Кафедра "Іноземні мови"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2854
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/foreign
Кафедра "Іноземні мови» була заснована у 1950 році з ініціативи доктора фізико-математичних наук А. П. Рогінського.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри навчають іноземній мові майбутніх спеціалістів різних інженерних галузей. Понад 20 років кафедра успішно співпрацює з Мовним центром Магдебурського університету (Німеччина).
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів наук: 4 – педагогічних, 2 – філологічних, 1 – технічних наук; 4 співробітника мають звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Artificial intelligence tools use in teaching foreign languages in higher education institutions(Університет Григорія Сковороди в Переяславі, 2024) Коляда, Ірина; Косточка, ІгорThe article is about the application of artificial intelligence (AI) tools in the educational process of higher education institutions for learning foreign languages. The conducted research includes a review of modern language learning methods, an analysis of the benefits and opportunities of using AI in the educational sphere, as well as an assessment of the impact of these technologies on students' academic performance. Based on the obtained data and their analysis, conclusions are drawn regarding the prospects for integrating artificial intelligence into the process of learning foreign languages. Additionally, the article emphasizes the growing role of AI in personalizing the learning process, allowing for the adaptation of material to the individual needs of each student. Ethical considerations of using AI in education and the potential challenges faced by teachers and students are also discussed. Special attention is given to how AI can help overcome language barriers and increase student motivation. The article concludes with a discussion on the future development of AI technologies and their potential impact on the transformation of traditional teaching methods.Документ Інноваційні засоби формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2023) Карасьова, Олена В'ячеславівна; Коляда, Ірина ВалеріївнаПостановка проблеми. Актуальність дослідження цієї теми зумовлюється низкою чинників, серед яких провідне місце займає: глобалізація – англійська мова стає важливою у сфері техніки та науки. Знання англійської мови є необхідною умовою для успішної кар’єри у міжнародних компаніях, на наукових конференціях, при публікації наукових статей; недоліки традиційних методів – традиційні методи навчання англійської мови не завжди дають бажаного результату, не формують необхідних для спілкування в професійній сфері навичок; потреба в інноваціях – виникає потреба в розробці та впровадженні інноваційних методів; засобів; технологій для формування англомовної комунікатив-ної компетентності студентів технічних спеціальностей; переваги інноваційних засобів – інноваційні засоби роблять процес навчання більш цікавим, мотивованим, ефективним. Мета статті – визначити та охарактеризувати інноваційні засоби формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Матеріали і методи. Для досягнення мети дослідження було використано широкий спектр теоретичних методів, включаючи аналіз науково-методичної та психолого-педагогічної літератури, а також вивчення документації, пов’язаної з темою дослідження. Результати дослідження. Впровадження комунікативного методу навчання є важливим компонентом сучасної програми з іноземної мови для студентів технічних спеціальностей. Метою навчання іноземної мови є не лише професійне навчання чотирьох взаємопов’язаних видів мовної діяльності (читання, письмо, аудіювання та говоріння), але й розвиток здатності використовувати іноземну мову для вираження своїх думок.Під час навчання формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей полягає в тому, що в процесі навчання застосовувати інноваційні засоби, застосовуючи які студенти можуть самостійно вирішувати комунікативні завдання за допомогою іноземної мови, наприклад, моделюючи ситуації професійного спілкування або шукати рішення, читаючи наукову літературу. Щоб досягти цього, використовуються інноваційні засоби навчання та створюються стимули для формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Метою формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей є той чинник, щоб вони могли брати участь у мовленнєвих діяльностях. Мовленнєві навички безпосередньо пов’язані з «комунікативним» рівнем мислення. З цього погляду розумова сторона мовного вміння керує мовною діяльністю за допомогою моделей досвіду, почуттів, ситуацій і вихідних результатів. Таким чином, для вирішення комунікативних завдань необхідно розвивати мовні навички. Мовленнєві завдання повинні бути поставлені перед студентами протягом усього процесу розвитку їхнього мовного вміння. Крім того, необхідно, щоб мовні вправи були пов’язані з «мотиваційною і операційною активністю». Таким чином, навчання студентів немовних спеціальностей іншомовної мови є важливим завданням. Таким чином, курс іноземної мови передбачає комунікативну спрямованість і професійну орієнтацію під час навчання читання, говоріння, аудіювання та письма. Це створює багато проблем для викладачів, і лише комплексний підхід до навчання спілкуванню може вирішити ці проблеми, шляхом формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей, використовуючи інноваційні засоби навчання. Висновки. Сучасні інноваційні засоби, безсумнівно, мають величезний потенціал для навчання. З огляду на три фактори: терміни, пов’язані з навчанням іноземних мов у технічних навчальних закладах; по-друге, вимоги, пов’язані з навчанням іноземних мов у немовних навчальних закладах (формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей), і по-третє, тенденції до змішаного навчання. Використання сучасних інноваційних засобів навчання є актуальним, перспективним і може бути корисним на етапі формування лексико-граматичних навичок.