Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Розвиток моделі визначення коефіцієнтів втрат об'ємного аксіально-поршневого гідравлічного приводу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Трембач, Олексій Сергійович; Кожушко, Андрій ПавловичДана стаття має за мету надати рекомендації щодо уточнення значень коефіцієнтів об’ємних втрат в гідрооб’ємній передачі за рахунок використання математичної моделі визначення об’ємного ККД та методу оптимізації для знаходження оптимального значення цільової функції. При вирішенні поставленої мети використовувалась методика, яка складається з пошуку оптимального значення коефіцієнтів об’ємних втрат при використання методу оптимізації з лінійною цільовою функцією та зіставленні теоретичного результату з експериментальними даними. Практична значимість роботи полягає у технічно-обґрунтованому виборі значень коефіцієнтів об’ємних витрат регульованого гідронасосу та нерегульованого гідромотору, що підвищує точність обчислення ефективності гідрооб’ємної передачі.Документ Обґрунтування конструкційного вибору силової установки електротрактора(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Даниленко, Віталій Дмитрович; Ткачов, В'ячеслав Юрійович; Кожушко, Андрій Павлович; Кожушко, Олексій МихайловичТехнічно обґрунтовано вибір електричного двигуна та конструкційної схеми силової установки при побудові електротрактору малого тягового класу. Використано методику, яка дозволила проаналізувати існуючі електричні двигуни, що використовуються в електричних приводах суміжних галузей промисловості, а також виконано технічне обґрунтування схемного рішення силової установки електричного трактора. Результатом є обґрунтований вибір синхронного двигуна з постійними магнітами, синхронного реактивного двигуна та асинхронного двигуна, як тих що доцільно впроваджувати в електротрактор. Практична значимість роботи полягає у технічному обґрунтуванні вибору схемного рішення для формування електричної силової установки для малопотужних тракторів.Документ Ергономічні властивості та екологія транспортних засобів(2022) Кожушко, Андрій Павлович; Калінін, Євген ІвановичПредставлені матеріали висвітлюють основні питання в ергономіці та екології транспортних засобів. Окрім того, знайомлять читача з сучасними тенденціями розвитку ергономічних властивостей транспортних засобів, а також з екологічними нормами та загальною екологічною безпекою Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових співробітників транспортного профілю.Документ Теорія коливань трактора при транспортуванні цистерн сільськогосподарського призначення(Мірошниченко Олег Анатолійович, 2021) Кожушко, Андрій ПавловичНаведений матеріал висвітлює основні наукові напрацювання співробітника кафедри автомобіле- і тракторобудування Національного технічного університету "Харківського політехнічного інституту" Кожушка Андрія Павловича в розвитку та узагальненні існуючої теорії коливань колісного трактора з цистерною для транспортування рідини, яка має вільну поверхню, що дає змогу вирішити актуальну науково-практичну проблему поліпшення експлуатаційних показників колісних тракторів шляхом визначення параметрів конструкції машинно-тракторного агрегату для зменшення негативного впливу низькочастотних коливань поверхневого шару рідини у цистерні. Монографія призначена для інженерно-технічних працівників в галузі механічної інженерії та транспорту, може бути корисною для магістрантів, аспірантів і докторантів інженерного, транспортного та сільськогосподарського профілю.Публікація Mathematical model of diesel engine characteristics for determining the performance of traction dynamics of wheel-type tractor(Scientific Route OÜ, Estonia, 2020) Rebrov, O. Yu.; Kozhushko, A. P.; Kalchenko, B. I.; Mamontov, A. G.; Zakovorotniy, Alexander; Kalinin, E.; Holovina, E.Wheel-type tractors carry out a range of processing operations, with the exception of early spring work, when caterpillar tractors are used to reduce the compaction effect on the soil. Therefore, to plan the costs and reserves associated with fuel consumption, it is necessary to have an estimate of the fuel economy of the tractor in basic agricultural operations. An objective assessment of fuel consumption requires a mathematical model that describes the fuel characteristics of the engine, taking into account the speed and load torque in a wide range of variation. Verification of the model is possible only with experimental data. Since the efficiency and fuel economy of a tractor depends not only on engine performance, but also on the perfection of the transmission, the running system and the rational choice of speed, it is necessary to take into account the time-varying nature of the tractor’s traction load. The complex of agricultural operations can be divided into characteristic cycles of load change over time. This principle is the basis of PowerMix test cycles, which are conducted on a concrete track to ensure repeatability of the experiment. The use of the variable load on the tractor in the PowerMix tests is positive, but in actual field tests the results may differ due to the instability of the soil properties. On the other hand, PowerMix field cycles can be taken as standard test loads in the simulation of tractor traction tests on the ground.Документ Comparison a running smoothness of a wheeled tractor with a semitrailer tank or unit while driving on asphalt-concrete surface(Scientific Route, Estonia, 2019) Kozhushko, A. P.; Riezva, K.Документ Динамічна навантаженість ходової системи колісного трактора з агрегатами змінної маси(Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2019) Кожушко, Андрій ПавловичДокумент Статистичний аналіз експериментальних даних при виконанні транспортної роботи трактором з цистерною(Baltija Publishing, Latvia, 2019) Кожушко, Андрій ПавловичДокумент Аналіз впливу коливань рідкого вантажу в напівпричіпній цистерні на показники руху колісного трактора(Технологічний Центр, 2019) Кожушко, Андрій Павлович; Ребров, Олексій Юрійович; Кальченко, Борис Іванович; Мамонтов, Анатолій ГеннадійовичВеликий обсяг транспортної роботи колісного трактора припадає на перевезення рідких вантажів тракторними цистернами. Ці цистерни відрізняються від автомобільних та залізничних контейнерів-цистерн відсутністю внутрішніх перегородок, які б гасили коливання рідини. Постійна тенденція до збільшення таких вантажоперевезень зумовлює виникнення негативних факторів впливу на стан здоров’я водія та економічні показники трактора. При дослідженні впливу динамічного навантаження на паливну економічність використовувалась математична модель, яка здатна проводити імітаційне моделювання роботи двигуна на часткових навантаженнях та швидкісних режимах.Документ Експериментальні дослідження ергономічних властивостей колісних тракторів з агрегатами змінної маси(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кожушко, Андрій ПавловичПредставлено етапи проведення експериментального дослідження з визначення показників ергономічності колісних тракторів при виконанні транспортної роботи з перевезення рідкого вантажу цистернами. Наведено вимірювальну апаратуру, яка складається з мобільного реєстраційного комплексу "ВДВММ 4-001" та радіолокаційного датчика, який призначено для фіксації дійсної швидкості руху транспортного засобу. На основі проведеного експериментального дослідження встановлено показники середньоквадратичних прискорень, згідно зі стандартом ISO 2631.