Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1744
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/kgm
Від 2005 року кафедра має назву "Інформаційні технології та системи колісних і гусеничних машин ім. О. О. Морозова", первісна назва – кафедра "Колісні та гусеничні машини".
Кафедра "Колісні та гусеничні машини" створена 2 грудня 1972 року. Ініціатором заснування кафедри був один із творців легендарного танка Т-34, головний конструктор ряду серійних танків (Т-44, Т-54, Т-64) і їхніх модифікацій, доктор технічних наук Олександр Олександрович Морозов, першим завідувачем – доктор технічних наук, професор Віталій Прокопович Аврамов.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Дослідження розподілів контактного тиску і напружено-деформованого стану елементів конструкцій торсіонних валів підвіски бойових броньованих машин(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ткачук, Микола Миколайович; Зінченко, Олена Іванівна; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Льозний, Олег СергійовичУ роботі показано необхідність урахування чинника сумісного взаємовпливу контактної взаємодії та пластичного деформування у зоні головки торсіонного вала на міцність торсіонних валів підвіски бойових броньованих машин задля досягнення поліпшення технічних рішень елементів систем підресорювання легкоброньованих машин, та, відповідно, тактико-технічних характеристик рухливості. Проведений аналіз впливу варіювання властивостей матеріалів та форми контактуючих поверхонь на контактну взаємодію та напружено-деформований стан торсіонних валів.Документ Моделювання процесу відриву колеса від нерівності для колісної машини з гідропневматичною підвіскою(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Дущенко, Владислав Васильович; Нанівський, Роман Антонович; Воронцов, Сергій Миколайович; Маслієв, Вячеслав Георгійович; Маслієв, Антон ОлеговичПредставлено математичну модель процесу відриву колеса від нерівностей для колісної машини з гідропневматичною підвіскою, що має нову кінематичну схему. Розглянуто розрахунок моменту початку відриву, динаміку руху колеса в процесі відриву та моменту його зустрічі з нерівністю. Розраховано точні кінематичні і силові фактори та складено диференційне рівняння руху колеса в процесі відриву. Отримані результати дозволять забезпечити високу точність математичного моделювання руху колісної машини по нерівностях при дослідженні плавності ходу, навантаженості силової установки, трансмісії та ходової частини, а також забезпечення керованості і стійкості руху.Документ Роль цифрових двійників високотехнологічних машинобудівних виробів у впровадженні CALS-концепції в машинобудування України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-05-25) Скворчевський, Олександр ЄвгеновичВідновлення та модернізація українського машинобудування неможлива без впровадження сучасних інформаційних технологій і систем, зокрема концепція Continuous Acquisition and Lifecycle Support (CALS-концепції) CALS-концепція охоплює широке коло питань організації виробництва та супроводження життєвих циклів високотехнологічних машинобудівних виробів. З іншого боку відновлення та розвиток українського машинобудування має іти із впровадженням основних концепцій Індустрії 4.0+, серед яких важливе місце посідають цифрові двійники (Digital Twins). Метою дослідження є виявлення напрямків пришвидшення процесу впровадження CALS-концепції у високотехнологічне машинобудування України шляхом створення та використання цифрових двійників високотехнологічних машинобудівних виробів. Показано, що цифрові двійники високотехнологічних машинобудівних виробів, як їх цифрові копії, які формуються на різних етапах їх життєвих циклів, є логічним розвитком основних положень CALS-концепції.Документ Comparative analysis of current approaches to digital twins of electro-hydraulic mechatronic systems creations(Hydraulics and Pneumatics Research Institute, Bucharest, Romania, 2023-11-10) Skvorchevsky, Alexander EvgenievichThe aim of this study is to identify approaches and principles for creating digital twins of electrohydraulic mechatronic systems. The aim of the study was achieved by bibliometric analysis and systematic review for identification approaches and principles of creating digital twins of various electro-hydraulic mechatronic systems in all stages of their life cycles. As a result of the research, publications were systematized in accordance with the approaches and methods proposed in them for creating digital twins of electrohydraulic mechatronic systems and their elements. Namely, which stages of the life cycles of electrohydraulic mechatronic systems are covered by the approaches and methods proposed in publications. During the bibliometric analysis, no publications were identified that would offer a systematic methodology for creating different types of digital twins of electrohydraulic mechatronic systems at all stages of their life cycles. Thus, the creation of such a systematic methodology is an important scientific and practical task.