Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1744

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/kgm

Від 2005 року кафедра має назву "Інформаційні технології та системи колісних і гусеничних машин ім. О. О. Морозова", первісна назва – кафедра "Колісні та гусеничні машини".

Кафедра "Колісні та гусеничні машини" створена 2 грудня 1972 року. Ініціатором заснування кафедри був один із творців легендарного танка Т-34, головний конструктор ряду серійних танків (Т-44, Т-54, Т-64) і їхніх модифікацій, доктор технічних наук Олександр Олександрович Морозов, першим завідувачем – доктор технічних наук, професор Віталій Прокопович Аврамов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Муфти зчеплення колісних та гусеничних машин"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим Олегович
    Мета лабораторної роботи: вивчити устрій, принцип роботи та регулювання муфт зчеплення колісних та гусеничних машин, а також їх приводів керування. Знати призначення, класифікацію та вимоги до зчеплень.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Механізм передач та повороту багатоцільового гусеничного транспортера тягача легкоброньованого (МТ-ЛБ)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим Олегович
    Мета лабораторної роботи – вивчити устрій та роботу механізму передач та повороту (МПП) багатоцільового транспортера-тягача гусеничного легкого броньованого (МТ-ЛБ).
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Тривальні коробки передач армійських автомобілів ГАЗ-66, ЗіЛ-131"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим Олегович
    Мета лабораторної роботи - вивчити устрій та роботу автомобільних тривальних коробок передач ГАЗ-66, ЗіЛ-131, принцип їх роботи, потоки потужності, що передаються на кожній передачі, роботу муфти перемикання з синхронізатором, а також привід керування коробкою передач. Знати призначення та вимоги до коробок передач.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до розрахунково-графічного завдання "Розрахунок механічної системи на вільні та вимушені крутильні коливання"
    (2023) Істомін, Олександр Євгенійович; Веретенніков, Євгеній Олександрович; Карпов, Вадим Олегович
    Робота транспортних машин супроводжується різноманітними проявами коливальних процесів. Одним із джерел високочастотних вібрацій є моторно-трансмісійна система, головним чином двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ). Будучи машиною з періодичним робочим процесом, ДВЗ створює змінні кутові деформації колінчастого валу, які у вигляді крутильних коливань поширюються далі на трансмісію і ведучі колеса. Ці вібрації негативно впливають на нормальну роботу агрегатів і систем транспортного засобу. Тому заходи щодо їх усунення приймаються вже на стадії проектування машини за результатами попередніх розрахунків. Крім того, в конструкцію вводяться спеціальні пристрої (антивібратори, демпфери), які призначені для гасіння коливань трансмісії. Завданням розрахунку системи, що розглядається, на крутильні коливання є визначення власних частот, обчислення резонансних амплітуд та максимальних динамічних напруг. Знання зазначених характеристик дозволяє визначити резонансні режими роботи машини, оцінити їх небезпеку і, в разі потреби, змінюючи конструктивні параметри, усунути ці режими з робочого діапазону. Крім того, розраховуючи систему на нерезонансні вимушені коливання, можна оцінити її вібраційну міцність за наявності тих чи інших періодичних зовнішніх впливів. У методичних вказівках наведено методику розрахунку моторно-трансмісійних систем на вільні та вимушені крутильні коливання. Дано рекомендації щодо побудови спрощеної розрахункової схеми, викладено порядок виконання розрахунково-графічного завдання. У програмі наведено блок-схему комп'ютерної програми.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм аналізу розгону привода постійної потужності, побудований на аналітичному представленні функцій швидкості і переміщення
