Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Гуманістична спрямованість підготовки спортивного тренера(Видавництво УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій Володимирович; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаОднієї з головних проблем реформування процесу підготовки спортивних тренерів, які будуть запорукою відновлення держави і остаточних демократичних змін нашого суспільства є формування у них певних демократичних цінностей і відповідних особистісних якостей. Тому актуально розглянути питання підходів до формування у майбутніх тренерів особистісних якостей в процесі навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти. Мета дослідження: визначити педагогічні підходи до формування у майбутніх тренерів особистісних якостей в процесі навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, спостереження. У статті представлені результати дослідження, яке проводилось на базі Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». В ньому брало участь 30 студентів 4 курсу. Аналіз літератури та спостереження за підготовкою спеціальності 017 «Фізична культура і спорт», дозволило виявити необхідність пошуку гуманістично спрямованих розробок для удосконалення навчально-виховного процесу підготовки спортивних тренерів, які відповідно до сучасних вимог, повинні бути творчими, вільними, цілеспрямованими особистостями. Доведено, що забезпечення гуманістичної спрямованості тренерської діяльності вимагає від майбутнього тренера певний рівень розвитку особистісних якостей, серед яких основним є людяність, милосердя, доброзичливість, доброта, сердечність, чуйність, віра, повага і любов до дитини, свободолюбність, гуманізм, емпатія, відповідальність, терпимість, чесність, гідність, справедливість, принциповість, життєрадісність. Встановлено, що для формування гуманістичних якостей ефективними є наступні методи навчання: метод творчого діалогу, фахові тренінги, соціально-рольові та ділові ігри, «мозкові штурми», аналіз практичних ситуацій, метод відкритої трибуни. Всі ці методи є активними і дозволяють формувати особисті якості студентів з акцентом на гуманістичну спрямованість.Документ Оцінка фізичної підготовленості студентів секції важкої атлетики та скандинавської ходьби)(Запорізький національний університет, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ статті проаналізовано наявні види контролю та обґрунтовано зміст тестів і нормативів для оцінювання фізичної підготовленості студентів під час проведення навчальних занять з важкої атлетики та скандинавської ходьби, оцінено фізичну підготовленість студентів (секцій важкої атлетики та скандинавської ходьби). Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 24 студенти (чоловіки, основна медична група) зі спортивної спеціалізації «важка атлетика» та 24 студенти (чоловіки, основна медична група) секції скандинавської ходьби. Експеримент тривав протягом навчального року, заняття проводились за розкладом два рази на тиждень. Методи дослідження: аналіз і узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури; педагогічне спостереження; тестування студентів. Результати. Застосовано комплексний аналіз з видів підготовленості студентів. Розглянуто вплив і взаємодію вправ з комплексів тестів із загальної фізичної та зі спеціальної фізичної підготовленості на студентів-важкоатлетів та студентів секції скандинавської ходьби. Виявлено рівень розвитку показників загальної та спеціальної фізичної підготовленості студентів НТУ «ХПІ», які займаються у секціях важкої атлетики та скандинавської ходьби. За даними дослідження студенти секції важкої атлетики мають високі показники за результатами тестування сили, а саме в підтягуванні на перекладині, стрибку у довжину з місця та нахилі тулуба вперед з положення сидячи, низькі показники в тестуванні витривалості. У студентів секції скандинавської ходьби, навпаки, найкращі показники у тестуванні рівномірного бігу 3000 м та гнучкості. Запропоновано засоби оцінювання спеціальної фізичної підготовленості для секції важкої атлетики: стрибок угору з місця, потрійний стрибок у довжину, згинання і розгинання рук в упорі на підлозі з оплеском, піднімання ніг угору з вису на перекладині, та секції скандинавської ходьби: ходьба з палками на 100 метрів з виконанням елементів техніки скандинавської ходьби. Висновки. Визначено рівень фізичної підготовленості студентів, які займаються важкою атлетикою та скандинавською ходьбою. Відмінний рівень мають 25% студентів, а 16,7% студентів – добрий рівень, 50% студентів – задовільний рівень і 8,3% студентів – незадовільний рівень фізичної підготовленості. Оптимальне поєднання засобів загальної і спеціальної фізичної підготовки підвищує рівень працездатності студентів, сприяє ефективному виконанню тренувальних навантажень та більш швидкої спортивної результативності.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(2023) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена ІванівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(2022) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена ІванівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає виховання студентів, потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності, застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців, збереження і зміцнення здоров’я. Послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає Першому (бакалаврському) рівню.