Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Експериментальне підтвердження раціональної зміни параметру регулювання гідромашини в процесі розгону та гальмування гідрооб’ємно-механічної трансмісії(Consilium Sp. z o.o., Poland, 2017) Самородов, Вадим Борисович; Кожушко, Андрій Павлович; Мітцель, Микола Олександрович; Пелипенко, Євген Сергійович; Бурлига, М. Б.Запропоновано гіпотезу щодо випукло-вигнутої форми зміни параметру регулювання в безступінчастих гідрооб’ємно-механічних трансмісіях (ГОМТ) мобільних машин (тракторів, дорожньо-будівельних та військових машин, тощо). Суть гіпотези полягає в тому, що при випуклій залежності параметра регулювання ГОМТ від часу (у порівнянні з лінійною залежністю) забезпечується найбільш ефективний розгін машини, а при вигнутій формі – найбільш ефективне гальмування. Наведено розроблений кафедрою автомобіле- та тракторобудування Національного технічного університету «Харківського політехнічного інституту» лабораторний стенд, для дослідження робочих процесів та їх параметрів в ГОМТ. Експериментально і теоретично підтверджено запропоновану авторами гіпотезу щодо випукло-вигнутої форми зміни параметру регулювання в ГОМТ з метою найбільш ефективного розгону та гальмування. Представлена математична модель ГОМТ для аналізу робочих процесів та їх параметрів щодо стенду, який імітує розгін та гальмування мобільної машини.Документ Дорожні випробування колісного трактора з двопотоковою гідрооб'ємно-механічною трансмісією(Первый независимый научный вестник, 2015) Самородов, Вадим Борисович; Кожушко, Андрій Павлович; Мітцель, Микола ОлександровичВ роботі представлено динамічну математичну модель двопотокової гідрооб'ємно-механічної трансмісії типу з диференціалом "на виході" та результати експериментального дослідження, отримані на першому українському тракторі з ГОМТ виробництва ПАТ "ХТЗ". Показано датчики та реєструючу апаратуру, що була використана під час випробувань. Представлено теоретичні та експериментальні графіки основних параметрів, та зроблені висновки щодо адекватності математичної моделі.Документ Методика експериментального дослідження процесу розгону трактора FENDT 936 VARIO при виконанні польових та транспортних робіт(Житомирський державний технологічний університет, 2014) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій Павлович; Мітцель, Микола Олександрович; Самородов, Вадим БорисовичВ роботі наведена методика експериментального дослідження впливу прискорення трактора Fendt 936 Vario при русі з усіма ведучими мостами при виконанні польових робіт, усіма і одним ведучим мостом при виконанні транспортних робіт, та варійованою силою тяги на гаку на буксування коліс, описано принцип дії приладів та апаратури, що використовувалися при випробуваннях. Основними з яких є мобільний вимірювальний комплекс, що розроблений кафедрою технології машинобудування і ремонту машин Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, та електронний динамометр. Описано принцип дії програми для візуалізації отриманих результатів з електронного динамометра.Документ Порівняльний аналіз математичних моделей процесу розгону універсальних самохідних машин(Донецький інститут залізничного транспорту Української державної академії залізничного транспорту, 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій ПавловичВ роботі проаналізовані існуючі програмні комплекси, що дозволяють моделювати процес розгону універсальних самохідних машин, визначені переваги і недоліки існуючих математичних моделей процесу розгону на прикладі колісних тракторів, а також випадки їх застосування.Документ Динаміка розгону колісних тракторів з механічною трансмісією(Макеевский экономико-гуманитарный институт, 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій ПавловичВ роботі проаналізовані існуючі програмні комплекси, що дозволяють моделювати динаміку розгону колісних тракторів з механічною трансмісією, визначені переваги і недоліки існуючих математичних моделей процесу розгону колісних тракторів, а також випадки їх застосування.