Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Системи автоматизованого проектування в автотракторобудуванні"
    (Моделіст, 2021) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Рівень прискорення науково-технічного прогресу суспільства визначається темпами зростання продуктивності праці розробників нових виробів, скороченням термінів проектування, підвищенням якості розробки проектів. Системи автоматизованого проектування (САПР) дають можливість на основі новітніх досягнень фундаментальних наук розробляти нові методи проектування складних систем і об'єктів. В даний час створені і застосовуються різні САПР. Одні з них вирішують завдання забезпечення автоматизації різних процедур і операцій, таких як: підготовка текстової документації, інтегровані рішення автоматизації проектних і конструкторсько-технологічних робіт, побудова графічних зображень, пристрої зв'язку комп'ютера і верстата з ЧПУ, системи автоматизованих розрахунків. Інші – являють цілі системи, що виконують вузьконаправлені завдання управління виробництвом – системи управління проектами та електронними архівами на підприємствах, системи управління проектно-конструкторською документацією для відділів і робочих груп. Даний курс знайомить з можливостями системи автоматизованого двовимірного твердотільного конструкторського моделювання у вигляді креслярсько-конструкторської системи САПР. Дана система дозволяє зручно і швидко розробляти різну креслярсько-конструкторську документацію, створювати специфікації та інші текстово-графічні документи. САПР володіє вбудованою інтерактивною параметризацією креслень; оснащена прикладними бібліотеками стандартних конструктивних елементів з базами даних; підтримує створення власних бібліотек і часто використовуваних елементів; здійснює підтримку форматів DWG, DXF, IGES, PDF 3. Методичні вказівки використовуються студентами спеціальностей 133 "Галузеве машинобудування" спеціалізації 133.01 "Автомобілі і трактори" та 274 "Автомобільний транспорт" і всіх форм навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Гідро- та пневмосистеми в автотракторобудуванні
    (ФОП Панов А. М., 2020) Самородов, Вадим Борисович; Кириченко, Ігор Георгійович; Аврунін, Григорій Аврамович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Розглянуто основні закони, рівняння та розрахункові формули, пов’язані з роботою сучасних об’ємних гідропневмоприводів, зокрема колісних та гусеничних тракторів та машин різного призначення на їх базі. Наведено конструкції гідромашин і гідроапаратів та гідравлічні принципові схеми їх застосування в гідропневмоприводах. Розглянуто питання автоматизації і енергозбереження, що реалізовуються за допомогою сучасних пристроїв електрогідропневмоавтоматики. Наведено також рекомендації щодо експлуатації гідропневмоприводів. Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових співробітників транспортного профілю.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-теоретичне обґрунтування конструктивних параметрів гідрооб'ємного механізму повороту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Робота присвячена розрахунково-теоретичному вибору раціональних передавальних відносин ланцюга редукторів гідрооб'ємного механізму повороту (ГОМП) українського гусеничного трактора ХТЗ-200, випущених в 1995 році малою серією (23 од.) Харківським тракторним заводом. Одним з пріоритетних завдань для тракторів такого типу є підвищення характеристик силового агрегату двигун - трансмісія. Великої популярності набувають гідрооб'ємні механізми повороту в трансмісіях гусеничних тракторів за рахунок ряду переваг - істотно зменшуються шкідливі впливи на ґрунт (зниження буксування з 15-20% до 3-4% і питомого тиску на грунт з 0,9 кг/см2 до 0,45 кг/см2 у порівнянні з колісними тракторами однакової потужності). ГОМП дозволяє не відключати відстаючий борт гусеничного трактора на повороті і забезпечувати його значно точніше і плавніше. Кількість управляючих впливів на кермо суттєво зменшується. В роботі розроблена та представлена математична модель трансмісії гусеничного трактора ХТЗ-200 і наведено залежність основних характеристик повороту трактора від передаточного числа ланцюга редукторів гідромотора ГОМП. Доведено, що збільшення передавального відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП трактора дозволяє отримати менші радіуси повороту і збільшити кутову швидкість повороту, але в той же час це призведе до зростання тиску робочої рідини в системі гідрооб'ємної передачі. Визначено раціональне передавальне відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП в процесі моделювання повороту трактора ХТЗ-200 на стерні.