Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Розвиток моделі визначення коефіцієнтів втрат об'ємного аксіально-поршневого гідравлічного приводу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Трембач, Олексій Сергійович; Кожушко, Андрій ПавловичДана стаття має за мету надати рекомендації щодо уточнення значень коефіцієнтів об’ємних втрат в гідрооб’ємній передачі за рахунок використання математичної моделі визначення об’ємного ККД та методу оптимізації для знаходження оптимального значення цільової функції. При вирішенні поставленої мети використовувалась методика, яка складається з пошуку оптимального значення коефіцієнтів об’ємних втрат при використання методу оптимізації з лінійною цільовою функцією та зіставленні теоретичного результату з експериментальними даними. Практична значимість роботи полягає у технічно-обґрунтованому виборі значень коефіцієнтів об’ємних витрат регульованого гідронасосу та нерегульованого гідромотору, що підвищує точність обчислення ефективності гідрооб’ємної передачі.Документ Розрахунково-теоретичне обґрунтування конструктивних параметрів гідрооб'ємного механізму повороту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген СергійовичРобота присвячена розрахунково-теоретичному вибору раціональних передавальних відносин ланцюга редукторів гідрооб'ємного механізму повороту (ГОМП) українського гусеничного трактора ХТЗ-200, випущених в 1995 році малою серією (23 од.) Харківським тракторним заводом. Одним з пріоритетних завдань для тракторів такого типу є підвищення характеристик силового агрегату двигун - трансмісія. Великої популярності набувають гідрооб'ємні механізми повороту в трансмісіях гусеничних тракторів за рахунок ряду переваг - істотно зменшуються шкідливі впливи на ґрунт (зниження буксування з 15-20% до 3-4% і питомого тиску на грунт з 0,9 кг/см2 до 0,45 кг/см2 у порівнянні з колісними тракторами однакової потужності). ГОМП дозволяє не відключати відстаючий борт гусеничного трактора на повороті і забезпечувати його значно точніше і плавніше. Кількість управляючих впливів на кермо суттєво зменшується. В роботі розроблена та представлена математична модель трансмісії гусеничного трактора ХТЗ-200 і наведено залежність основних характеристик повороту трактора від передаточного числа ланцюга редукторів гідромотора ГОМП. Доведено, що збільшення передавального відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП трактора дозволяє отримати менші радіуси повороту і збільшити кутову швидкість повороту, але в той же час це призведе до зростання тиску робочої рідини в системі гідрооб'ємної передачі. Визначено раціональне передавальне відношення ланцюга редукторів гідромотора ГОМП в процесі моделювання повороту трактора ХТЗ-200 на стерні.Документ Порівняльний аналіз результатів експериментальних та теоретичних досліджень робочих процесів в гідрооб'ємно-механічних трансмісіях(Луцький національний технічний університет, 2015) Бондаренко, Анатолій ІгоровичВ роботі визначено вплив законів зміни параметрів регулювання гідромашин гідрооб'ємної передачі та законів зміни гальмівного моменту на основні параметри гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур (розглядалися дві схеми: одна з диференціалом на вході, друга -з диференціалом на виході) при реалізації процесу гальмування, а також проведено порівняльний аналіз теоретичних результатів з експериментальними.Документ Перспективні гідрооб'ємно-механічні трансмісії для колісних тракторів сільськогосподарського призначення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2013) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій ІгоровичНаведено кінематичні схеми перспективних гідрооб'ємно-механічних трансмісій, ідентифіковано їх основні конструктивні параметри, типорозміри гідромашин гідрооб'ємної передачі, визначені кінематичні, силові та енергетичні параметри трансмісій.Документ Порівняльний аналіз безступінчастих двопотокових гідрооб'ємно-механічних трансмісій(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій ІгоровичФормалізовано та систематизовано основні закономірності розподілу кінематичних, силових та енергетичних параметрів гідрооб'ємно-механічних трансмісій, що працюють за схемами "диференціал на вході" та "диференціал на виході".