Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Використання спортивного обладнання студентами-волейболістами під час дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Храпов, С. Б.
    В методичних вказівках надані матеріали з методики і практики самостійного застосування студентами під час дистанційного навчання сучасного спортивного обладнання для занять волейболом. Впровадження у навчально-тренувальний процес на самостійних заняттях з волейболу спеціального устаткування призведе до підвищення майстерності студентів, зростанню результативності у грі, сприятиме гармонійному розвитку фізичних якостей.
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма з навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Волейбол"
    (2023) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Мінак, Олександр Федорович; Донець, Юрій Георгійович
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту «Волейбол» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка фізичної активності студентів НТУ "ХПІ" за допомогою міжнародного опитувача IPAQ
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Натарова, Вікторія Вікторівна; Натаров, Володимир Олександрович; Недбайло, Ірина Анатоліївна
    У дослідженні брали 116 студентів 1-3 курсів НТУ "ХПІ" основної медичної групи. Результати обробки анкет з фізичної активності (ФА) з використанням стандартного протоколу опитувача International Physical Activity Questionnaire показали, що 80% студентів мали високий рівень ФА, 18% – середній, і тільки 2% студентів мали низький рівень ФА. При альтернативній обробці даних опитувача IPAQ з використанням мінімальних норм ФА, рекомендованих ВООЗ виявили 13,9% студентів, які мають рівень ФА нижче рекомендованих мінімальних норм. Середній рівень фізичної активності студентів у тиждень склав 9014±872 МЕТ×хв×тиждень-1. Опитувач IPAQ показав, що тільки 2% з опитаних студентів основної медичної групи малі критично низький рівень ФА. Ці дані узгоджуються з результатами закордонних авторів, що використовували цю же методику.
  • Ескіз
    Документ
    Антропометричні, функціональні та психофізіологічні фактори травматизму кваліфікованих баскетболісток
    (ООО "ДОМИНО", 2017) Козіна, Ж. Л.; Дикс, Б.; Горильчаник, О. Г.; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна
    Мета роботи складалася у виявленні фізичних та функціональних причин травматизму та ефективності застосування комплексної методики відновлення баскетболісток після травм опорно-рухового апарата. Матеріал і методи: В даному дослідженні прийняли участь 21 баскетболістка, з них 4 майстра спорту, 9 кандидатів в майстри спорту, 8 спортсменок 1 розряду. Методи дослідження: педагогічний метод суб'єктивної оцінки ваги навантаження й інтенсивності болючих відчуттів, фізіологічні методи дослідження (тест максимальної працездатності, ортостатична проба, визначення показників серцевого ритму, визначення показників роботи дихальної та серцево-судинної систем), методи педагогічного тестування, метод педагогічного експерименту, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що травматичність баскетболісток підвищується по мірі підвищення їх вагозростових показників. Це пов’язано з біомеханічними, функціональними, психофізіологічними, ортостатичними та вегето-судинними особливостями людей різного зросту, а також - вимогами гри, які підвищуються по мірі підвищення вагозростових показників спортсменок, що заставляє центрових та крайніх нападаючих постійно працювати на межі своїх можливостей і приводить до травматизму. Висновки. Застосування ефективних методів індивідуалізації навчально-тренувального процесу, одним з яких може служити метод контролю навантажень по суб’єктивним відчуттям, а також – ефективних методів профілактики та лікування травм.
  • Ескіз
    Документ
    Спортивні ігри як засіб соціалізації студентів, формування емоційно-вольових якостей та протидії гаджет-залежності
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2019) Натарова, Вікторія Вікторівна; Натаров, Володимир Олександрович; Недбайло, Ірина Анатоліївна
    Сучасні студенти усе більш піддані епідемії ХХІ століття – гаджет-залежності, і однієї з її різновидів – залежності від соціальних мереж. Цей вид девіантної поведінки викликає цілий спектр відхилень у фізичному й психічному розвитку студентів, які негативно позначаються, як на навчальній адаптації, так і на їхньому здоров’ї в майбутньому. При втраті контролю над своєю поведінкою в молодому віці, ця залежність веде до порушення соціалізації, не сформованості емоційно-вольової сфери, розладу психіки (стреси, неврози, депресії, суїциди), не говорячи вже про порушення фізичного здоров'я цих "жертв цивілізації". Автори статті пропонують використовувати спортивні ігри (зокрема, волейбол), як засіб попередження формування девіантної поведінки, що успішно формує рефлексію, емоційно-вольові якості, веде до соціалізації молоді у суспільстві.
  • Ескіз
    Документ
    Типові помилки, що виникають при початковому навчанні техніко-тактичним діям у волейболі
    (Друкарня Мадрид, 2019) Натарова, Вікторія Вікторівна; Натаров, Володимир Олександрович; Недбайло, Ірина Анатоліївна
    Представлена класифікація типових помилок, що виникають на етапі початкового навчання техніки і тактиці волейболу. Інформація була отримана на основі вивчення літературних джерел і опитування експертів.
  • Ескіз
    Документ
    Скандинавська ходьба як засіб покращення здоров'я студентської молоді
    (2019) Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Хірний, Сергій Володимирович; Натарова, Вікторія Вікторівна; Азаренкова, Любов Леонідівна
    Навчальний процес з фізичного виховання у ВНЗ зорієнтовано на зміцнення здоров’я студента , розвиток його фізичних спроможностей, підвищення фізичної працездатності. Ходьба як природний рух є найпростішим і доступним видом рухової активності, яка відкриває багато можливостей для оздоровлення організму і вдосконалення фігури. Переваги ходьби полягають у тому, що вона, на відміну від бігу, не навантажує суглоби, не вимагає спеціальної фізичної підготовки і підходить людям будь якого віку.