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Волонцевич, Дмитро Олегович; Веретенніков, Євгеній Олександрович; Костяник, Ірина Віталіївна; Карпов, Вадим Олегович; Bilal, Timucin; Alper, Altinisik
  • Ескіз
    Документ
    До питання оптимізації параметрів заповнюваних гідромуфт в комбінованих трансмісіях гусеничних машин
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Костяник, Ірина Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка ефективності модернізації стандартними методами машин, що плавають
    (НТУ "ХПІ", 2009) Єпіфанов, Віталій Валерійович; Бєлов, В. К.; Веретенніков, Євгеній Олександрович
    Проведена оценка возможности модернизации плавающих машин стандартными методами (увеличение диаметра рабочего колеса водометного движителя) на примере бронетранспортера БТР-3Е. Определена максимальная скорость машины на плаву. Проведены расчеты для определения времени и соответствующего пути разгона машины до максимальной скорости.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез нової кінематичної схеми бортових планетарних коробок передач основного танку на базі розроблених критеріїв оцінки динамічності машин
    (НТУ "ХПІ", 2009) Волонцевич, Дмитро Олегович; Веретенніков, Євгеній Олександрович; Антропов, Р. Ю.
    Запропоновано інструментарій, який дає можливість досліднику проводити в автоматизованому режимі порівняльний аналіз динамічних якостей транспортного засобу в цілому і якості його трансмісії зокрема; синтезована нова бортова планетарна коробка передач для основних танків типу Т-64, Т-72, Т-80-УД і Т-84, яка усуває недоліки серійної коробки передач і покращує динаміку розгону.
  • Ескіз
    Документ
    Планетарна коробка передач
    (НТУ "ХПІ", 2009) Волонцевич, Дмитро Олегович; Веретенніков, Євгеній Олександрович
    Планетарна коробка передач, що містить корпус, вхідний вал, з'єднаний з центральним зубчастим колесом зовнішнього зачеплення, вихідний вал, з'єднаний з центральним зубчастим колесом внутрішнього зачеплення, складний планетарний ряд із спільним водилом, що має своє зупиночне фрикційне гальмо і несе на собі два зчеплені сателіти, які входять у зачеплення із вхідним і вихідним центральними зубчастими колесами і додатковим центральним зубчастим колесом зовнішнього зачеплення, яке оснащене своїм зупиночним фрикційним гальмом, а також блокувальний фрикціон для одержання прямої передачі, яка відрізняється тим, що зчеплені сателіти виконані двовінцевими, а також вона оснащена додатково одним центральним зубчастим колесом внутрішнього зачеплення, яке входить в зачеплення з одним вінцем вхідного двовінцевого сателіта і оснащене своїм зупиночним фрикційним гальмом і одним одновінцевим зчепленим сателітом, за допомогою якого інший зубчастий вінець вхідного двовінцевого сателіта пов'язаний з вихідним центральним зубчастим колесом внутрішнього зачеплення
  • Ескіз
    Документ
    Планетарна коробка передач
    (НТУ "ХПІ", 2009) Волонцевич, Дмитро Олегович; Веретенніков, Євгеній Олександрович
    Планетарна коробка передач, що містить корпус, вхідний і вихідний вали, з'єднані із центральними зубчастими колесами зовнішнього зачеплення, складний планетарний ряд із спільним водилом, що має своє зупинне фрикційне гальмо і несе на собі тривінцевий блоковий сателіт, який входить у зачеплення із вхідним і вихідним центральними зубчастими колесами зовнішнього зачеплення і двома додатковими центральними зубчастими колесами зовнішнього і внутрішнього зачеплення, кожне з яких оснащене своїм зупинним фрикційним гальмом, а також блокувальний фрикціон для одержання прямої передачі, яка відрізняється тим, що вона оснащена додатково двома центральними зубчастими колесами внутрішнього зачеплення зі своїми зупинними фрикційними гальмами, які пов'язані із блоковим тривінцевим сателітом, причому перше додане центральне зубчасте колесо внутрішнього зачеплення - через одновінцевий, а друге - через двовінцевий додані сателіти, і оснащена додатково зчепленим сателітом, що зв'язує блоковий тривінцевий сателіт з додатковим центральним зубчастим колесом зовнішнього зачеплення