Кафедра "Іноземні мови"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2854
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/foreign
Кафедра "Іноземні мови» була заснована у 1950 році з ініціативи доктора фізико-математичних наук А. П. Рогінського.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри навчають іноземній мові майбутніх спеціалістів різних інженерних галузей. Понад 20 років кафедра успішно співпрацює з Мовним центром Магдебурського університету (Німеччина).
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів наук: 4 – педагогічних, 2 – філологічних, 1 – технічних наук; 4 співробітника мають звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Implementation of methods of using mnemonics as a productive mean of memorising new vocabulary(National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute", 2024) Tykhonova, MarynaДокумент Освоєння нової лексики професійного срямування на заняттях з англійської мови за допомогою мнемотехніки(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Тихонова, Марина ЄвгеніївнаСтаття розглядає питання ефективного вивчення англійських слів та розширення словникового запасу. Запропоновані методи включають систематичні повторення, інтервальне навчання, мнемотехніку та тематичне вивчення. Розглядаються техніки побудови ментальних карт для асоціювання слів із зображеннями чи концепціями. Висвітлюється важливість розуміння пам’яті та пропонуються методи подолання труднощів у вивченні слів для збереження їх у пам’яті назавжди. Стаття також розглядає сутність мнемотехніки як набору прийомів, спрямованих на полегшення запам’ятовування та збільшення обсягу пам’яті. В даній роботі висвітлюється її значення у вивченні слів англійської мови та поєднання з іншими методами, такими як систематичні повторення та інтервальне навчання. Розглядається роль асоціацій та ментальних карт у мнемотехніці для створення зв’язків між словами та їх значеннями. Особливий акцент робиться на важливості використання візуальних образів та асоціацій у процесі навчання. Стаття вважає мнемотехніку дієвим методом до успішного вивчення та надає практичні поради для використання в різних контекстах, зокрема вивченні іноземних мов та академічному середовищі. Окрема увага приділяється тому, що мнемоніка базується на системі «кодів пам’яті». У своїй роботі автор наголошує на використанні властивості пам’яті утворювати швидкі зв’язки між образами для ефективного запам’ятовування. Стаття розкриває ментальний мнемічний процес групування для запам’ятовування великих масивів інформації та визначає його етапи, досліджує використання мнемонічних прийомів у вивченні комп’ютерної лексики та пропонує практичні поради для їх ефективного використання. Автор описує різні мнемотехнічні методи, такі як асоціації, римування, метод ключових слів, метод місць, метод зв’язків та метод перших букв, і демонструє їх застосування у вивченні комп’ютерних термінів. Наводяться приклади завдань для створення асоціацій та практичні поради для їх використання на уроках англійської мови.Документ Штучний інтелект – помічник чи конкурент для сучасного викладача?(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Тихонова, Марина Євгеніївна; Суханова, Тетяна ЄвгенівнаДану статтю присвячено дослідженню переваг та потенційних проблем використання штучного інтелекту у навчальному процесі. Автори підтримують ідею, що саме штучний інтелект може зіграти ключову роль у просуванні освіти, і що з його допомогою можна запровадити глибокий рівень освіти індивідуальної. У статті розглянуто найважливіші внески штучного інтелекту в освіту, його здатність пристосовувати навчальний досвід до індивідуальних потреб і уподобань студентів. Відмічено, що за допомогою складних алгоритмів штучний інтелект може аналізувати величезні масиви даних, щоб створювати персоналізовані навчальні шляхи, які відповіда ють темпу, стилю навчання та здібностям кожного студента. Авторами описані нові інструменти, які постійно створюються штучним інтелектом під час викладання іноземних мов. У дослідженні підкреслюється, що штучний інтелект є потужним помічником, який можна використовувати для покращення мовлення студентів будь-якого віку та рівня володіння іноземною мовою. Це стосується насамперед таких видів мовленнєвої діяльності, як говоріння письмо та аудіювання. Штучний інтелект може допомогти студентам швидше та успішніше вивчати нерідну мову, пропонуючи індивідуальне навчання, зворотний зв’язок у реальному часі, адаптивність, доступ до ресурсів та економічну ефективність. У статті наводиться приклад вправ, згенерованих за допомогою штучного інтелекту на засвоєння лексики на тему «Електроніка». Авторами зазначено, що новітні технології навряд чи коли-небудь повністю замінять викладачів, адже саме викладачі мають особливі здібності й риси, які штучний інтелект не може відтворити на заняттях, включаючи емоційний аспект, здатність адаптуватися до різних вимог, творчість, побудову відносин, живе спілкування. У дослідженні з’ясовано, що штучний інтелект може створювати складні проблеми, які вимагають ретельного розгляду. Застосовуючи збалансований підхід, який ґрунтується на сильних сторонах штучного інтелекту та враховує його обмеження та етичні наслідки, викладачі й студенти можуть повною мірою використовувати весь потенціал цієї трансформаційної технології.