Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Удосконалення техніки бар'єрного бігу у юніорок 13-15 років(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Шаповалова, Валентина ОлександрівнаДослідження спрямоване на розробку та впровадження в тренувальний процес методики технічного вдосконалення бар'єрного бігу, яка включала комплекс вправ, спрямований на розвиток швидкості, спритності та гнучкості у юніорок 13-15 років.Документ Удосконалення техніки бар'єрного бігу у юніорок 13–15 років(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2024) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Шаповалова, Валентина ОлександрівнаРезюме. Було впроваджено методику технічного вдосконалення бар’єрного бігу, яка включала комплекс, спрямований на розвиток швидкості, спритності, гнучкості у юніорок 13–15 років. Мета. Розробити методику вдосконалення техніки бар’єрного бігу у легкоатлеток 13–15 років у підготовчому періоді підготовки та визначити її ефективність. Матеріал і методи дослідження. Були використані: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури; педагогічні методи; аналіз, систематизація та узагальнення; метод математичної статистики. Отримані результати та висновки. Розроблена методика дозволила усунути технічні помилки, поліпшити рівень швидкості, спритності та гнучкості у легкоатлеток 13–15 років у підготовчому періоді підготовки, що свідчить про її ефективність.Документ Профілактика спортивного травматизму в системі тренування спортсменів-баскетболістів у групах спортивного вдосконалення(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2023) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Жиров, Б. Д.В роботі розглянута проблема травматизму у спорті, яка є актуальною з моменту його виникнення та намагання великої кількості спеціалістів ефективніше усувати травмування спортсменів у спортивній діяльності. У досліджені здійснено аналіз літературних джерел, який допоміг виявити причини та фактори спортивного травматизму, при цьому виникла необхідність розробки оптимальної системи підготовки спортсменів, яка включала б в себе профілактику спортивного травматизму. За допомогою власного досвіду авторів статті та досвіду інших спеціалістів, була розроблена та експериментально впроваджена система спортивної підготовки спортсменів-баскетболістів, в якій було доцільно зроблено вагомий акцент на виконання загально-розвиваючих вправ, елементів гімнастики та загально-фізичну підготовку в цілому для зміцнення опорно-рухливого апарату та на завдання, що сприяли підвищенню фокусування уваги під час тренувань з метою профілактики травматизму і розвитку фізичних якостей спортсменів.Документ Тренувальний процес професійної баскетбольної команди в умовах пандемії COVID-19(2021) Арабаджи, Анна Юріївна; Арабаджи, Тимур ДмитровичДослідження спрямовано на пошук сучасних підходів для підвищення ефективності тренувального процесу спортсменів професійної баскетбольної команди "Політехнік" в умовах пандемії COVID-19. Здійснено аналіз інтернет ресурсів щодо особливостей індивідуальних тренувань в домашніх умовах та на вулиці. Розглянуто питання щодо збереження фізичного стану та втримання функціональних показників організму спортсменів.Документ Оцінка спеціальної фізичної підготовленості студентів, які займаються армспортом у загальних групах з фізичного виховання(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2022) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Фоменко, Вікторія ВікторівнаАрмреслінг – один з наймолодших видів спорту в Україні, який все більше завойовує визнання серед молоді та інших верств населення. Протягом багатьох років армреслери славлять Харківщину, багато чемпіонів Європи та Світу є вихованцями Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». У статті автори застосували знання та вміння тренерів і професійних спортсменів в оцінці спеціальної фізичної підготовленості та розробки комплексної методики, яку запровадили у навчально-тренувальний процес зі студентами загальних груп зі спеціалізації армспорту, які не мають спортивної кваліфікації. Зазначено, що важливим фактором у досягненні високих результатів в армреслінгу є вдосконалення фізичних якостей спортсмена. Актуальність обраної тематики полягає у різкому збільшенні числа спортсменів у армреслінгу та зростанні популярності цього виду спорту не тільки серед молоді, а й серед дітей шкільного віку, що збільшило потребу у вдосконаленні методики фізичної підготовки до змагальних поєдинків. Мета – розробка, експериментальне обґрунтування та впровадження комплексу вправ для оцінки спеціальної фізичної підготовки студентів, які займаються армспортом у загальних групах з фізичного виховання. Аналіз джерел допоміг виявити найбільш значущі фізичні якості у спортсменів юніорів, що займаються армрестлінгом, а також шляхи та особливості їх розвитку. Визначено, що при підготовці в передзмагальний період, слід акцентувати увагу на спеціальну фізичну підготовку. Було проведено тестування та проаналізовано показники спеціальної фізичної підготовленості студентів. Розроблена комплексна методика для тренувальних занять, ґрунтована на засобах і методах армспорту. Автори статті експериментально довели ефективність комплексу вправ для оцінки спеціальної фізичної підготовки студентів, які займаються армспортом у загальних групах з фізичного виховання та дійшли висновку, що дана методика працює та її можна використовувати для підвищення спеціальної фізичної підготовленості спортсменів та студентів загальних груп з фізичного виховання.Документ Технології організації занять з фізичного виховання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій для врахування динаміки пульсометрії(Національний університет "Чернігівський колегіум" ім. Т. Г. Шевченка, 2020) Арабаджи, Анна Юріївна; Тимченко, Ганна Миколаївна; Арабаджи, Тимур ДмитровичДокумент Технології організації занять з фізичного виховання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій для врахування динаміки пульсометрії(Національний університет "Чернігівський колегіум" ім. Т. Г. Шевченка, 2020) Арабаджи, Анна Юріївна; Тимченко, Ганна Миколаївна; Арабаджи, Тимур ДмитровичМета роботи – розробка та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій під час опанування курсу з фізичного виховання, вивчення та аналіз пульсометрії студентів задля створення стійкої мотивації для здоров’язбережувальної діяльності. Методологія. Створення технології організації занять з фізичного виховання з використанням ІКТ для збору, аналізу та автоматичного обліку динаміки пульсу з використанням форми «ПУЛЬС» на базі прикладної програми Excel для врахування індивідуальних особливостей тренувального процесу. Авторами роботи розроблено електронну форму «ПУЛЬС», яка містить стислу аналітичну інформацію про учасників навчально-тренувального процесу (вік, стать, дані пульсу під час тренування та у спокої (вільний час), антропометричні дані та дані показників здоров’я). Впроваджено під час занять з фізичного виховання зі студентами 1-3 курсів НТУ «ХПІ» (переважну більшість учасників тренувального процесу складають дівчата). Наукова новизна. Авторами роботи вперше розроблено систему збору аналітичної інформації про учасників навчально-тренувального процесу (вік, стать, дані пульсу під час тренування та у спокої (вільний час), антропометричні дані та дані показників здоров’я), адаптовану до проведення занять з фізичного виховання на базі НТУ «ХПІ», яка враховує індивідуальні особливості кожного учасника навчально-тренувального процесу та надає можливість здійснювати моніторинг стану здоров’я. Висновки. На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології засто-совуються у буденному житті та сприяють вільному користуванню в умовах повсякденного буття задля підтримки працездатності, профілактики стресових навантажень, зменшення метеотропних реакцій та зберігання у хмарному просторі даних про стан здоров’я. Дослідження дало можливість створювати закриті освітні групи з урахуванням індивідуальних особливостей (типи кровообігу та показники артеріального тиску). Авторами впроваджено анкету «Анкета студента» та власну електронну форму «ПУЛЬС» на базі прикладної програми Exell, систему збору аналітичної інформації, технологію збору та моніторингу діяльності серцево-судинної системи за методом пульсометрії та з використанням ІКТ, що дозволяє підвищити якість навчально-тренувального процесу.