Кафедра "Програмна інженерія та інтелектуальні технології управління ім. А. В. Дабагяна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1665
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/asu
Від січня 2022 року кафедра має назву "Програмна інженерія та інтелектуальні технології управління ім. А. В. ДАБАГЯНА" (тоді ж, у січні 2022 року в окремий підрозділ виділилася кафедра "Інформаційні системи та технології"), попередні назви – "Програмна інженерія та інформаційні технології управління" (від 2015), "Автоматизовані системи управління" (від 1977); первісна назва – кафедра автоматичного управління рухом.
Кафедра автоматичного управління рухом заснована в 1964 році задля підготовки інженерів-дослідників у галузі автоматичного управління рухом з ініціативи професора Харківського політехнічного інституту Арега Вагаршаковича Дабагяна та генерального конструктора КБ "Електроприладобудування" Володимира Григоровича Сергєєва.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора технічних наук; 24 кандидата наук: 22 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – економічних, 1 – доктор філософії; 3 співробітників мають звання професора, 19 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Системний підхід до впровадження процесного управління підприємством(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гуца, Олег МиколайовичРозглянуто сутність та етапи системного підходу до впровадження процесного управління підприємством, зокрема формування команди впровадження, вибір програмного забезпечення, ідентифікацію та документування бізнес-процесів, побудову систем KPI та мотивації персоналу, моделювання та оптимізацію бізнес-процесів, впровадження системи управління бізнес-процесами та оперативне управління бізнес-процесами. Призначено для студентів напряму підготовки "Інженерія програмного забезпечення", "Комп’ютерні науки" та "Інформаційні системи та технології" денної та заочної форм навчання, а також може бути корисною аспірантам та студентам інших спеціальностей.Документ Проектування програмного забезпечення для рекомендаційної системи в сфері підбору медичного персоналу(Одеська національна академія харчових технологій, 2023) Ямбуренко, В. В.; Лютенко, Ірина ВікторівнаВикористання рекомендаційних систем в сфері підбору медичного персоналу може покращити якість найму, забезпечити оптимальний розподіл кадрів та сприяти зростанню ефективності медичних закладів.Документ Проблеми автоматизації оцінювання сайтів інтернет-магазинів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Лужна, А. О.; Лютенко, Ірина ВікторівнаДокумент Методичні вказівки до лабораторної роботи № 4 "Розробка діагностичної експертної системи"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Єршова, Світлана Іванівна; Чередніченко, Ольга Юріївна; Мельник, Каріна Володимирівна; Іващенко, Оксана Віталіївна; Лютенко, Ірина Вікторівна; Гуляков, Олексій ДмитровичМетодичні вказівки містять завдання для виконання лабораторних робіт для студентів базового напряму "Програмна інженерія". Мета навчальної дисципліни є опанування студентами теоретичних основ систем штучного інтелекту, надання студентам систематизованих знань про основні моделі, методи та технології, які використовуються; отримання студентами теоретичних знань та практичних навичок роботи з сучасними технологіями, отримання практичних навичок використання програмних засобів розробки онтологій у наукових дослідженнях; формування у студентів аналітичних здібностей, які б дозволили робити обґрунтований вибір методів, засобів та технологій при рішенні задач предметної області.Документ Оцінка ефективності автоматизації підготовки витягів з навчального навантаження викладачів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Корховий, Дмитро Сергійович; Двухглавова, Альона СергіївнаДокумент Грін-комп'ютінг. Частина 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козуля, Тетяна Володимирівна; Козуля, Марія МихайлівнаУ першій частині лабораторного практикуму з дисципліни «Грін комп’ютінг» надані матеріали 3-х варіантів лабораторних роботі, що відносяться до першого модулю курсу «Green computing». Ця частина комп’ютерного практикум присвячена питанням з основ екології, системної екології, екології навколишнього середовища, екологічного інформаційного суспільства. У роботі відзначені теоретичні аспекти, методичне забезпечення та самостійні завдання для комп’ютерного виконання лабораторного практикуму відповідно до наданих тем дисципліни з урахуванням ймовірних об’єктів екологічних досліджень. Призначено для студентів, викладачів і користувачів, які вивчають основи екології, зелених інформаційних технологій і зеленого програмного забезпечення (практика інформаційно-програмного забезпечення Green computing) для практичного застосування при створенні додатків для розв’язку задач у різних галузях науково-практичних досліджень.