Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Improvement of aggregation techniques of universal self-propelled chassis by using folding frames
    (2021) Podrigalo, M. A.; Krasnokutsky, V. M.; Selevich, S. G.; Zakapko, O. G.
  • Ескіз
    Документ
    Дорожні випробування колісного трактора з двопотоковою гідрооб'ємно-механічною трансмісією
    (Первый независимый научный вестник, 2015) Самородов, Вадим Борисович; Кожушко, Андрій Павлович; Мітцель, Микола Олександрович
    В роботі представлено динамічну математичну модель двопотокової гідрооб'ємно-механічної трансмісії типу з диференціалом "на виході" та результати експериментального дослідження, отримані на першому українському тракторі з ГОМТ виробництва ПАТ "ХТЗ". Показано датчики та реєструючу апаратуру, що була використана під час випробувань. Представлено теоретичні та експериментальні графіки основних параметрів, та зроблені висновки щодо адекватності математичної моделі.
  • Ескіз
    Документ
    Динаміка розгону колісних тракторів з механічною трансмісією
    (Макеевский экономико-гуманитарный институт, 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій Павлович
    В роботі проаналізовані існуючі програмні комплекси, що дозволяють моделювати динаміку розгону колісних тракторів з механічною трансмісією, визначені переваги і недоліки існуючих математичних моделей процесу розгону колісних тракторів, а також випадки їх застосування.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження витратоміра для обліку витрати палива на тракторах без електронної системи керування його подачі і з урахуванням скидання з форсунок
    (НТУ "ХПІ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    В роботі виконано аналіз можливості підвищення надійності конструкції витратоміру та точності об’ємного вимірювання невеликих об’ємі в рідини, в тому числі дизельного палива, бензину, керосину, масел та інших в’язких рідин, проаналізовано існуючі пристрої для вимірування витрати палива, виявлено позитивні та негативні властивості кожного із них.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок об'ємного гідропривода ведучого моста напівпричепного скрепера на базі трактора ХТЗ-17221-09
    (НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Аврунін, Григорій Аврамович; Мороз, Ірина Іванівна
    Розглядається об’ємний гідропривод ведучого моста напівпричепного скрепера. Приведений розрахунок об'ємного гідропривода та зроблений вибір аксіальнопоршневих гідромашин з похилим диском для роботи в замкненому ланцюзі циркуляції робочої рідини – насоса з регульованим робочим об'ємом та гідромотора з постійним робочим об'ємом, а також допоміжного гідрообладнання та робочої рідини. В основі розрахунків лежать закон Паскаля, рівняння нерозривності при течії робочої рідини в трубопроводах та магістралях гідромашин та рівняння крутних моментів гідромотора та зовнішнього навантаження ведучого моста скрепера. Результати роботи можуть бути використані при виконанні робот, пов’язаних з гідрофікацією приводів мобільних машин та механізмів в різних галузях народного господарства, а також в учбовому процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування збіжності рекурентних процедур при визначенні параметрів гідрооб'ємних передач при роботі у складі гідрообємно-механічних трансмісій
    (НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Єпіфанов, Віталій Валерійович; Гриненко, Геннадій Геннадійович
    При вирішенні суттєво нелінійних матричних систем для визначення робочих параметрів гідрооб'ємних передач (ГОП) при їх роботі у складі двопотокових гідрообємно-механічних трансмісій (ГОМТ) з урахуванням об’ємних і гідромеханічних втрат у гідромашинах, застосовується метод послідовних наближень. Стаття присвячена науковому обґрунтуванню абсолютної збіжності рекурентної процедури цих наближень. Збіжність параметрів ГОП і ГОМТ проілюстровано на прикладі розрахунку першої вітчизняної двопотокової трансмісії ГОМТ-1С для тракторів АО «ХТЗ» ХТЗ-21021 и ХТЗ-242К.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка плавності руху колісного трактора ХТЗ-242К при впливі нерівностей поверхні
    (НТУ "ХПІ", 2017) Кальченко, Борис Іванович; Кожушко, Андрій Павлович; Кісельов, Андрій Русланович
    Наведено математичний опис руху підресорених мас колісного трактора ХТЗ-242К, який має ресорну підвіску. Представлено передаточну функцію підресореної маси трактора. Сформовано випадкову функцію мікропрофілю поверхні, по якій експлуатується колісний трактор при виконанні транспортних та технологічних операцій. Визначено оціночні характеристики плавності руху колісного трактора, які базуються на обчисленні значення дисперсії вертикальних переміщень та прискорень остову передньої та задньої частин трактора.
  • Ескіз
    Документ
    Определение нагруженности гусеничного звена
    (НТУ "ХПИ", 2017) Сергиенко, Николай Егорович; Медведева, Алла Васильевна; Сергиенко, Антон Николаевич
    Гусеничная лента с металлическим звеном (траком) и открытым шарниром широко используется на тракторах. Важно при высоких показателях износостойкости обеспечить и высокое сопротивление разрушению, зависящее от состояния, условий работы и напряжений в элементах трака, шарнира. В качестве основы исследований привлекаются результаты анализа выполненных экспериментов, расчета напряженно-деформированного состояния при помощи метода конечных элементов с учетом теплового состояния. В статье предложено развитие общего подхода к рациональному проектированию конструкции трака гусеницы трактора.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування розміщення кінематичного розриву в безступеневій гідрооб'ємно-механічній трансмісії колісного трактора
    (НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Мітцель, Микола Олександрович; Пелипенко, Євген Сергійович
    В роботі проведено аналіз існуючих та перспективних схемних рішень розміщення кінематичного розриву для двопотокових безступеневих гідрооб'ємно-механічних трансмісій колісних тракторів тягового класу 4–5 т. Теоретично визначено перепад робочого тиску в гідрооб'ємній передачі та кутові швидкості валів гідронасосу та гідромотору при екстреному гальмуванні. Виконано порівняльний аналіз результатів для випадку гальмування трактора з максимальної швидкості та під час виконання технологічної операції. Розглянуто можливі конструктивні прийому реалізації кінематичного розриву для безступеневих трансмісій колісних тракторів типу ХТЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичне дослідження процесу розгону колісного трактора з безступінчастою гідрооб'ємно-механічною трансмісією при оранці
    (НТУ "ХПІ", 2017) Кожушко, Андрій Павлович; Агапов, Олег Миколайович
    В роботі наведено підхід для формування раціональної зміни параметрів регулювання гідромашин гідрооб’ємної передачі для колісних тракторів, що оснащені безступінчастою гідрооб’ємно-механічною трансмісією, в умовах виконання технологічної операції оранка. Проведено теоретичне дослідження процесу розгону колісного трактора, в складі машинно-тракторного агрегату, при виконанні операції оранка. Виконано порівняльний аналіз застосування лінійної та раціональної зміни параметрів регулювання гідромашин гідрооб’ємної передачі та, відповідно, визначено зміну таких показників машинно-тракторного агрегату, як витрати палива та продуктивності.