Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Спеціалізований рухомий склад на автомобільному транспорті
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2020) Краснокутський, Володимир Миколайович; Самородов, Вадим Борисович; Селевич, Сергій Геннадійович
    Викладено класифікацію, загальну будову сучасного рухомого складу автомобільного транспорту. Значну увагу приділено розгляду вимог, що висуваються до конструкції рухомого складу. Розраховано на студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт», буде корисним при вивченні курсу «Вступ до спеціальності» та «Конструкції автомобілів і їх аналіз».
  • Ескіз
    Документ
    Двопотокова гідрооб'ємна механічна трансмісія транспортного засобу
    (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, 2020) Самородов, Вадим Борисович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Островерх, Олександр Олегович; Селевич, Сергій Геннадійович
    Двопотокова гідрооб'ємна механічна трансмісія транспортного засобу містить двигун, планетарний механізм, гідрооб'ємну передачу, механічну коробку передач, лебідку, колеса, причому крутний момент від двигуна передається через вхідний вал водила планетарного механізму, епіциклічна шестірня якого через шестерні та вхідний вал з'єднана з гідронасосом, а сонячна шестірня через вихідний вал та шестерні з'єднана з вихідним валом гідромотора, муфту вмикання, при переміщенні якої крутний момент передається на вихідні вали механічної коробки передач, що з'єднані з колесами та лебідкою. Додатково трансмісія містить реверсний редуктор, вхід муфти перемикання якого з'єднаний з вихідним валом сонячної шестірні планетарного механізму, а вихід в залежності від її перемикання змінює крутний момент на протилежний, який передається на вхід муфти вмикання механічної коробки передач і далі, на вихідні вали механічної коробки передач, що з'єднані з колесами та лебідкою.
  • Ескіз
    Документ
    Дуальне навчання – новий напрямок технічної освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Павлій, Ніна Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм керування електромеханічними силовими установками військових машин та електротракторів
    (Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2021) Коритченко, Костянтин Володимирович; Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження застосування безступінчастих гідрооб'ємно-механічних трансмісій на автомобільних шасі
    (ТОВ "Планета – Прінт", 2021) Самородов, Вадим Борисович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Островерх, Олександр Олегович
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Системи автоматизованого проектування в автотракторобудуванні"
    (Моделіст, 2021) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Рівень прискорення науково-технічного прогресу суспільства визначається темпами зростання продуктивності праці розробників нових виробів, скороченням термінів проектування, підвищенням якості розробки проектів. Системи автоматизованого проектування (САПР) дають можливість на основі новітніх досягнень фундаментальних наук розробляти нові методи проектування складних систем і об'єктів. В даний час створені і застосовуються різні САПР. Одні з них вирішують завдання забезпечення автоматизації різних процедур і операцій, таких як: підготовка текстової документації, інтегровані рішення автоматизації проектних і конструкторсько-технологічних робіт, побудова графічних зображень, пристрої зв'язку комп'ютера і верстата з ЧПУ, системи автоматизованих розрахунків. Інші – являють цілі системи, що виконують вузьконаправлені завдання управління виробництвом – системи управління проектами та електронними архівами на підприємствах, системи управління проектно-конструкторською документацією для відділів і робочих груп. Даний курс знайомить з можливостями системи автоматизованого двовимірного твердотільного конструкторського моделювання у вигляді креслярсько-конструкторської системи САПР. Дана система дозволяє зручно і швидко розробляти різну креслярсько-конструкторську документацію, створювати специфікації та інші текстово-графічні документи. САПР володіє вбудованою інтерактивною параметризацією креслень; оснащена прикладними бібліотеками стандартних конструктивних елементів з базами даних; підтримує створення власних бібліотек і часто використовуваних елементів; здійснює підтримку форматів DWG, DXF, IGES, PDF 3. Методичні вказівки використовуються студентами спеціальностей 133 "Галузеве машинобудування" спеціалізації 133.01 "Автомобілі і трактори" та 274 "Автомобільний транспорт" і всіх форм навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Гідро- та пневмосистеми в автотракторобудуванні
    (ФОП Панов А. М., 2020) Самородов, Вадим Борисович; Кириченко, Ігор Георгійович; Аврунін, Григорій Аврамович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Розглянуто основні закони, рівняння та розрахункові формули, пов’язані з роботою сучасних об’ємних гідропневмоприводів, зокрема колісних та гусеничних тракторів та машин різного призначення на їх базі. Наведено конструкції гідромашин і гідроапаратів та гідравлічні принципові схеми їх застосування в гідропневмоприводах. Розглянуто питання автоматизації і енергозбереження, що реалізовуються за допомогою сучасних пристроїв електрогідропневмоавтоматики. Наведено також рекомендації щодо експлуатації гідропневмоприводів. Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових співробітників транспортного профілю.