Документ Безступінчасті гідрооб'ємно-механічні трансмісії як невід'ємний елемент сучасних автомобілів, будівельної і спеціальної техніки(Севастопольський національний технічний університет, 2012) Самородов, Вадим Борисович; Єпіфанов, Віталій Валерійович; Бондаренко, Анатолій ІгоровичВ роботі визначені переваги та недоліки гідрооб’ємно-механічних трансмісій, області їх застосування, оцінено доцільність використання гідрооб’ємно-механічних трансмісій на автомобілях, будівельній і спеціальній техніці.Документ Substantiating of Rational Law of Hydrostatic Drive Control Parameters While Accelerating of Wheeled Tractors with Hydrostatic and Mechanical Transmission(Magnolithe GmbH, Austria, 2016) Taran, I. O.; Kozhushko, A. P.The paper explains a process to determine rational laws of change in parameters to control hydraulic units of hydrostatic drive while accelerating wheeled tractors with hydrostatic and mechanical transmissions operating according “input differential” and “output differential”schemes. The paper substantiates application of rational laws of change in parameters to control hydraulic machines by determining power distribution within hydraulic and mechanical branches of hydrostatic and mechanical transmissions produced according to “input differential” and “output differential” schemes. Decrease in a zone of power circulation within hydrostatic and mechanical transmissions with output differential has been determined while applying rational laws of changes in control parameters.Документ К определению температурных режимов работы гидрообъемной передачи в составе бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии колесного трактора(Consilium Sp. z o.o., 2016) Самородов, Вадим Борисович; Шевцов, Вадим МихайловичВ статье представлен анализ способов определения и методов описания температурных режимов на различных участках гидрообъемной передачи в составе бесступенчатых трансмиссий тракторов. Предложены методики для определения температур в гидрообъемных передачах в составе двухпоточных гидрообъемно – механических трансмиссий тракторов с учетом их конструктивных и эксплуатационных характеристик. В статье обоснована необходимость выполнения предварительного анализа кинематических и силовых характеристик трансмиссии с целью определения потоков мощности, проходящих через гидрообъемную передачу.Документ Experimental Appropriateness Verification of K. Gorodetsky`s Mathematical Model for Losses Determinination in Hydrostatic Transmissions for Modern Hydrolic Machines(Auris Verlag, 2014) Samorodov, V. B.; Shuba, S. A.; Derkach, O. I.; Shevtzov, V. M.; Mittsel, N. A.There were experimentally obtained dependences of efficiency coefficients for two hydrostatic transmissions of various sizes and performance on the basis of axial-piston hydraulic machines under various loading conditions. The experimental data is compared with the calculated one obtained using the mathematical model of K. Gorodetsky. The object of study was the hydrostatic monoblock transmission manufactured in 1999 and the hydrostatic transmission made in 2012 with a spaced hydraulic pump and hydraulic motor.Документ Експериментальне дослідження процесу гальмування трактора ХТЗ-21021 з безступінчастою трансмісією(НТУ "ХПІ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген СергійовичВ роботі наведено загальну математичну модель колісного трактора ХТЗ-21021 з безступінчастою трансмісією ГОМТ-1С, яка дозволяє досліджувати процес гальмування при використанні окремо штатної гальмівної системи та параметром регулювання гідромашини гідрооб’ємної передачі, а також комбіновано. Приведена основна її відмінність в порівнянні зі вже існуючими математичними моделями. Представлено вимірювальний комплекс, за допомогою якого відбувається фіксування експериментальних даних. Наведено фіксуючі прилади, які входять у вимірювальний комплекс. Описано принцип обробки експериментальних результатів дослідження. Наведено графічні результати зіставлення теоретичних з експериментальними даними в ході процесу гальмування колісного трактора з безступінчастою трансмісією.