Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Мотивація студентів до занять фізичним вихованням засобами скандинавської ходьби(2022) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаСтаття присвячена актуальній проблемі сьогодення мотивації студентів до відвідування занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання», бо відвідування таких занять дає можливість студентам переключатись з розумової активності на фізичну, таким чином покращити своє здоров’я та підвищити фізичну працездатність. Системa фiзичного розвитку в вищих навчальних закладах повинна сприяти формуванню особистої культури здоров’я і тіла студента, виступаючи, як основа ефективної нaвчaльно-професiйної діяльності. Фізична рухова активність на заняттях фізичного виховання дає змогу виховувати здорового майбутнього фахівця, що зможе витримувати норми праці теперішнього часу. У статті розглянуто поняття мотивація та визначені основні мотиви відвідування занять з фізичного виховання студентами НТУ «ХПІ». Серед них виявились такі мотиви: підвищення здоров’я, цікаво проведений час на заняттях, отримання заліку, підвищення рівня рухової активності, знання нових видів занять. Також у статті розглянуто структуру занять скандинавською ходьбою в НТУ «ХПІ» і визначено, що заняття складається з теоретичного і практичного блоку, до кожного блоку входять відповідні форми занять. За результатами дослідження визначено позитивний вплив занять скандинавською ходьбою на мотивацію відвідування занять фізичним вихованням в НТУ «ХПІ». Для визначення впливу занять скандинавської ходьби на відвідування занять з фізичного виховання було проведено анкетування по кількості відвідування студентами занять на тиждень до того як вони відвідали секцію скандинавської ходьби та після. Після аналізу результатів було видно, що кількість відвідувань на тиждень у більшості студентів збільшилась.Документ Скандинавська ходьба та її вплив на функціональний стан дихальної системи студентів(Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ статті представлено показники функціонального стану дихальної системи студентів загальних груп з фізичного виховання основної медичної групи. Визначено приріст середньогрупових показників проби Штанге та Генче.Документ Підвищення витривалості студентів засобами скандинавської ходьби на заняттях фізичного виховання(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2021) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ роботі проаналізовано вплив скандинавської ходьби на здоров’я студентів в процесі занять фізичним вихованням. Визначено актуальність аеробних вправ для підвищення працездатності студентів. Оцінено рівень витривалості студентів 1 курсів загальної основної медичної групи за індексом витривалості Т. Круцевич. Представлена програма занять зі скандинавської ходьби для підвищення рівня витривалості студентів, яка розраховувалась на 16 тижнів практичних занять з розрахунку 2 рази на тиждень. Також програма включала в себе теоретичний матеріал з основ техніки пересування зі скандинавської ходьби, презентацію о користі скандинавської ходьби на організм людини. Для більш ефективного впливу на організм людини навантаження було розподілено зростаючою динамікою на протязі 16 тижнів. За результатами тестування було визначено позитивний вплив на рівень витривалості студентів.Документ Оцінка фізичної підготовленості студентів секції важкої атлетики та скандинавської ходьби)(Запорізький національний університет, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ статті проаналізовано наявні види контролю та обґрунтовано зміст тестів і нормативів для оцінювання фізичної підготовленості студентів під час проведення навчальних занять з важкої атлетики та скандинавської ходьби, оцінено фізичну підготовленість студентів (секцій важкої атлетики та скандинавської ходьби). Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 24 студенти (чоловіки, основна медична група) зі спортивної спеціалізації «важка атлетика» та 24 студенти (чоловіки, основна медична група) секції скандинавської ходьби. Експеримент тривав протягом навчального року, заняття проводились за розкладом два рази на тиждень. Методи дослідження: аналіз і узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури; педагогічне спостереження; тестування студентів. Результати. Застосовано комплексний аналіз з видів підготовленості студентів. Розглянуто вплив і взаємодію вправ з комплексів тестів із загальної фізичної та зі спеціальної фізичної підготовленості на студентів-важкоатлетів та студентів секції скандинавської ходьби. Виявлено рівень розвитку показників загальної та спеціальної фізичної підготовленості студентів НТУ «ХПІ», які займаються у секціях важкої атлетики та скандинавської ходьби. За даними дослідження студенти секції важкої атлетики мають високі показники за результатами тестування сили, а саме в підтягуванні на перекладині, стрибку у довжину з місця та нахилі тулуба вперед з положення сидячи, низькі показники в тестуванні витривалості. У студентів секції скандинавської ходьби, навпаки, найкращі показники у тестуванні рівномірного бігу 3000 м та гнучкості. Запропоновано засоби оцінювання спеціальної фізичної підготовленості для секції важкої атлетики: стрибок угору з місця, потрійний стрибок у довжину, згинання і розгинання рук в упорі на підлозі з оплеском, піднімання ніг угору з вису на перекладині, та секції скандинавської ходьби: ходьба з палками на 100 метрів з виконанням елементів техніки скандинавської ходьби. Висновки. Визначено рівень фізичної підготовленості студентів, які займаються важкою атлетикою та скандинавською ходьбою. Відмінний рівень мають 25% студентів, а 16,7% студентів – добрий рівень, 50% студентів – задовільний рівень і 8,3% студентів – незадовільний рівень фізичної підготовленості. Оптимальне поєднання засобів загальної і спеціальної фізичної підготовки підвищує рівень працездатності студентів, сприяє ефективному виконанню тренувальних навантажень та більш швидкої спортивної результативності.Документ Моделювання дистанційного курсу "скандинавська ходьба" для студентів(Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2021) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаДокумент Потенціал фізичного виховання щодо формування компетенцій у студентів технічних вузів(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаВстановлено, що у сучасний період фізична культура має великий потенціал для формування різних компетенцій. Під час цих занять з фізичного виховання студенти повинні отримувати:1) знання про фізичну культуру та фізичну підготовку: 2) навички збереження здоров’я, підвищення працездатності: 3) ціннісні орієнтації на самовдосконалення: 4) морально-вольові та лідерські якості; 5) досвід фізкультурної і спортивної діяльності, спілкування; 6) прийоми самореалізації. Для формування ключових компетенції (загальнокультурної, навчально-пізнавальної, комунікативної, соціальної, особистісної, здоров’язберігаючої, лідерської) необхідно проводити лекції, бесіди, практичні та методичні заняття, а також допомагати в організації самостійних занять. Для успішного впровадження компетентнісного підходу в НТУ «ХПІ»: необхідно дотримуватись певних етапів їх формування, а саме: 1) мотиваційного; 2) етичного; 3) когнітивного; 4) поведінкового; 5) соціального.Документ Технологія формування педагогічної майстерності у майбутніх тренерів(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2018) Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ статті проаналізовано поняття "педагогічна майстерність" та визначено складники педагогічної майстерності тренера. Розкрито особливості формування педагогічної майстерності майбутніх тренерів у НТУ "ХПІ". Розроблені критерії та визначено рівень сформованості педагогічної майстерності у студентів 1-4 курсів. Досліджено вплив навчальних дисциплін на сформованість компонентів педагогічної майстерності у майбутніх тренерів.Документ Використання змішаної форми дистанційного навчання на спеціальності "Фізична культура і спорт"(Харківська державна академія фізичної культури, 2017) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаСтаття присвячена актуальній темі, де розглядається використання змішаної форми навчання з застосуванням дистанційного курсу на спеціальності "Фізична культура і спорт".