Документ Робота двигуна внутрішнього згоряння та безступінчастої трансмісії в економічному режимі для тракторів серії ХТЗ-170/240К(НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Кальченко, Борис Іванович; Ребров, Олексій Юрійович; Кожушко, Андрій Павлович; Чернишев, Дмитро ОлександровичВ роботі визначено економічний режим роботи двигунів внутрішнього згоряння Д.260.4S2, ЯМЗ-238 та Volvo TAD 721 VE, якими оснащено колісні трактори серії ХТЗ-170/240К, зокрема, встановлено такі показники, як питома та часова витрата палива, ефективна потужність двигуна внутрішнього згоряння. Встановлено показники крутного моменту та частоти обертання колінчастого валу в економічному режимі роботи двигунів внутрішнього згоряння. Приведено математичну модель трансмісії, яка дозволяє описувати елементи трансмісії машинно-тракторного агрегату. Сформовано математичний підхід для визначення узгодженої роботи двигуна внутрішнього згоряння в економічному режимі та безступінчастої трансмісії для тракторів серії ХТЗ-170/240К.Документ Разработка и анализ бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии по критерию наибольшего КПД, автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин(НТУ "ХПИ", 2012) Самородов, Вадим Борисович; Островерх, Александр Олегович; Кожушко, Андрей ПавловичПредложена структурная, кинематическая схема и математическая модель бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин, с наибольшим КПД, на базе шасси автомобиля КрАЗ-63221-02.Документ Перспективні трансмісії колісних тракторів(НТУ "ХПІ", 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій Павлович; Пелипенко, Євген Сергійович; Мітцель, Микола ОлександровичВ умовах ринкової економіки вибір оптимального типу трансмісії для тракторів різних потужностей, призначення і конкретних умов експлуатації є однією з найважливіших задач, що ставляться перед виробниками сільськогосподарської техніки. Саме тому в роботі розглянуті тенденції розвитку трансмісій колісних тракторів, наведені та проаналізовані перспективні трансмісії на прикладі ринків розвинених країн – західноєвропейськіх ринків, де застосовуються самі передові технології для обробки ґрунту. Встановлено, що на даний момент спостерігається: суттєве збільшення на тракторах безступінчастих трансмісій, зокрема гідрооб’ємно-механічних; збільшення на тракторах потужністю до 50 кВт безступінчастих трансмісій з механічним варіатором, які, як правило, не застосовуються на тракторах більшої потужності із-за підвищеного зносу контактних поверхонь варіатора; початок робіт зі створення зразків колісних тракторів з безступінчастими електромеханічними трансмісіями, проте, доки немає жодних даних по яких можна було б порівняти електромеханічні трансмісії з іншими типами трансмісій; збільшення потужностних діапазонів коробок передач, що перемикаються під навантаженням, запровадження системи автоводіння, запису типових операцій і автоматичного управління перемиканням передач.Документ Експериментальне дослідження процесу розгону колісного трактора Fendt 936 Vario(НТУ "ХПІ", 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій Павлович; Мітцель, Микола ОлександровичВ роботі наведена методика експериментального дослідження процесу розгону колісного трактора Fendt 936 Vario з безступінчастою гідрооб’ємно-механічною трансмісією, описано принцип дії приладів та апаратури, що використовувалися при випробуваннях. Досліджено вплив прискорення трактора при русі з усіма ведучими мостами при виконанні польових робіт, усіма і одним ведучим мостом при виконанні транспортних робіт, та варійованою силою тяги на гаку на буксування коліс трактора Fendt 936 Vario.Документ Анализ технологического режима работы бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием отечественных гидроагрегатов автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин(НТУ "ХПИ", 2013) Самородов, Вадим Борисович; Островерх, Александр Олегович; Кожушко, Андрей ПавловичПредложена структурная, кинематическая схема и математическая модель бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием отечественных гидроагрегатов автомобиля на базе шасси КрАЗ-63221-02, при выполнении технологического режима работы подъема и опускания колонны труб.