Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання ресурсу гальмівних механізмів легкових автомобілів за відносним зносом їх фрикційних поверхонь
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Назаров, Олександр Іванович; Кривошапов, Сергій Іванович; Сергієнко, Микола Єгорович; Павлова, Наталія Миколаївна; Іванченко, Євген Іванович; Кулай, Володимир Павлович
    В роботі розглядається процес зношування фрикційних поверхонь дискових гальм з урахуванням їх конструктивних параметрів, коефіцієнта зносостійкості матеріалів, початкової швидкості гальмування автомобіля, величини пробігу та його гальмівного шляху за цей період, за якими проводиться оцінка ресурсу гальмівних механізмів. Для цього використано системний підхід, раціональне поєднання експериментальних досліджень та аналізу відомих теоретичних наукових результатів І.В. Крагельського з теорії тертя й зношування. Відомо, що для оцінки ресурсу гальмівних механізмів автотранспорту важливо встановити величину допустимого зношування поверхонь тертя, що утворюють фрикційний контакт. Авторами встановлено закономірність зміни зносу поверхонь тертя дискових гальмівних механізмів від радіуса тертя, кінематичного радіуса кочення колеса, величини приводного тиску і гальмівного шляху автомобіля. Важливим для оцінки ресурсу гальмівних механізмів легкових автомобілів, що знаходяться в експлуатації, є встановлення допустимого відносного зносу окремих деталей і спряжень гальмівних механізмів. Оскільки найбільш відповідальна частина гальмівної системи автомобіля, якою є гальмівний механізм, працює в різних умовах зношування, то встановлення відносного зносу спряжених деталей, що утворюють тертя, в залежності від зміни його геометричних параметрів і режимів роботи під час експлуатації є актуальною задачею. Надано прогнозну оцінку ресурсу гальмівних механізмів передньої та задньої осей легкових автомобілів, яку пропонується проводити за показником відносного зносу поверхонь тертя. Показано на прикладі легкових автомобілів Chevrolet Aveo, що відносний знос гальм передньої осі є максимальним та коливається в межах 22,5-26,1%, тоді, як відносний знос гальм задньої осі становить 21,0–22,5%. Ресурс гальмівного диску більший за ресурс фрикційної накладки у 4,44 рази, тоді, як для задньої осі цей показник становить 4,76.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегія та перспективи розвитку легкового автомобілебудування в Україні
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012) Кривоконь, О. Г.; Бондаренко, Анатолій Ігорович
    Виконано дослідження стратегії та перспектив розвитку легкового автомобілебудування в Україні: визначенно заходи державної політики, які повинні бути реалізовані для розвитку національного легкового автомобілебудування; визначено обсяг виробництва автомобілів на довгостроковий період, очікувану кількість робочіх місць в автомобілебудуванні за умови державної підтримки автомобілебудівної галузі.
  • Ескіз
    Документ
    Разработка и анализ бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии по критерию наибольшего КПД, автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин
    (НТУ "ХПИ", 2012) Самородов, Вадим Борисович; Островерх, Александр Олегович; Кожушко, Андрей Павлович
    Предложена структурная, кинематическая схема и математическая модель бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин, с наибольшим КПД, на базе шасси автомобиля КрАЗ-63221-02.
  • Ескіз
    Документ
    Методика описания неровностей профиля дороги при моделировании подвески автомобиля с рекуператором энергии колебаний
    (НТУ "ХПИ", 2013) Сергиенко, Антон Николаевич; Медведев, Николай Григорьевич; Любарский, Борис Григорьевич; Беляев, С. Н.; Шушляпин, С. В.
    Предложена методика и математическая реализация формирования внешних воздействий на подвеску автомобиля с рекуператором энергии колебаний при моделировании движения по неровностям с заданными законами изменения профиля дороги.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ технологического режима работы бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием отечественных гидроагрегатов автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин
    (НТУ "ХПИ", 2013) Самородов, Вадим Борисович; Островерх, Александр Олегович; Кожушко, Андрей Павлович
    Предложена структурная, кинематическая схема и математическая модель бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием отечественных гидроагрегатов автомобиля на базе шасси КрАЗ-63221-02, при выполнении технологического режима работы подъема и опускания колонны труб.
  • Ескіз
    Документ
    Математическая модель колебаний в ходовой системе автомобиля с электромагнитным демпфированием
    (НТУ "ХПИ", 2013) Сергиенко, Антон Николаевич
    Разработана математическая модель колебаний в ходовой системе автомобиля с ЭМП-амортизатором в подвеске и методика оценки его энергетических показателей в процессе работы.
  • Ескіз
    Документ
    Обслуговування автомобілів Nissan з безступінчастими передачами у складі трансмісії
    (НТУ "ХПІ", 2013) Самородов, Вадим Борисович; Шумаков, О. В.
    Пропонується порівняльний аналіз показників механічної та безступінчастої передач у складі трансмісії автомобіля Nissan X-trail 2.0, здобутих у результаті розрахунків. Сформульовані основні переваги та недоліки безступінчастих передач. Запропонований процес обслуговування автомобілів Nissan із безступінчастими передачами. Зроблено висновки щодо доцільності використання безступінчастої передачі у складі трансмісії.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ технологического режима работы бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием зарубежных гидроагрегатов автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин
    (НТУ "ХПИ", 2013) Мандрыка, Владимир Ростиславович; Островерх, Александр Олегович; Пелипенко, Евгений Сергеевич; Литвин, А. Б.
    Предложено структурная, кинематическая схема и математическая модель бесступенчатой двухпоточной гидрообъёмно-механической трансмиссии с использованием зарубежных гидроагрегатов автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин, на базе шасси автомобиля КрАЗ-63221-02.