Документ Організація навчальних занять з фізичного виховання в умовах пандемії(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов Леонідівна; Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій ВолодимировичЗа останні два роки через пандемію COVID – 19 дуже значно змінились умови навчання, і усі заклади освіти намагаються пристосуватися до нових викликів, знайти ефективні рішення. В НТУ «ХПІ», як і в більшості університетів, у 2020 – 2021 навчальних роках заняття проводились у дистанційній та змішаній формі навчання. Тому актуально розглянути питання організації навчальних занять під час пандемії. Фізичне виховання – це одна з дисциплін в університеті, яка спрямована на гармонійний розвиток студента, дозволяє сформувати високу працездатність та адаптивність до умов праці, через забезпечення високого рівня здоров’я. Тому метою дослідження є визначення основних засобів організації фізичного виховання в університеті в умовах пандемії. Проаналізовано теоретичні відомості щодо організації навчального процесу з фізичного виховання у студентів. Розроблено комплекс заходів для удосконалення навчального процесу з фізичного виховання студентів. Визначено ефективність експериментальних засобів організації фізичного виховання в університеті в умовах пандемії. Надано рекомендації щодо організації навчального процесу з фізичного виховання студентів в умовах пандемії. Використано такі методи дослідження, як: аналіз і узагальнення науково–методичної літератури з проблем організації фізичного виховання в університеті, педагогічне спостереження за навчальним процесом з фізичного виховання в НТУ «ХПІ»; анкетування студентів; математично-статистичні методи. У ході дослідження було розглянуто основні положення щодо організації занять з фізичного виховання у студентів в сучасних умовах. Представлено комплекс заходів для удосконалення занять з фізичного виховання під час пандемії, що дозволив не зупиняти навчальний процес для студентів з освітнього компоненту «Фізичне виховання». Комплекс заходів включав: написання рефератів, виконання практичних робіт (складання комплексу вправ з свого виду спорту; виконання практичної роботи «Антропометричні вимірювання і оцінка функціонального стану»; виконання практичної роботи «Карта індивідуального латерального профілю»; виконання практичної роботи «Визначення добової енерговитрати людини»). А також визначено ефективність експериментальних засобів організації фізичного виховання в університеті. В дослідженні представлені рекомендації щодо організації навчального процесу з фізичного виховання студентів в умовах пандемії: 1) Студенти повинні мати чіткі методичні рекомендації щодо виконання практичних робіт. 2) Студенти повинні розуміти та контролювати хід своєї роботи. 3) Студенти повинні мати комплекси фізичних вправ протягом дня (ранкова пробіжка, фізкультурні паузи під час роботи за комп’ютером, смартфоном тощо) та їх виконувати. 4) Обов’язково, викладачі забезпечують впровадження зворотного зв’язку зі студентами та кураторами. 5) Пропонувати студентам цікаві для самопізнання та саморозвитку практичні та теоретичні завдання. За результатами дослідження визначено необхідність впровадження різних практичних завдань з фізичного виховання для студентів з метою підвищення їх теоретичної підготовки, формування ціннісного ставлення до занять фізичної культури і спорту, що дозволить студентам більше пізнати себе, мотивуючи на самостійні заняття з рухової активності.Документ Профілактика девіантної поведінки дітей та молоді в Україні: ретроспективний аналіз(ДІСА ПЛЮС, 2018) Штефан, Л. А.; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя ЮріївнаУ монографії на основі аналізу широкої джерельної бази проаналізовано зміст, форми та методи профілактики девіантної поведінки молодого покоління України на сучасному етапі; схарактеризовано витоки ідеї організації профілактичної діяльності з дітьми та молоддю девіантної поведінки; науково обґрунтовано етапи профілактики девіантної поведінки дітей та молоді в Україні в другій половині ХХ століття; окреслено перспективи творчого використання педагогічно цінних ідей та досвіду організації профілактики девіантної поведінки молодого покоління в сучасних умовах.Документ Формування духовно-моральних цінностей студентів на заняттях фізичного виховання(НТУ "ХПІ", 2017) Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ статті висвітлюється проблеми духовності особистості, визначаються її теоретичні засади, аналізуються ключові поняття «духовно-моральні цінності», «педагогічні умови», визначено позитивний вплив занять фізичною культурою та спортом на формування особистості, презентуються результати експериментальної роботи щодо розробки педагогічних умов формування у студентів духовно-моральних цінностей на заняттях фізичним вихованням, визначені рівні та критерії сформованості духовно-моральних цінностей.