Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні методи діагностики і педагогічного контролю в спортивній підготовці легкоатлетів спринтерів, стрибунів у довжину та метальників спису
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горлов, Анатолій Серафімович; Блещунова, Катерина Миколаївна
    У навчально-методичному посібнику наведено результати науково-методичної роботи авторів над Держбюджетною темою НТУ «ХПІ». Для вивчення ефективності методології розвитку технічної і фізичної підготовленості легкоатлетів у посібнику представлені інновації у вигляді електронно-оптичних систем реєстрації кінематичних і динамічних показників рухів легкоатлетів, фізико-математичного моделювання спортивних рухів і відбудови графічних характеристик на базі програмованого комплексу «КІДИМ», у використанні цифрових інновацій при плануванні оптимальних бігових навантажень, а також інтерактивних тренажерів для досягнення оптимально-максимальної швидкості розбігу атлетів у горизонтальних стрибках та для організації контролю і врахування розрахункової довжини й інтенсивності прикладених зусиль в метанні спису. Призначено для студентів, тренерів і викладачів фізичного виховання закладів середньої та вищої освіти спеціальності 017 «Фізична культура і спорт».
  • Ескіз
    Документ
    Критерії оцінки ефективності відбору юних бігунів на короткі дистанції на етапах багаторічної базової підготовки
    (CPN Publishing Group, 2021) Горлов, Анатолій Серафімович; Бубнов, Володимир Олександрович; Пінкевич, Віталій Юрійович
    Стаття відображає суть проблеми об′єктивного обліку кількісних і якісних критеріїв ефективності педагогічного відбору юних бігунів на короткі дистанції. Важливим моментом відбору і орієнтації юних спортсменів до їхньої підготовки у навчально-тренувальних групах та групах спортивного вдосконалення є організація другого і третього етапів відбору, оскільки подальше тренування дозволить виявити у них певні здібності до вузької спеціалізації в спринтерському бігу. У статті представлені результати дослідження динаміки морфологічних, педагогічних та біодинамічних показників юних спринтерів 13-17 років.
  • Ескіз
    Документ
    Життєдіяльність людини в умовах глобалізації та основні проблеми глобалізованого суспільства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Горлов, Анатолій Серафімович; Любієв, Альберт Гнатович; Блошенко, Олена Іванівна; Гращенкова, Жанна Вікторівна
    Стаття відображає суть відповідальності людини за майбутнє цивілізації і життя на Землі. Усвідомлення і формування цього відчуття неможливе без фундаментальних змін в цивілізаційних основах людського буття, реального затвердження принципу єдності природного і соціа льного. Це треба враховувати всім, хто причетний до процесів виховання і освіти. Дослідження присвячені суто теоретичним питанн ям. Їхній зміст дає можливість ознайомитися з деякими поняттями, на базі яких формується загальне уявлення про основні проблеми сучасного глобалі зованого суспільства і ролі цивілізаційних особливостей його розвитку. Припускається, що використання філософсько-культурологічного підходу дозволить змінити мотиваційно-ціннісне ставлення до фізкультурно-спортивної освіти і, як наслідок, сприятиме формуванню фізично, психічно і соціально здорової особистості майбутньої людини. Важливе місце відводиться сфері вищої інженерно-технічної освіти. З позиції носферного мислення пріоритетом виховання у навчальних закладах різного типу повинно бути формування етичного здоров’я дітей і молоді. Основним механізмом, що формує світогляд, завжди були традиції, які впливали на свідомість людей через освіту. Історично повинно мати місце єдність культур різних цивілізацій і взаємозв’язок понять про східну і західну людину. При вирішенні завдань по поліпшенню життя людства і збереженню цивілізації провідна роль належить науці. Природознавство – це наука-еталон і фундамент наукового знання. Прикладні науки є продовженням природознавства, впровадженням в практику його результатів. До прикладних відносяться технічні, сільськогосподарські, медичні, воєнні та інші науки. Саме до цього циклу наук належить і фізичне виховання. В цьому напрямі мислення актуальними будуть вимоги галузевого стандарту (ОКХ) до професійно-прикладної підготовки сучасного інженера.
  • Ескіз
    Документ
    Фізкультурно-спортивна освіта в системі підготовки сучасного інженера
    (НТУ "ХПІ", 2011) Любієв, Альберт Гнатович; Бондаренко, Тетяна Віталіївна; Горлов, Анатолій Серафімович
    Наведено результати досліджень в галузі фізичного виховання, які спрямовані на удосконалення гуманітарної освіти і оцінювання успішності студентів різних спеціальностей інженерного профілю у виші, відповідно до вимог Болонської системи. Матеріали посібника спрямовані на формування цілісного здоровꞌязаощаджуючого мислення студентів. Призначений для студентів усіх спеціальностей вищих учбових закладів технічного профілю і викладачів фізичного виховання і спорту.