Документ Методичні вказівки з англійської мови для студентів 2 року навчання спеціальності "Видавництво та поліграфія"(ТОВ "Цифра Принт", 2023) Гончаренко, Тетяна Євгенівна ; Тихонова, Марина Євгеніївна; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Саламатіна, Анна ВолодимирівнаДокумент Методичні вказівки з англійської мови для самостійної роботи студентів 2 року навчання спеціальності "Кібербезпека"(ТОВ "Друкарня Мадрид", 2023) Гончаренко, Тетяна Євгенівна ; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Саламатіна, Анна Володимирівна; Тихонова, Марина ЄвгеніївнаМетодичні вказівки з англійської мови призначені для самостійного опрацювання студентами матеріалів пов’язаних з професійною діяльністю у сфері Кібербезпеки та відповідають вимогам, що висуваються програмою мовної підготовки для студентів технічних ВНЗ. Основна мета методичних вказівок - надання специфічних професійно-орієнтованих матеріалів для вивчення, опрацювання та закріплення граматичних та лексичних тем, що призначені для оволодіння спеціалізованою лексикою, розвитку навичок читання та професійної комунікації англійською мовою. Методичні вказівки складаються з 12 автентичних текстів та 2 відеоматеріалів, тематика яких пов’язана з новими тенденціями розвитку кібербезпеки, типами атак на інформаційні системи, розробкою, реалізацією, впровадженням та управлінням комплексними програмно-технічними системами захисту інформації на підприємствах та створенням комп'ютерних систем, що впливають на безпеку транспортних, енергетичних, медичних та інших комплексів. Робота з текстами сприятиме розвитку навичок переглядового читання, яке націлює студентів на швидкий пошук основної тематичної лінії тексту та формулювання його основної ідеї; ознайомчого виду читання, що передбачає вдосконалення вміння студента знаходити й розуміти основну інформацію тексту, вміння відокремити головне від другорядного та дослідницького читання, призначеного для вироблення вмінь і навичок отримувати повну інформацію з тексту, аналізувати викладені в ньому факти, порівнювати їх, узагальнювати і робити власні висновки. Методичні вказівки містять завдання у вигляді лексичних та граматичних вправ, що сприятимуть розширенню активного словникового запасу за фахом, формуванню навичок говоріння, розвитку монологічного мовлення, ведення дискусій на професійні теми. При підборі матеріалу використовувалась автентична література, оригінальні науково-популярні тексти, а також сучасні Iнтернет ресурси та відеоматеріали.Документ Методичні вказівки з англійської мови для самостійної роботи студентів 2 року навчання спеціальності "Програмне забезпечення інформаційних систем"(Друкарня Мадрид, 2023) Саламатіна, Анна Володимирівна; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Тихонова, Марина Євгеніївна; Сергіна, Світлана ВолодимирівнаМетодичні вказівки з англійської мови призначені для самостійного опрацювання студентами матеріалів пов’язаних з професійною діяльністю у сфері Програмного забезпечення інформаційних систем та відповідають вимогам, що висуваються програмою мовної підготовки для студентів технічних ВНЗ. Метою методичних вказівок є надання специфічних професійно-орієнтованих матеріалів для вивчення та опрацювання та закріплення граматичних та лексичних тем. Методичні вказівки містять завдання у вигляді лексичних та граматичних вправ, наприклад на заповнення пропусків та з розгорнутою відповіддю, що дає можливість перевіряти уміння студентів застосовувати на практиці набуті знання з англійської мови, а також додані аутентичні тексти та завдання до них, аудіо-та відеоматеріали, завдання на говоріння. Для самоконтролю наприкінці методичних вказівок є ключі до завдань. При підборі матеріалу використовувалась автентична література, оригінальні науково-популярні тексти, а також сучасні Iнтернет ресурси.Документ Some interesting methods and techniques of learning thematic vocabulary(2023) Tykhonova, M.Документ Викладання іноземної мови за професійним спрямуванням у вищому навчальному закладі в рамках європейського освітнього простору(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Тихонова, Марина Євгеніївна; Вапур, БуграДокумент Mind Map та інтерактивний словник як продуктивні інструменти засвоєння нової лексики зі спеціальності IT(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Тихонова, Марина Євгеніївна; Ткаченко, Світлана ВікторівнаЦя стаття актуалізує важливість дослідження й використання Mind Map та електронного інтерактивного словника, які набувають все більшого значення в сучасному освітньому процесі. Продуктивне навчання – це професійні знання та навички, здатність мислити та автономність. Як ефективний інструмент, ментальна карта може значно розвинути потенціал і здатність до мислення студентів. Ця карта складається з ліній, символів, тексту, кольорів і графічних елементів. Застосовуючи цей засіб мислення, можна візуалізувати зберігання, організацію, розташування, вивчення, перегляд і запам’ятовування інформації. На основі спорідненого стилю мислення можна побудувати власну систему знань. Mind Map базується на радіантному мисленні, яке відноситься до асоціативних мисленнєвих процесів, які виходять із центральної точки або з’єднуються з нею. Ментальна карта є зовнішнім вираженням радіантного мислення, бо завжди випромінюється від центрального зображення. Кожне слово та образ стають самі по собі підцентром асоціації з нескінченним ланцюгом розгалужених моделей від загального центру або до нього. Хоча така карта намальована на двовимірній сторінці, вона представляє багатовимірну реальність, що охоплює простір, час і колір. Інтерактивні словники можуть використовуватися для підтримки різноманітної навчальної діяльності, тобто вичерпно і компактно представляти, зокрема, візуалізувати концептуальну структуру знань предметної області, включати в мову нові поняття і знання для досягнення професійних й інших персональних цілей. Також перевагою інтерактивних словників є те, що вони надають користувачеві можливість виконати те чи інше завдання. В цій статті ми навели приклад такого виду онлайн сервісу:це інтерактивна платформа Quizlet, яка спрямована на вивчення лексики різними мовами шляхом використання та створення наборів карток зі словами і визначеннями, які об’єднані в модулі, папки чи курси. Студенти, які використовують Quizlet, стверджують, що їхня успішність набагато покращилась. Робота містить опис та принцип створення ментальної карти, огляд наявних видів інтерактивних словників, приклади Mind Map та карток для роботи з лексикою. Підсумовуючи, цей матеріал є актуальним для підвищення лексичної компетенції користувачів.