Документ Грін-комп'ютінг. Частина 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козуля, Тетяна Володимирівна; Козуля, Марія МихайлівнаУ першій частині лабораторного практикуму з дисципліни «Грін комп’ютінг» надані матеріали 3-х варіантів лабораторних роботі, що відносяться до першого модулю курсу «Green computing (дисципліна загальної підготовки)». Ця частина комп’ютерного практикум має завдання, що стосуються тем з основ екології, системної екології, екології навколишнього середовища, екологічного інформаційного суспільства. У практикуму відзначені теоретичні аспекти, методичне забезпечення та самостійні завдання для комп’ютерного виконання лабораторної роботи відповідно до наданих тем першого модулю за обраним студентом об’єктом дослідження. Призначено для студентів, викладачів і користувачів, які вивчають основи екології, зелених інформаційних технологій і зеленого програмного забезпечення (практика інформаційно-програмного забезпечення Green computing) для практичного застосування при створенні додатків для розв’язку задач у різних галузях науково-практичних досліджень.Документ Початок роботи з Python і робота з даними. Частина 2. Робота з Python: функції, класи, вбудовані модулі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козуля, Марія Михайлівна; Козуля, Тетяна ВолодимирівнаУ другій частині лабораторного практикуму з дисципліни «Основи програмування Python» надані матеріали до практичного виконання задач з тем, що стосуються вивчення функцій, класів, вбудованих модулів Python. Практикум містить 3 лабораторні роботи з поясненням понятійно-термінологічного апарату щодо інструментарію використання функцій, класів і модулів у програмах збудованих на Python. Наведено багато прикладів, які ілюструють реалізацію конкретних завдань. Призначено для студентів, викладачів і користувачів, які вивчають основи програмування Python для практичного застосування при створенні додатків для розв’язку задач у галузях науково-практичних досліджень. Рекомендовано для самостійної роботи для практичних завдань з дисципліни «Green computing» для спеціальності 101 «Екологія».Документ Грін-комп'ютінг. Частина 2. Зелені проекти. Зелений комп'ютер "Green computing": стандарти енергоефективності, зелені обчислення(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козуля, Тетяна ВолодимирівнаДруга частина лабораторного практикуму з дисципліни «Грін комп’ютінг» присвячена безпосередньо питанням теорії і практики екологічної якості та безпеки стану ІТ-технологій як виду економічної діяльності, що створює продукт – програмне забезпечення та надає послуги. Надані матеріали варіантів розрахункових завдань з комп’ютерної обробки даних, що відносяться до модулю курсу «Green computing» – практика запровадження зеленого (green) інформаційного і програмного забезпечення при роботі дата центрів, відділів ІТ компаній, ПК безпосередньо як екосистем відповідно до вимог стандартів IFG Standard; IEEE 1680 – енергоефективності – ErP (Energy-related Products) и EuP (Energy Using Product); застосування зелених обчислювань, Energy Efficient Ethernet (IEEE 802.3az). Призначено для студентів, викладачів і спеціалістів з екологічних знань в інформаційній сфері, зелених інформаційних технологій і зеленого програмного забезпечення (практика Green computing) для практичного застосування при розв’язку задач у різних галузях науково-практичних досліджень.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт "Алгоритми і структури даних"(2023) Ягуп, Катерина ВалеріївнаЕфективне вирішення задач по програмуванню зумовлене не тільки вдалим алгоритмом вирішення, але і правильним вибором структури даних, що дозволить реалізувати основні операції алгоритму: додаток, видалення та пошук елементів, послідовність їх обробки. Алгоритм і структура даних нерозривно пов’язані між собою, адже рішення про структурування даних не можна прийняти без знання алгоритмів, що будуть застосовуватися, і навпаки, вибір алгоритму суттєво залежить від структури даних. Методичні вказівки по лабораторним роботам розглядають такі теми: стек та черга і їх програмна організація, динамічне програмування, жадібні алгоритми, алгоритми для формування прсевдовипадкових чисел, основні методи сортування, а саме сортування бульбашкою, сортування вибором, сортування вставками, швидке сортування, сортування Шелла, сортування злиттям, сортування купою. Для всіх робіт складені докладні інструкції, щодо програмної реалізації відповідних алгоритмів і структур даних, надані основні теоретичні відомості та наведені приклади із ілюстраціями. Для виконання лабораторних робіт застосовується мова програмування C++. При виконанні лабораторних робіт необхідно написати відповідну програму із назвами змінних і функцій, які запропоновані в методичних вказівках і скласти звіт. Звіт повинен містити: 1. Опис програми 2. Значення змінних, протягом виконання всієї програми 3. Блок схеми 4. Відповідні пояснення. Також в кінці кожної лабораторної роботи наведені контрольні питання до відповідної теми для закріплення знань студентами.