Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни "Одноборства та атлетизм"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бочкарев, Сергій ВолодимировичВ методичних вказівках у першому розділі визначена і сформульована переважна більшість основних термінів та понять, які використовують у навчанні тренери і спортсмени, що займаються спортивними одноборствами. Далі детально розглянуто стандартні положення, пересування по килиму, захоплення та звільнення від захоплень і деякі поширені спеціальні вправи, які сприятимуть удосконаленню техніко-тактичної майстерності спортсменів, що займаються спортивними одноборствами. Матеріали з навчальної дисципліни «Одноборства та атлетизм» для студентів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» підібрано на основі аналізу низки сучасних навчальних, наукових та методичних джерел інформації.Документ Вплив антиоксидантів на окиснення ліпідної складової напою для спортсменів на основі шротів олійних культур(Національна академія аграрних наук України, 2021) Бєлінська, Анна Павлівна; Бочкарев, Сергій Володимирович; Петік, Ігор Павлович; Варанкіна, Олександра Олександрівна; Хареба, О. В.Мета. Виявити вплив антиоксидантів на стабілізацію ліпідної складової сухої суміші гіпертонічного напою для спортсменів на основі макухи олійних культур. Методи. Стабільність до окиснення ліпідної фракції сировини і готової продукції досліджено за допомогою визначення кислотності бовтанки. Стійкість за зберігання сировини для сухого гіпертонічного напою і готової продукції корелює з величиною кислотності бовтанки зі зразків: а) вихідної сировини/готової продукції; б) сировини/готової продукції, що зберігається за звичайних умов (температура 22 – 24°С, відносна вологість 65 – 75%); в) сировини готової продукції, що зберігалася за умов прискореного старіння (температура 40 – 42°С, відносна вологість 65 – 75%). Результати. Найнижча окисна стабільність властива макусі льону та концентрату сироваткового білка. Найвищою є стабільність до окиснення ліпідної складової макухи насіння кунжуту. Здатність до окиснення базової суміші білокумісної сировини зумовлює потребу використання в технології гіпертонічного напою антиоксидантів. Найвища окисна стабільність властива базовій суміші гіпертонічного напою з додаванням антиоксидантів Е 300 і Е 306 (250 і 100 мг/кг відповідно). Дещо меншу стабільність ліпідної складової до окиснення має базова суміш гіпертонічного напою з додаванням Е 306 (200 мг/кг). Найнижчою є стабільність ліпідної складової до окиснення базової суміші гіпертонічного напою з додаванням Е 300 (500 мг/кг). Висновки. Виявлено вплив антиоксидантів на стабілізацію ліпідної складової сухої суміші гіпертонічного напою для спортсменів на основі макухи олійних культур. Обґрунтовано потребу внесення і досліджено технологічні властивості антиоксидантів у базовій суміші білокумісної сировини для гіпертонічного напою — суміші токоферолів 30%-ї сухої (Е 306) і аскорбінової кислоти (Е 300). Отримано нові наукові дані щодо раціонального вмісту комплексного антиоксиданту (комбінації Е 300 і Е 306) у сухій суміші на основі макухи кунжуту і льону, а також концентрату сироваткового білка — 350 мг/кг продукту (вміст Е 306 у комплексному антиоксиданті — 30, Е 300 — 70%).Документ Обґрунтування складу білково-жирових десертів для харчування спортсменів та діабетиків(ТОВ "Планета – Прінт", 2021) Стаховець, Н. Б.; Бочкарев, Сергій Володимирович; Слободенюк, П. С.Документ Насіння льону як джерело білка рослинного походження у технології десертів(2020) Рибалкіна, Є. О.; Бочкарев, Сергій ВолодимировичДокумент Методичні вказівки до практичних занять з фізичного виховання за спеціалізацією "Спортивна боротьба". Розділ "Рухливі ігри"(Національний науковий центр "Харківський фізико-технічний інститут", 2020) Бочкарев, Сергій Володимирович; Ковальов, Олег ВолодимировичНа початковому етапі навчально-тренувальної роботи зі спортсменами, що займаються єдиноборствами, застосовуються найрізноманітніші ігри з елементами боротьби. Ці ігри сприяють розвитку спеціальних фізичних якостей і необхідних рухових навичок. Успіх тієї чи іншої гри пов'язаний не тільки з вдалим вибором, але в значній мірі залежить від попередньої підготовки до гри, від вмілого керівництва тренера ходом гри. Необхідно застосовувати ті чи інші ігри в залежності від умов і з урахуванням конкретних завдань, які вирішуються на занятті. В одному випадку ігри з елементами опору в поєднанні з загально розвиваючими і спеціальними вправами вдосконалюють у спортсменів якості і навички притаманні одноборствам. А в іншому випадку ігри з елементами змагання, допомагають спортсменам проявити свою швидкість, спритність, кмітливість. Ігри допомагають успішно вирішувати завдання будь-якої частини уроку, особливо при вдосконаленні набутих знань, умінь і навичок. Однак їх можна використовувати і при вивченні нового навчального матеріалу. Можливість проведення тієї чи іншої гри залежить від віку спортсменів, кількості тих що займаються, місця проведення, наявності снарядів, правильного підбору засобів і визначення умов ігри. Багато ігор з однаковим успіхом можуть проводитися і в залі боротьби, і на спортивному майданчику, і на відкритому повітрі. У методичних вказівках наведені рухливі ігри з елементами боротьби найбільш цікаві та доступні для студентів, що регулярно займаються в секціях спортивних єдиноборств.Документ Методичні вказівки до практичних занять з фізичного виховання за спеціалізацією "Спортивна боротьба". Розділ "Спеціальні вправи на мосту"(Національний науковий центр "Харківський фізико-технічний інститут", 2020) Бочкарев, Сергій Володимирович; Євтифієв, Андрій СергійовичЯк відомо, застосування борцовського мосту в спортивних одноборствах має велике значення для досягнення перемоги в сутичці. Міст використовується атакованим спортсменом для захисту від торкання лопатками килима і атакуючим спортсменом для нападу, а саме проведення прийомів із застосуванням моста. Міст, необхідний для виконання ряду технічних дій, наприклад кидків прогином, більшості переворотів накатом і багатьох інших прийомів. Однак, щоб впевнено користуватися мостом як для захисту, так і для нападу, необхідно добре володіти ним. Борець, який сподівається на свій міст, здатен вести сутичку більш різноманітно і ризиковано. Йому легше йти на різні загострення, так як він не боїться опинитися в нестандартному положенні. Отже, застосування моста робить боротьбу більш варіативною, цікавою і видовищною. Для успішного оволодіння навичками застосування моста в спортивній боротьбі існує ряд вправ і методика їх навчання. Ці методичні вказівки будуть корисні студентам гуманітарних, технічних і фізкультурних ВНЗ, які займаються в різних секціях спортивних єдиноборств, їх тренерам, а так само широкому колові молоді, що регулярно займається фізичною культурою і веде активний спосіб життя.