Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Застосування на інтегральному тракторі ХТЗ-16131 механізму повороту задніх коліс
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович; Вільний, Д. В.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм керування електромеханічними силовими установками військових машин та електротракторів
    (Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2021) Коритченко, Костянтин Володимирович; Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
  • Ескіз
    Документ
    Метод вибору акумуляторної батареї для електротракторів
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток електротракторів в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    Щодня планета Земля піддається жахливому парниковому впливу газів, які виробляють двигуни внутрішнього згоряння, що знаходяться всередині кожного транспортного засобу. Програми більшості найбільших представників транспортної промисловості містять пункти, присвячені розробці, проектуванню та експлуатації електромобілів. Очікується, що ці безшумні, екологічно чисті та високопродуктивні транспортні засоби зроблять двигуни внутрішнього згоряння застарілими до 2025 року. Підвищена увага до відновлюваної енергії, турборежим в будуванні електромобілів, технологічні розробки та неймовірні прориви в науці все більш підживлюють обговорення між інженерами у вітчизняних і зарубіжних науково-технічних виданнях відродження ідеї тракторобудування із використанням електричного двигуна, що живиться від акумуляторних батарей. В роботі, спираючись на аналіз опублікованих статей по автомобілям і тракторам, що мають електричний привод, виконана оцінка сучасних направлень розвитку електротракторів та необхідність продовження роботи над цією тематикою. Розглянуто дослідні колісні електротрактори, що харчуються за допомогою тролейного кабелю - трохи дивного вигляду трактори, котрі зустрічається на архівних фотографіях, продукт саме тієї епохи, епохи масштабної електрифікації сільськогосподарської галузі та всієї країни. В статті описаний досвід використання тракторів із електричним двигуном у порівнянні зі тракторами, що використовували теплові. Також проаналізовані сучасні розробки в Україні, приведені яскраві приклади втілення ідеї, та, разом з тим, розібрані позитивні і негативні сторони кожного із існуючих електротракторів в Україні. Зроблено висновок про виробництво тракторів з використанням електроприводу в Україні, розглянуто можливості перспектив подальшого розвитку будівництва, перспектив підзаряджати батареї від сонячних панелей (фотоелектричних модулів) або вітроелектричних установок.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження витратоміра для обліку витрати палива на тракторах без електронної системи керування його подачі і з урахуванням скидання з форсунок
    (НТУ "ХПІ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    В роботі виконано аналіз можливості підвищення надійності конструкції витратоміру та точності об’ємного вимірювання невеликих об’ємі в рідини, в тому числі дизельного палива, бензину, керосину, масел та інших в’язких рідин, проаналізовано існуючі пристрої для вимірування витрати палива, виявлено позитивні та негативні властивості кожного із них.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз можливості використання широтно-імпульсної модуляції при автоматизації процесу гальмування автомобілів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Клец, Дмитро Михайлович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    В роботі на прикладі антиблокувальної системи виконано аналіз можливості використання широтно-імпульсної модуляції при автоматизації процесу гальмування автомобілів. Проаналізовано існуючі способи модуляції тиску, виявлено позитивні та негативні властивості кожного із них, сформульовані рекомендації що до їх удосконалення, розкрито характер зміни приводного тиску при керованій пульсації, можливі витрати стислого повітря при модуляції тиску, а також вплив на якість регулювання.
  • Ескіз
    Документ
    Математичний опис руху не підресорених і підресорених мас вантажного автомобіля в процесі гальмування
    (НТУ "ХПІ", 2017) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    В роботі на прикладі вантажного автомобіля КрАЗ-6510 наведено математичний опис руху не підресорених і підресорених масс в процесі гальмування з урахуванням взаємодії еластичних коліс з опорною поверхнею (розглянуто багатомасову нелінійну модель). Наведена модель враховує переміщення мас автомобіля, поворот підресореної маси щодо координатних осей, бічні та гальмівні сили, вертикальні переміщення осей автомобіля, зусилля в підвісці, вертикальні реакції (динамічні складові реакцій) на колесах, динамічний радіус коліс, навантаження балансирного візка, пружну характеристику підвіски.