Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Вплив занять з волейболу на фізичні якості студентів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна
    Фізичне виховання у закладі вищої освіти особливо важлива частина освітнього процесу, яка робить позитивний вплив на загальний стан організму студента в цілому. У цій статті розглядаються ефективність впливу занять з волейболу на розвиток фізичних якостей студентів у закладах вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка фізичної активності студентів НТУ "ХПІ" за допомогою міжнародного опитувача IPAQ
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Натарова, Вікторія Вікторівна; Натаров, Володимир Олександрович; Недбайло, Ірина Анатоліївна
    У дослідженні брали 116 студентів 1-3 курсів НТУ "ХПІ" основної медичної групи. Результати обробки анкет з фізичної активності (ФА) з використанням стандартного протоколу опитувача International Physical Activity Questionnaire показали, що 80% студентів мали високий рівень ФА, 18% – середній, і тільки 2% студентів мали низький рівень ФА. При альтернативній обробці даних опитувача IPAQ з використанням мінімальних норм ФА, рекомендованих ВООЗ виявили 13,9% студентів, які мають рівень ФА нижче рекомендованих мінімальних норм. Середній рівень фізичної активності студентів у тиждень склав 9014±872 МЕТ×хв×тиждень-1. Опитувач IPAQ показав, що тільки 2% з опитаних студентів основної медичної групи малі критично низький рівень ФА. Ці дані узгоджуються з результатами закордонних авторів, що використовували цю же методику.
  • Ескіз
    Документ
    Антропометричні, функціональні та психофізіологічні фактори травматизму кваліфікованих баскетболісток
    (ООО "ДОМИНО", 2017) Козіна, Ж. Л.; Дикс, Б.; Горильчаник, О. Г.; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна
    Мета роботи складалася у виявленні фізичних та функціональних причин травматизму та ефективності застосування комплексної методики відновлення баскетболісток після травм опорно-рухового апарата. Матеріал і методи: В даному дослідженні прийняли участь 21 баскетболістка, з них 4 майстра спорту, 9 кандидатів в майстри спорту, 8 спортсменок 1 розряду. Методи дослідження: педагогічний метод суб'єктивної оцінки ваги навантаження й інтенсивності болючих відчуттів, фізіологічні методи дослідження (тест максимальної працездатності, ортостатична проба, визначення показників серцевого ритму, визначення показників роботи дихальної та серцево-судинної систем), методи педагогічного тестування, метод педагогічного експерименту, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що травматичність баскетболісток підвищується по мірі підвищення їх вагозростових показників. Це пов’язано з біомеханічними, функціональними, психофізіологічними, ортостатичними та вегето-судинними особливостями людей різного зросту, а також - вимогами гри, які підвищуються по мірі підвищення вагозростових показників спортсменок, що заставляє центрових та крайніх нападаючих постійно працювати на межі своїх можливостей і приводить до травматизму. Висновки. Застосування ефективних методів індивідуалізації навчально-тренувального процесу, одним з яких може служити метод контролю навантажень по суб’єктивним відчуттям, а також – ефективних методів профілактики та лікування травм.
  • Ескіз
    Документ
    Типові помилки, що виникають при початковому навчанні техніко-тактичним діям у волейболі
    (Друкарня Мадрид, 2019) Натарова, Вікторія Вікторівна; Натаров, Володимир Олександрович; Недбайло, Ірина Анатоліївна
    Представлена класифікація типових помилок, що виникають на етапі початкового навчання техніки і тактиці волейболу. Інформація була отримана на основі вивчення літературних джерел і опитування експертів.
  • Ескіз
    Документ
    Скандинавська ходьба як засіб покращення здоров'я студентської молоді
    (2019) Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Хірний, Сергій Володимирович; Натарова, Вікторія Вікторівна; Азаренкова, Любов Леонідівна
    Навчальний процес з фізичного виховання у ВНЗ зорієнтовано на зміцнення здоров’я студента , розвиток його фізичних спроможностей, підвищення фізичної працездатності. Ходьба як природний рух є найпростішим і доступним видом рухової активності, яка відкриває багато можливостей для оздоровлення організму і вдосконалення фігури. Переваги ходьби полягають у тому, що вона, на відміну від бігу, не навантажує суглоби, не вимагає спеціальної фізичної підготовки і підходить людям будь якого віку.