Кафедра "Іноземні мови"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2854
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/foreign
Кафедра "Іноземні мови» була заснована у 1950 році з ініціативи доктора фізико-математичних наук А. П. Рогінського.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри навчають іноземній мові майбутніх спеціалістів різних інженерних галузей. Понад 20 років кафедра успішно співпрацює з Мовним центром Магдебурського університету (Німеччина).
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів наук: 4 – педагогічних, 2 – філологічних, 1 – технічних наук; 4 співробітника мають звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Застосування основних принципів коннективізму в сучасному освітньому процесі(European Conference, 2024) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаУ статті розглянуто основні принципи коннективізму як теорії навчання та проаналізовано можливості застосування цих принципів у сучасному освітньому процесі з використанням цифрових технологій. Встановлено, що в теорії коннективізму чільне місце посідає поняття мережі, яке характеризує знання як потік інформації, що проходить через мережі людей та артефактів. Соціальні мережі є засобом комунікації, співпраці та творчого самовираження, а викладач – експериментатором, який надає студентам свободу дій і заохочує їх до ефективного використання цифрових технологій. Автор робить висновок, що, хоча коннективізм є популярним трендом у викладанні, він потребує подальшого впровадження та тестування. Звичайно, не можна заперечувати той факт, що однієї теорії коннективізму може бути недостатньо для навчання в мережах з використанням інформаційних технологій, оскільки викладач і надалі відіграватиме важливу роль у спрямуванні та контролі навчального процесу і оцінюванні знань, набутих студентами.Документ Основні напрями модернізації світової освітньої системи(Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня "Новий курс", 2024) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаДокумент Технологізація традиційної освіти як вимога сьогодення(European Conference, 2024) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаДокумент Шляхи реформування освіти в Україні як провідного фактору розвитку конкурентоспроможної країни в умовах глобалізації(СГ НТМ "Новий курс", 2024) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаУ статті проаналізовано актуальні напрями модернізації освіти в Україні, спрямовані на забезпечення підготовки конкурентоспроможних працівників. Визначено шляхи реформування освітнього середовища. Основна увага зосереджується на необхідності формування компетентності в галузі інформаційних і комунікаційних технологій як одного з основних показників якості освіти. Доведено важливість створення атмосфери загальнодержавного сприяння розвитку освіти на основі національних джерел, розробки прогресивних концепцій, підготовки нової генерації педагогічних кадрів, формування нової концепції управління сферою освіти.Документ Методичні вказівки до виконання самостійних завдань з читання до змістовного модуля "Пошук та обробка інформації"(ТОВ "Друкарня Мадрид", 2023) Сергіна, Світлана Володимирівна; Мартинчук, Оксана ОлексіївнаМетодичні вказівки призначені для студентів І курсу спеціальностей «Екологія», «Технології захисту навколишнього середовища», які володіють англійською мовою на середньому рівні (Intermediate level). Методичні вказівки є доповненням до основного курсу модуля «Пошук та обробка інформації» і призначені для аудиторної та самостійної роботи студентів. Основна мета методичних вказівок – оволодіння спеціалізованою лексикою, розвиток навичок читання та професійної комунікації англійською мовою з актуальних проблем взаємовідносин людини з природою. Методичні вказівки сприятимуть формуванню мовної та комунікативної компетенції, а саме здатності до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, вміння аргументовано та зрозуміло будувати своє мовлення. За структурою методичні вказівки являють собою шість розділів (Sections), кожен з яких є цілісним і завершеним. Розділ починається з до текстових вправ, які допомагають прогнозувати зміст тексту і тим самим налаштовують і готують студента до сприйняття матеріалу, що підлягає вивченню. До кожного розділу включено тексти, складені на основі оригінальної амери-канської та англійської навчальної та наукової літератури, із завданнями для різних видів читання. Тексти сприятимуть розвитку навичок переглядового читання, яке націлює студентів на швидкий пошук основної тематичної лінії тексту та формулювання його основної ідеї; ознайомчого виду читання, що передбачає вдосконалення вміння студента знаходити й розуміти основну інформацію тексту, вміння відокремити головне від другорядного та дослідницького читання, призначеного для вироблення вмінь і навичок витягувати повну інформацію з тексту, аналізувати викладені в ньому факти, порівнювати їх, узагальнювати і робити власні висновки. Тексти забезпечені словником-мінімумом тематичної активної лексики. Наявність у розділі текстів, читання кожного з яких має свою певну мету, дає змогу формувати у студента різні стратегії читання. Дані вміння є важливими та необхідними у професійній діяльності майбутнього фахівця. До всіх розділів включено систему лексичних вправ, що сприятимуть розши-ренню активного словникового запасу за фахом, формуванню навичок говоріння, розвитку монологічного мовлення, ведення дискусій на професійні теми. Кінцевим етапом роботи з текстами у кожному розділі може бути усне або письмове повідомлення на задану тему з використанням нового лексичного матеріалу.