспмашини і знаряддя (катки, борони, граблі, самоскидний причіп та інші). Гідравлічне навісне обладнання дозволяє переводити машини і знаряддя з транспортного положення в робоче і навпаки, забезпечує правильне положення робочих органів навісних машин і знарядь відносно ґрунту при виконанні різних сільськогосподарських робіт. Посилене кріплення навісного обладнання підвищує його надійність та дозволяє уникнути поломок які потребують складних та дороговартісних ремонтів Для більшої міцності та зменшення кількості несправностей задньої навіски було додане кріплення за допомогою продольних лонжеронів, а не тільки до заднього мосту, як це було на навісці до СШ-25.Документ Безступінчаста гідрооб'ємно-механічна трансмісія розробки НТУ "ХПІ" з незалежним валом відбору потужності для тракторів харківського тракторного заводу(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Самородов, Вадим Борисович; Єпіфанов, Віталій Валерійович; Аврунін, Григорій Аврамович; Пелипенко, Євген Сергійович; Гармаш, Дмитро ОлександровичДокумент Аналіз розрахунку динаміки об'ємного гідроприводу автобетонозмішувача на автомобільному шасі(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Аврунін, Григорій Аврамович; Кириченко, Ігор Георгійович; Шевченко, Д. М.; Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген Сергійович; Цента, Євген МиколайовичДокумент Розрахунок об'ємних гідроприводів ланцюгового робочого органу та метальника полкової землерийної траншейної машини(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Самородов, Вадим Борисович; Аврунін, Григорій Аврамович; Пелипенко, Євген СергійовичДокумент Моделювання динаміки перехідних процесів колісного трактора з безступінчастою гідрооб'ємно-механічною трансмісією(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Кожушко, Андрій Павлович; Пелипенко, Євген Сергійович; Трембач, Олексій Сергійович ; Реброва, А. О.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Трьохмірне моделювання в автотракторобудуванні"(Моделіст, 2021) Пелипенко, Євген СергійовичСьогодні в сфері автоматизованого проектування конструкцій відзначається тенденція переходу від двовимірного проектування до тривимірного моделювання. До недавнього часу саме площинне креслення було єдиною "мовою", якою могли розмовляти технічні фахівці. Сучасні комп’ютерні технології надають інженеру якісно більш досконалий засіб спілкування – тривимірну модель, яка хоча й існує у вигляді ланцюжка бітів і байтів у пам’яті комп’ютера, проте володіє цілком реальними фізичними властивостями: об’ємом, щільністю, масою, центром тяжіння, моментами інерції і т. д. Цю модель можна розглядати з різних сторін, розібрати і зібрати (якщо мова йде про складальні одиниці), навіть зазирнути всередину моделі. Метою цього видання – є засвоєння студентами сучасних методів проектування автотракторної техніки та принципи їх використання в професійній діяльності фахівця. Формування комплексу знань, вмінь і уявлень, достатніх для практичної діяльності за спеціальністю, тобто, підготовка фахівців у галузі використання сучасних "САПР" для рішення професійних задач підготовки виробництва автотракторної техніки. Завданням дисципліни є також забезпечення тісного зв'язку між теоретичними дослідженнями і конструкторською діяльністю. Найголовніше полягає в тому, що методи моделювання, які реалізуються в програмі автоматизованого проектування, є на сьогоднішній день загальноприйнятими у всіх сучасних 3D-системах. Тому вам належить не просто вивчити роботу в конкретній системі, а ознайомитися з найбільш поширеним підходом до створення твердих тіл. Методичні вказівки використовуються студентами спеціальностей 133 "Галузеве машинобудування" спеціалізації 133.01 "Автомобілі і трактори" та 274 "Автомобільний транспорт" всіх форм навчання.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Системи автоматизованого проектування в автотракторобудуванні"(Моделіст, 2021) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген СергійовичРівень прискорення науково-технічного прогресу суспільства визначається темпами зростання продуктивності праці розробників нових виробів, скороченням термінів проектування, підвищенням якості розробки проектів. Системи автоматизованого проектування (САПР) дають можливість на основі новітніх досягнень фундаментальних наук розробляти нові методи проектування складних систем і об'єктів. В даний час створені і застосовуються різні САПР. Одні з них вирішують завдання забезпечення автоматизації різних процедур і операцій, таких як: підготовка текстової документації, інтегровані рішення автоматизації проектних і конструкторсько-технологічних робіт, побудова графічних зображень, пристрої зв'язку комп'ютера і верстата з ЧПУ, системи автоматизованих розрахунків. Інші – являють цілі системи, що виконують вузьконаправлені завдання управління виробництвом – системи управління проектами та електронними архівами на підприємствах, системи управління проектно-конструкторською документацією для відділів і робочих груп. Даний курс знайомить з можливостями системи автоматизованого двовимірного твердотільного конструкторського моделювання у вигляді креслярсько-конструкторської системи САПР. Дана система дозволяє зручно і швидко розробляти різну креслярсько-конструкторську документацію, створювати специфікації та інші текстово-графічні документи. САПР володіє вбудованою інтерактивною параметризацією креслень; оснащена прикладними бібліотеками стандартних конструктивних елементів з базами даних; підтримує створення власних бібліотек і часто використовуваних елементів; здійснює підтримку форматів DWG, DXF, IGES, PDF 3. Методичні вказівки використовуються студентами спеціальностей 133 "Галузеве машинобудування" спеціалізації 133.01 "Автомобілі і трактори" та 274 "Автомобільний транспорт" і всіх форм навчання.