Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1744

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/kgm

Від 2005 року кафедра має назву "Інформаційні технології та системи колісних і гусеничних машин ім. О. О. Морозова", первісна назва – кафедра "Колісні та гусеничні машини".

Кафедра "Колісні та гусеничні машини" створена 2 грудня 1972 року. Ініціатором заснування кафедри був один із творців легендарного танка Т-34, головний конструктор ряду серійних танків (Т-44, Т-54, Т-64) і їхніх модифікацій, доктор технічних наук Олександр Олександрович Морозов, першим завідувачем – доктор технічних наук, професор Віталій Прокопович Аврамов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Муфти зчеплення колісних та гусеничних машин"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим Олегович
    Мета лабораторної роботи: вивчити устрій, принцип роботи та регулювання муфт зчеплення колісних та гусеничних машин, а також їх приводів керування. Знати призначення, класифікацію та вимоги до зчеплень.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Механізм передач та повороту багатоцільового гусеничного транспортера тягача легкоброньованого (МТ-ЛБ)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим Олегович
    Мета лабораторної роботи – вивчити устрій та роботу механізму передач та повороту (МПП) багатоцільового транспортера-тягача гусеничного легкого броньованого (МТ-ЛБ).
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Тривальні коробки передач армійських автомобілів ГАЗ-66, ЗіЛ-131"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим Олегович
    Мета лабораторної роботи - вивчити устрій та роботу автомобільних тривальних коробок передач ГАЗ-66, ЗіЛ-131, принцип їх роботи, потоки потужності, що передаються на кожній передачі, роботу муфти перемикання з синхронізатором, а також привід керування коробкою передач. Знати призначення та вимоги до коробок передач.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до розрахунково-графічного завдання "Розрахунок механічної системи на вільні та вимушені крутильні коливання"
    (2023) Істомін, Олександр Євгенійович; Веретенніков, Євгеній Олександрович; Карпов, Вадим Олегович
    Робота транспортних машин супроводжується різноманітними проявами коливальних процесів. Одним із джерел високочастотних вібрацій є моторно-трансмісійна система, головним чином двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ). Будучи машиною з періодичним робочим процесом, ДВЗ створює змінні кутові деформації колінчастого валу, які у вигляді крутильних коливань поширюються далі на трансмісію і ведучі колеса. Ці вібрації негативно впливають на нормальну роботу агрегатів і систем транспортного засобу. Тому заходи щодо їх усунення приймаються вже на стадії проектування машини за результатами попередніх розрахунків. Крім того, в конструкцію вводяться спеціальні пристрої (антивібратори, демпфери), які призначені для гасіння коливань трансмісії. Завданням розрахунку системи, що розглядається, на крутильні коливання є визначення власних частот, обчислення резонансних амплітуд та максимальних динамічних напруг. Знання зазначених характеристик дозволяє визначити резонансні режими роботи машини, оцінити їх небезпеку і, в разі потреби, змінюючи конструктивні параметри, усунути ці режими з робочого діапазону. Крім того, розраховуючи систему на нерезонансні вимушені коливання, можна оцінити її вібраційну міцність за наявності тих чи інших періодичних зовнішніх впливів. У методичних вказівках наведено методику розрахунку моторно-трансмісійних систем на вільні та вимушені крутильні коливання. Дано рекомендації щодо побудови спрощеної розрахункової схеми, викладено порядок виконання розрахунково-графічного завдання. У програмі наведено блок-схему комп'ютерної програми.