  • Ескіз
    Документ
    Динамічна нелінійна математична модель об'ємного гідропривода з машинним регулюванням
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лур'є, Зіновій Якович; Самородов, Вадим Борисович; Аврунін, Григорій Аврамович; Цента, Євген Миколайович
    Мета – науковий пошук зниження коливань тиску і частоти обертання гідромотора в об'ємному гідроприводі, математична модель якого для режиму розгону і виходу на усталений режим, включає рівняння ККД гідромашин в повному діапазоні швидкостей і навантажень. Метод. Порівняльний аналіз динамічних характеристик об'ємного гідропривода на розроблених математичних моделях, що не враховують зміну ККД гідромашин і з урахуванням рівнянь змінного ККД. Розроблені математичні моделі включають імітаційний модуль пристрою управління похилим диском аксіальнопоршневого насоса, евристичний модуль стадійного зовнішнього навантаження з постійною і змінною складовими, і обчислювальний модуль двофазної робочої рідини. Одна з двох порівнюваних моделей містить розрахунок ККД гідромашин на основі теорії К. І. Городецького. Результати. Математична модель об'ємного гідропривода, в яку вводять рівняння для розрахунку ККД, виявляється більш інформативною та такою, що дає фактичні значення тиску і частоти обертання гідромотора, що дозволяють точно оцінити його вихідну потужність як один з найважливіших параметрів для споживача, тому її застосування є переважним. Отримані результати підтверджують необхідність зниження газовмісту в робочій рідині, що викликає коливання тиску в об'ємному гідроприводі та частоти обертання гідромотора, причому двофазна робоча рідина викликає більш суттєві коливання, ніж однофазна. Висновок. Результати проведених досліджень можуть бути використані при розробці нових об'ємних гідроприводів не лише з аксіальнопоршневими, але і з гідромашинами інших типів, і дозволяють аналізувати динамічні характеристики гідрофікованих машин різного призначення, а також в навчальному процесі з поглибленим вивченням студентами-магістрами об'ємних гідроприводів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток електротракторів в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    Щодня планета Земля піддається жахливому парниковому впливу газів, які виробляють двигуни внутрішнього згоряння, що знаходяться всередині кожного транспортного засобу. Програми більшості найбільших представників транспортної промисловості містять пункти, присвячені розробці, проектуванню та експлуатації електромобілів. Очікується, що ці безшумні, екологічно чисті та високопродуктивні транспортні засоби зроблять двигуни внутрішнього згоряння застарілими до 2025 року. Підвищена увага до відновлюваної енергії, турборежим в будуванні електромобілів, технологічні розробки та неймовірні прориви в науці все більш підживлюють обговорення між інженерами у вітчизняних і зарубіжних науково-технічних виданнях відродження ідеї тракторобудування із використанням електричного двигуна, що живиться від акумуляторних батарей. В роботі, спираючись на аналіз опублікованих статей по автомобілям і тракторам, що мають електричний привод, виконана оцінка сучасних направлень розвитку електротракторів та необхідність продовження роботи над цією тематикою. Розглянуто дослідні колісні електротрактори, що харчуються за допомогою тролейного кабелю - трохи дивного вигляду трактори, котрі зустрічається на архівних фотографіях, продукт саме тієї епохи, епохи масштабної електрифікації сільськогосподарської галузі та всієї країни. В статті описаний досвід використання тракторів із електричним двигуном у порівнянні зі тракторами, що використовували теплові. Також проаналізовані сучасні розробки в Україні, приведені яскраві приклади втілення ідеї, та, разом з тим, розібрані позитивні і негативні сторони кожного із існуючих електротракторів в Україні. Зроблено висновок про виробництво тракторів з використанням електроприводу в Україні, розглянуто можливості перспектив подальшого розвитку будівництва, перспектив підзаряджати батареї від сонячних панелей (фотоелектричних модулів) або вітроелектричних установок.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-теоретичне обґрунтування конструктивних параметрів гідрооб'ємного механізму повороту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген Сергійович
    Робота присвячена розрахунково-теоретичному вибору раціональних передавальних відносин ланцюга редукторів гідрооб'ємного механізму повороту (ГОМП) українського гусеничного трактора ХТЗ-200, випущених в 1995 році малою серією (23 од.) Харківським тракторним заводом. Одним з пріоритетних завдань для тракторів такого типу є підвищення характеристик силового агрегату двигун - трансмісія. Великої популярності набувають гідрооб'ємні механізми повороту в трансмісіях гусеничних тракторів за рахунок ряду переваг - істотно зменшуються шкідливі впливи на ґрунт (зниження буксування з 15-20% до 3-4% і питомого тиску на грунт з 0,9 кг/см2 до 0,45 кг/см2 у порівнянні з колісними тракторами однакової потужності). ГОМП дозволяє не відключати відстаючий борт гусеничного трактора на повороті і забезпечувати його значно точніше і плавніше. Кількість управляючих впливів на кермо суттєво зменшується. В роботі розроблена та представлена математична модель трансмісії гусеничного трактора ХТЗ-200 і наведено залежність основних характеристик повороту трактора від передаточного числа ланцюга редукторів гідромотора ГОМП. Доведено, що збільшення передавального відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП трактора дозволяє отримати менші радіуси повороту і збільшити кутову швидкість повороту, але в той же час це призведе до зростання тиску робочої рідини в системі гідрооб'ємної передачі. Визначено раціональне передавальне відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП в процесі моделювання повороту трактора ХТЗ-200 на стерні.