Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Гідро- та пневмосистеми в автотракторобудуванні(ФОП Панов А. М., 2020) Самородов, Вадим Борисович; Кириченко, Ігор Георгійович; Аврунін, Григорій Аврамович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Пелипенко, Євген СергійовичРозглянуто основні закони, рівняння та розрахункові формули, пов’язані з роботою сучасних об’ємних гідропневмоприводів, зокрема колісних та гусеничних тракторів та машин різного призначення на їх базі. Наведено конструкції гідромашин і гідроапаратів та гідравлічні принципові схеми їх застосування в гідропневмоприводах. Розглянуто питання автоматизації і енергозбереження, що реалізовуються за допомогою сучасних пристроїв електрогідропневмоавтоматики. Наведено також рекомендації щодо експлуатації гідропневмоприводів. Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових співробітників транспортного профілю.Документ Розрахунково-теоретичне обґрунтування конструктивних параметрів гідрооб'ємного механізму повороту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген СергійовичРобота присвячена розрахунково-теоретичному вибору раціональних передавальних відносин ланцюга редукторів гідрооб'ємного механізму повороту (ГОМП) українського гусеничного трактора ХТЗ-200, випущених в 1995 році малою серією (23 од.) Харківським тракторним заводом. Одним з пріоритетних завдань для тракторів такого типу є підвищення характеристик силового агрегату двигун - трансмісія. Великої популярності набувають гідрооб'ємні механізми повороту в трансмісіях гусеничних тракторів за рахунок ряду переваг - істотно зменшуються шкідливі впливи на ґрунт (зниження буксування з 15-20% до 3-4% і питомого тиску на грунт з 0,9 кг/см2 до 0,45 кг/см2 у порівнянні з колісними тракторами однакової потужності). ГОМП дозволяє не відключати відстаючий борт гусеничного трактора на повороті і забезпечувати його значно точніше і плавніше. Кількість управляючих впливів на кермо суттєво зменшується. В роботі розроблена та представлена математична модель трансмісії гусеничного трактора ХТЗ-200 і наведено залежність основних характеристик повороту трактора від передаточного числа ланцюга редукторів гідромотора ГОМП. Доведено, що збільшення передавального відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП трактора дозволяє отримати менші радіуси повороту і збільшити кутову швидкість повороту, але в той же час це призведе до зростання тиску робочої рідини в системі гідрооб'ємної передачі. Визначено раціональне передавальне відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП в процесі моделювання повороту трактора ХТЗ-200 на стерні.Документ Расчет объемного гидропривода подачи измельчителя древесных отходов с автовозвратом при перегрузках(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Аврунин, Григорий Аврамович; Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Евгений Сергеевич; Мороз, Ирина ИвановнаРазработаны рекомендации по внедрению технологии «No stress» безопасного автоматического возврата древесных отходов в объемных гидроприводах подачи машин для измельчения на основе использования отечественных комплектующих. Проведен анализ гидравлических принципиальных схем объемных гидроприводов подачи машин для измельчения древесных отходов, снабженных устройствами автоматизации их возврата из зоны резания для обеспечения повышения безопасности и производительности машины. Разработана методика расчета объемного гидропривода подачи в машинах для измельчения древесных отходов. Предложена для реализации в конструкторских разработках гидравлическая принципиальная схема объемного гидропривода подачи измельчителя древесных отходов, в которой на основе использования отечественных гидрораспределителей с устройствами самовозврата золотников в нейтральное положение реализуется режим безопасности «No stress». Приведены зависимости для расчета объемного гидропривода, включая определение КПД, выбор рабочего объема насоса и гидромотора, приводящего двигателя и диаметров трубопроводов. Даны ссылки на источники информации, касающиеся методик стендовых испытаний насосов, гидромоторов и золотниковых гидрораспределителей, технических характеристик современных шестеренных насосов и героторных гидромоторов, которые находят применение в объемных гидроприводах измельчителей, а также рекомендации по повышению надежности работы объемного гидропривода измельчителя на основе опыта ведущих зарубежных фирм в части подбора сорта рабочей жидкости и ее кондиционирования путем эффективных систем фильтрации и поддержания оптимальной температуры. Приведены уравнения математической модели динамики объемного гидропривода для анализа изменения частоты вращения гидромотора и давления рабочей жидкости в объемном гидроприводе измельчителя при его пуске, которые могут быть реализованы путем численного интегрирования и получены в виде осциллограмм в составе прикладных программ пакета VisSim. Результаты проведенных исследований могут быть использованы при разработке новых объемных гидроприводов подачи для измельчителей древесных отходов или модернизации находящихся в эксплуатации.Документ Основные направления совершенствования объемных гидроприводов навесного оборудования сельскохозяйственных тракторов(НТУ "ХПИ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Аврунин, Григорий Аврамович; Мороз, Ирина Ивановна; Пелипенко, Евгений СергеевичИзучение применения объемного гидропривода (ОГП), в частности, номенклатуры, особенностей и технического уровня гидроустройств навесного оборудования сельскохозяйственных тракторов. Дан анализ гидравлических принципиальных схем насосных установок, приводов гидроцилиндров навесного оборудования и гидромоторов приводов внешних рабочих органов, к которым подводится мощность от ОГП трактора. В основу анализа положены ОГП тракторов ведущих мировых производителей. Показана эволюция ОГП тракторов от использования насосов с постоянным рабочим объемом и гидрораспределителей с ручным управлением до современных систем, в основе которых лежит энергосберегающая концепция с аксиальнопоршневыми насосами, снабженными автоматическими регуляторами «давление/подача» и гидрораспределителями с пропорциональным электрическим и электрогидравлическим управлением. Рассмотрены технические характеристики систем ОГП для заднего навесного оборудования Hitch Control обеспечения качественной технологии пахоты трактора. Систематизированы сведения о применяемых сортах рабочей жидкости и требованиях к тонкости фильтрации. Приведены аналитические зависимости для оценки потерь мощности в ОГП с дроссельным управлением при применении гидромоторов приводов внешних потребителей. Статья может быть полезной для специалистов при проектировании новых тракторов и модернизации находящихся в эксплуатации, а также аспирантов и студентов, изучающих дисциплину «Гідро-та пневмосистеми в автотракторобудуванні».Документ Експериментальне дослідження процесу гальмування трактора ХТЗ-21021 з безступінчастою трансмісією(НТУ "ХПІ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген СергійовичВ роботі наведено загальну математичну модель колісного трактора ХТЗ-21021 з безступінчастою трансмісією ГОМТ-1С, яка дозволяє досліджувати процес гальмування при використанні окремо штатної гальмівної системи та параметром регулювання гідромашини гідрооб’ємної передачі, а також комбіновано. Приведена основна її відмінність в порівнянні зі вже існуючими математичними моделями. Представлено вимірювальний комплекс, за допомогою якого відбувається фіксування експериментальних даних. Наведено фіксуючі прилади, які входять у вимірювальний комплекс. Описано принцип обробки експериментальних результатів дослідження. Наведено графічні результати зіставлення теоретичних з експериментальними даними в ході процесу гальмування колісного трактора з безступінчастою трансмісією.