Кафедра "Іноземні мови"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2854

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/foreign

Кафедра "Іноземні мови» була заснована у 1950 році з ініціативи доктора фізико-математичних наук А. П. Рогінського.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри навчають іноземній мові майбутніх спеціалістів різних інженерних галузей. Понад 20 років кафедра успішно співпрацює з Мовним центром Магдебурського університету (Німеччина).

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів наук: 4 – педагогічних, 2 – філологічних, 1 – технічних наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    How to listen more effectively
    (Видавництво Іванченка І. С., 2019) Tkachenko, Svitlana Viktorivna
  • Ескіз
    Документ
    Major challenges of listening
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2020) Tkachenko, Svitlana Viktorivna
  • Ескіз
    Документ
    Development of key intellectual ability to generalization within foreign language discipline
    (MDPC Publishing, 2021) Sergeyeva, Tetyana Viktorivna; Lysenkova, Tetiana Mykhailivna; Tkachenko, Svitlana Viktorivna
    The article deals with the problem of development of students' thinking within the framework of the foreign language discipline. The solution of intelligence development problem in the existing time frame is possible through academic disciplines due to subject tasks, the solution of which requires conscious intellectual actions that underlie one or another intellectual ability. The key intellectual ability that characterizes the level of thinking development is the ability to generalize. It is necessary for the analyst, scientist, manager, solving non -standard problems. Purposeful development of the ability to generalize is possible within the framework of any academic discipline by means of a special formulation of subject tasks for the generalization of mastered material in different formats. The article provides an example of such formats within the framework of the foreign language discipline.