Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Спектральний аналіз експериментальних даних руху колісних тракторів з агрегатами змінної маси
    (ВД "Гельветика", 2019) Кожушко, Андрій Павлович
    Сьогодні колісні трактори використовуються в агропромисловому комплексі держави під час як виконання транспортних робіт, так і технологічних робіт. Це зумовлено загальною функціональністю цих транспортних засобів. До складу транспортних робіт у будь-якому фермерському угідді входить перевезення рідких вантажів тракторними цистернами. Ці цистерни мають від’ємність порівняно з автомобільними – це відсутність внутрішніх перегородок усередині цистерни. Така конструктивна особливість зумовлена меншою транспортною швидкістю тракторних перевезень, ніж автомобільних. З постійним нарощуванням продуктивності перевезень рідких вантажів виникає проблема, а саме – виникнення суттєвих власних коливань рідини, що впливає на експлуатацію під час руху колісного трактора та цистерни. Рух рідини в тракторній цистерні призводить до поздовжньої та поперечної нестабільності, що сприяє підвищенню як енергетичних витрат, так і аварійних ситуацій (відбувається вплив на вібрацію, керованість і стійкість транспортного засобу, підвищення динамічної навантаженості ходової системи тощо). Метою роботи є представлення методики експериментального дослідження визначення динамічних характеристик руху колісного трактора з агрегатами змінної маси (причіпними та напівпричіпними тракторними цистернами). Окрім того, виконання спектрального аналізу отриманих експериментальних даних, який надасть інформацію щодо наявності резонансних частот під час руху трактора. Під час вирішення поставленої мети використовувалась методика, яка передбачала проведення експериментальних досліджень визначення динамічних характеристик під час виконання транспортної роботи перевезення рідких вантажів причіпними та напівпричіпними тракторними цистернами. Для фіксації експериментальних даних використовувався вимірювально-реєстраційний комплекс, до складу якого входили чотири акселерометри Freescale Semiconductor моделі MMA7260QT та безконтактний (радіолокаційний) датчик для вимірювання зміни дійсної швидкості транспортного засобу. Як результат, отримано дані експериментального дослідження, на основі яких стає можливим підтвердження теоретичних викладок автора з попередніх робіт, а саме: встановлення значень резонансних частот транспортного засобу під час аналізу вільних коливань трактора з агрегатами змінної маси. Практична значення робити полягає в підтвердженні теоретичних з експериментальними значеннями резонансних частот транспортного засобу. Резонансні частоти з експериментальних даних лінійних прискорень (вертикальних і горизонтальних) отримано шляхом використання спектрального аналізу та побудови амплітудно-частотної та фазочастотної характеристик.