Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни "Одноборства та атлетизм"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бочкарев, Сергій Володимирович
    В методичних вказівках у першому розділі визначена і сформульована переважна більшість основних термінів та понять, які використовують у навчанні тренери і спортсмени, що займаються спортивними одноборствами. Далі детально розглянуто стандартні положення, пересування по килиму, захоплення та звільнення від захоплень і деякі поширені спеціальні вправи, які сприятимуть удосконаленню техніко-тактичної майстерності спортсменів, що займаються спортивними одноборствами. Матеріали з навчальної дисципліни «Одноборства та атлетизм» для студентів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» підібрано на основі аналізу низки сучасних навчальних, наукових та методичних джерел інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив антиоксидантів на окиснення ліпідної складової напою для спортсменів на основі шротів олійних культур
    (Національна академія аграрних наук України, 2021) Бєлінська, Анна Павлівна; Бочкарев, Сергій Володимирович; Петік, Ігор Павлович; Варанкіна, Олександра Олександрівна; Хареба, О. В.
    Мета. Виявити вплив антиоксидантів на стабілізацію ліпідної складової сухої суміші гіпертонічного напою для спортсменів на основі макухи олійних культур. Методи. Стабільність до окиснення ліпідної фракції сировини і готової продукції досліджено за допомогою визначення кислотності бовтанки. Стійкість за зберігання сировини для сухого гіпертонічного напою і готової продукції корелює з величиною кислотності бовтанки зі зразків: а) вихідної сировини/готової продукції; б) сировини/готової продукції, що зберігається за звичайних умов (температура 22 – 24°С, відносна вологість 65 – 75%); в) сировини готової продукції, що зберігалася за умов прискореного старіння (температура 40 – 42°С, відносна вологість 65 – 75%). Результати. Найнижча окисна стабільність властива макусі льону та концентрату сироваткового білка. Найвищою є стабільність до окиснення ліпідної складової макухи насіння кунжуту. Здатність до окиснення базової суміші білокумісної сировини зумовлює потребу використання в технології гіпертонічного напою антиоксидантів. Найвища окисна стабільність властива базовій суміші гіпертонічного напою з додаванням антиоксидантів Е 300 і Е 306 (250 і 100 мг/кг відповідно). Дещо меншу стабільність ліпідної складової до окиснення має базова суміш гіпертонічного напою з додаванням Е 306 (200 мг/кг). Найнижчою є стабільність ліпідної складової до окиснення базової суміші гіпертонічного напою з додаванням Е 300 (500 мг/кг). Висновки. Виявлено вплив антиоксидантів на стабілізацію ліпідної складової сухої суміші гіпертонічного напою для спортсменів на основі макухи олійних культур. Обґрунтовано потребу внесення і досліджено технологічні властивості антиоксидантів у базовій суміші білокумісної сировини для гіпертонічного напою — суміші токоферолів 30%-ї сухої (Е 306) і аскорбінової кислоти (Е 300). Отримано нові наукові дані щодо раціонального вмісту комплексного антиоксиданту (комбінації Е 300 і Е 306) у сухій суміші на основі макухи кунжуту і льону, а також концентрату сироваткового білка — 350 мг/кг продукту (вміст Е 306 у комплексному антиоксиданті — 30, Е 300 — 70%).
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування складу білково-жирових десертів для харчування спортсменів та діабетиків
    (ТОВ "Планета – Прінт", 2021) Стаховець, Н. Б.; Бочкарев, Сергій Володимирович; Слободенюк, П. С.
  • Ескіз
    Документ
    Насіння льону як джерело білка рослинного походження у технології десертів
    (2020) Рибалкіна, Є. О.; Бочкарев, Сергій Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять з фізичного виховання за спеціалізацією "Спортивна боротьба". Розділ "Рухливі ігри"
    (Національний науковий центр "Харківський фізико-технічний інститут", 2020) Бочкарев, Сергій Володимирович; Ковальов, Олег Володимирович
    На початковому етапі навчально-тренувальної роботи зі спортсменами, що займаються єдиноборствами, застосовуються найрізноманітніші ігри з елементами боротьби. Ці ігри сприяють розвитку спеціальних фізичних якостей і необхідних рухових навичок. Успіх тієї чи іншої гри пов'язаний не тільки з вдалим вибором, але в значній мірі залежить від попередньої підготовки до гри, від вмілого керівництва тренера ходом гри. Необхідно застосовувати ті чи інші ігри в залежності від умов і з урахуванням конкретних завдань, які вирішуються на занятті. В одному випадку ігри з елементами опору в поєднанні з загально розвиваючими і спеціальними вправами вдосконалюють у спортсменів якості і навички притаманні одноборствам. А в іншому випадку ігри з елементами змагання, допомагають спортсменам проявити свою швидкість, спритність, кмітливість. Ігри допомагають успішно вирішувати завдання будь-якої частини уроку, особливо при вдосконаленні набутих знань, умінь і навичок. Однак їх можна використовувати і при вивченні нового навчального матеріалу. Можливість проведення тієї чи іншої гри залежить від віку спортсменів, кількості тих що займаються, місця проведення, наявності снарядів, правильного підбору засобів і визначення умов ігри. Багато ігор з однаковим успіхом можуть проводитися і в залі боротьби, і на спортивному майданчику, і на відкритому повітрі. У методичних вказівках наведені рухливі ігри з елементами боротьби найбільш цікаві та доступні для студентів, що регулярно займаються в секціях спортивних єдиноборств.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять з фізичного виховання за спеціалізацією "Спортивна боротьба". Розділ "Спеціальні вправи на мосту"
    (Національний науковий центр "Харківський фізико-технічний інститут", 2020) Бочкарев, Сергій Володимирович; Євтифієв, Андрій Сергійович
    Як відомо, застосування борцовського мосту в спортивних одноборствах має велике значення для досягнення перемоги в сутичці. Міст використовується атакованим спортсменом для захисту від торкання лопатками килима і атакуючим спортсменом для нападу, а саме проведення прийомів із застосуванням моста. Міст, необхідний для виконання ряду технічних дій, наприклад кидків прогином, більшості переворотів накатом і багатьох інших прийомів. Однак, щоб впевнено користуватися мостом як для захисту, так і для нападу, необхідно добре володіти ним. Борець, який сподівається на свій міст, здатен вести сутичку більш різноманітно і ризиковано. Йому легше йти на різні загострення, так як він не боїться опинитися в нестандартному положенні. Отже, застосування моста робить боротьбу більш варіативною, цікавою і видовищною. Для успішного оволодіння навичками застосування моста в спортивній боротьбі існує ряд вправ і методика їх навчання. Ці методичні вказівки будуть корисні студентам гуманітарних, технічних і фізкультурних ВНЗ, які займаються в різних секціях спортивних єдиноборств, їх тренерам, а так само широкому колові молоді, що регулярно займається фізичною культурою і веде активний спосіб життя.