Документ The possibilities evaluation of replacing electro-hydraulic actuators with planetary roller screws linear actuators(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-05-24) Skvorchevsky, Alexander EvgenievichFor decades, electromechanical and electrohydraulic actuators have competed with each other. Despite the significant advantages of electromechanical actuators, firstly the absence of possible oil leaks, and the conversion of electrical energy directly into mechanical energy, in many industries they could not compete with electro-hydraulic actuators due to the high-power density of the latter. Also, the advantages of electro-hydraulic actuators include the possibility of damping shocks and vibrations that occur in equipment and heavy-duty machines.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматичного управління"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович; Сівих, Дмитро ГеоргійовичСучасним спеціалістам з прикладної механіки та галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка склада ється з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з ос нов теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти засвоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування».Документ Методичні вказівки до лабораторної роботи "Муфти зчеплення колісних та гусеничних машин"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим ОлеговичМета лабораторної роботи: вивчити устрій, принцип роботи та регулювання муфт зчеплення колісних та гусеничних машин, а також їх приводів керування. Знати призначення, класифікацію та вимоги до зчеплень.Документ Методичні вказівки до лабораторної роботи "Механізм передач та повороту багатоцільового гусеничного транспортера тягача легкоброньованого (МТ-ЛБ)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим ОлеговичМета лабораторної роботи – вивчити устрій та роботу механізму передач та повороту (МПП) багатоцільового транспортера-тягача гусеничного легкого броньованого (МТ-ЛБ).Документ Методичні вказівки до лабораторної роботи "Тривальні коробки передач армійських автомобілів ГАЗ-66, ЗіЛ-131"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Сівих, Дмитро Георгійович; Карпов, Вадим ОлеговичМета лабораторної роботи - вивчити устрій та роботу автомобільних тривальних коробок передач ГАЗ-66, ЗіЛ-131, принцип їх роботи, потоки потужності, що передаються на кожній передачі, роботу муфти перемикання з синхронізатором, а також привід керування коробкою передач. Знати призначення та вимоги до коробок передач.Документ Динамічні характеристики пуску механізму повороту крану з частотно-регульованим приводом(Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2020) Коваленко, Валентин Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Іглін, С. П.; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Мар'яна ГеоргіївнаЗастосування частотно-регульованого приводу знаходить широке застосування в механізмах підйомно-транспортних машин. Електроприводи на основі двигунів з фазним ротором, також все частіше переводиться на частотне регулювання. Недостатність досліджень кранового частотно-регульованого приводу приводить до того, що його переваги і можливості використовуються не в повній мірі. Стаття націлена на дослідження зміни динамічних характеристик привода за різних режимів роботи в перехідних етапах робочого циклу оскільки ці характеристики суттєво впливають на величину максимальних напружень і, відповідно, довговічність елементів вантажопідйомних машин. В галузі підйомно-транспортних машин застосування частотно-регульованого електропривода досліджено переважно для ліфтів, робота кранового електропривода традиційно розглядається виходячи з припущення про лінійний закон зміни частоти живлення. Характеристики роботи частотно-регульованого приводу кранових механізмів за інших законів зміни частоти живлення залишається вивченим недостатньо. Дослідження пуско-гальмівних процесів виконано на прикладі механізму повороту крана на колоні в/п 5 т, що обладнаний частотно-регульованим приводом з відповідними налаштуваннями. Приведені основні характеристики крана і механізму повороту. Механізм повороту крана представлено у вигляді одномасової динамічної моделі з абсолютно жорстким зв’язком. Досліджено закономірності зміни динамічних характеристик роботи привода за різних режимів розгону і частотного регулювання швидкості двигуна. Розглянуто тип зміни частоти від нуля до номінального значення за лінійним законом, параболічним та двома типами S-подібного закону. Складено математичну модель кранового механізму, встановлено закономірності зміни параметра регулювання – частоти живлення приводного двигуна. Визначені закономірності зміни впродовж розгону кутової швидкості і крутного моменту. Встановлено, що для всіх типів розгону забезпечується безударне прикладення навантаження, що позитивно впливає на термін служби механізмів і металоконструкцій кранів.