Документ Методичні вказівки з англійської мови для самостійної роботи студентів 2 року навчання спеціальності "Програмне забезпечення інформаційних систем"(Друкарня Мадрид, 2023) Саламатіна, Анна Володимирівна; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Тихонова, Марина Євгеніївна; Сергіна, Світлана ВолодимирівнаМетодичні вказівки з англійської мови призначені для самостійного опрацювання студентами матеріалів пов’язаних з професійною діяльністю у сфері Програмного забезпечення інформаційних систем та відповідають вимогам, що висуваються програмою мовної підготовки для студентів технічних ВНЗ. Метою методичних вказівок є надання специфічних професійно-орієнтованих матеріалів для вивчення та опрацювання та закріплення граматичних та лексичних тем. Методичні вказівки містять завдання у вигляді лексичних та граматичних вправ, наприклад на заповнення пропусків та з розгорнутою відповіддю, що дає можливість перевіряти уміння студентів застосовувати на практиці набуті знання з англійської мови, а також додані аутентичні тексти та завдання до них, аудіо-та відеоматеріали, завдання на говоріння. Для самоконтролю наприкінці методичних вказівок є ключі до завдань. При підборі матеріалу використовувалась автентична література, оригінальні науково-популярні тексти, а також сучасні Iнтернет ресурси.Документ Методичні стратегії диференційованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей(СГ НТМ "Новий курс", 2023) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаСтаття присвячена висвітленню проблеми навчання іноземної мови студентів немовних вишів, які мають кардинально різні рівні мовленнєвої компетентності. У статті представлено основні теоретичні засади з проблеми упровадження технології диференційованого навчання. Визначено основні етапи організації навчання та запропоновано низку методичних рекомендацій, які сприятимуть розв’язанню проблем, що виникають на кожному етапі. З’ясовано, що диференційний підхід навчанні іноземної мови дає змогу створити сприятливі умови для того, щоб кожен студент міг оволодіти навчальним матеріалом відповідно до рівня своїх навчальних можливостей. Під час дослідження виявлено, що розробка змісту навчально-методичного комплексуз навчання англійської мови студентів нефілологічних спеціальностей сприятиме розвитку основних цілей освіти, а саме практичної, розвиваючої та виховної.Документ Особливості викладання іноземної мови в умовах війни(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаДокумент Умови реалізації процесу інтеграції професійної та іншомовної підготовки конкурентоспроможного фахівця(2023) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаУ статті подано аналіз проблематики інтеграційних процесів у сучасній освіті. Особливу увагу приділено процесу інтеграції професійної та іншомовної підготовки в немовному виші в епоху глобалізації та інформатизації. Подано короткий опис технології креативно-інформаційного персоналізованого професійного навчання (КІППН), обґрунтовано її мету та завдання, перелічено педагогічні умови реалізації цієї технології у ЗВО.Документ Формування соціокультурної компетентності особистості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергіна, Світлана Володимирівна; Вергун, Володимир ГригоровичУ статті проаналізовано наукові праці вчених, у яких висвітлюються проблеми соціокультурного розвитку особистості в сучасному суспільстві. Зокрема, наголошено на проблемі соціокультурної компетентності як ціннісного аспекту життєдіяльності людини і ключового показника готовностіособистості до професійної діяльності. Проведено дослідження соціокультурної (життєвої) компетентності як багатоаспектного і багатокомпонентного явища. З'ясовано важливість формування соціокультурної компетентності особистості у процесі професійної підготовки, обґрунтовано місце та роль соціокультурної компетентності у структурі професійної підготовки майбутнього фахівця. Проаналізовано основні підходи, принципи, форми, методи і засоби формування соціокультурної компетентності особистості. Сконцентровано увагу на системному, діяльнісному, професійно орієнтованому, особистісно орієнтованому та культурологічному аспектах методики реалізації соціокультурного змісту освітніх програм. Розкриваються умови сучасного розвитку суспільства України, які загострюють соціокультурний аспект освітніх реформ. Соціокультурна компетентність може розглядатися як нова освітня стратегема. Виявлено, що формування соціокультурної компетентності сприяє розвитку основних цілей освіти, а саме: практичної, розвиваючої та виховної. Сучасна освіта орієнтована на стимулювання «особистісного зростання» (саморозвитку), на розвиток внутрішнього (творчого) потенціалу індивіда, на створення і розвиток індивідуальності. Доведено, що освіта відіграє головну роль у вирішенні проблеми, по-перше, професійної освіти, по-друге, соціокультурного відтворення і, по-третє, формування особистості. Явище соціокультурної компетентності нерозривно пов'язане з процесом формування людини в сучасному суспільстві, засвоєння нею норм і технологій виконання певної соціальної ролі.