Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Факторна структура фізичної підготовленності борців вільного стилю на етапі початкової підготовки
    (Видавничий дім "Гельветика", 2022) Євтифієв, Андрій Сергійович; Бочкарев, Сергій Володимирович; Поляков, Ігор Олександрович; Євтифієва, Ірина Ігорівна; Донець, Юрій Георгійович
    Мета: виявлення провідних факторів фізичної підготовленості борців вільного стилю на етапі початкової підготовки. Матеріали та методи. У дослідженні проводилось комплексне педагогічне тестування 35 борців-початківців вільного стилю віком 9-10 років, які займаються боротьбою у секції вільної боротьби громадської організації «СКВБ «Колізей»» м. Харкова. Проведене дослідження виконувалось у 8 мікроциклів річного плану підготовки борців групи початкової підготовки 2 року навчання. Факторний аналіз результатів дослідження здійснювався за допомогою пакету програми статистичної обробки даних SPSS 23. Було проведено тестування фізичної підготовленості, де використовувались тести загальної та спеціальної підготовки борців 9-10 років. У процесі тренувань педагогічне спостереження проводилось у форматі нон-стоп. У статистичній обробці даних за допомогою факторного аналізу було виділено 5 факторів, внесок яких у загальну дисперсію склав 83%. Результати. Представлені статистичні дані виявлених 5 факторів фізичної підготовленості борців вільного стилю, серед яких найбільш вагомими є 3 фактори. Фактори були названі наступним чином: 1 фактор - «комплексний розвиток фізичних якостей», 2 та 3 фактори «спеціальна спритність», 4 фактор - «швидкісно-силова підготовленість», 5 фактор – «силова підготовленість». Ідентифікація факторів дозволила інтерпретувати їх як фізичний розвиток та як показники фізичної підготовленості. Найбільш значущою якістю виявилась борцівська спритність, вклад в загальну дисперсію склав 42,4%. Висновки. Проведений факторний аналіз фізичної підготовленості борців 9-10 років вільного стилю адекватна розв'язанню задач тренувального процесу на початковому етапі підготовки і рекомендована до застосування у широкій практиці тренувань борців різних вагових категорій. Результати факторного аналізу дозволили визначити, що процес фізичної підготовки, підбір засобів форм та методів занять фізичними вправами повинен бути спрямований насамперед на розвиток фізичних якостей, що вимагають прояву загальної спритності та швидкісно-силових здібностей у борців-початківців вільного стилю.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження стресс-факторів на передстартовому етапі змагальної діяльності в обраному виді спорту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Поляков, Ігор Олександрович; Полякова, Оксана Олександрівна
    Методичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються на освітньо-кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів. Студентам представлено розподіл навчального часу та види навчальних занять з освітнього компоненту дисципліни «Психологія фізичної культури і спорту». Надано перелік тем, види практичних занять з дисципліни, список джерел інформації. Встановлено критерії оцінки виконання усіх видів практичної роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення поняття стану передстартової мобілізації у спортивних одноборствах
    (Center of Modern Pedagogy "Learning Without Boarders", Canada, 2016) Поляков, Ігор Олександрович; Слепушкін, С. О.
    У своїй статті автори проаналізували основні існуючі концептуальні підходи щодо визначення понять передстартової мобілізації спортсменів-одноборців. А.В. Алексєєв у своїй класифікації виділяє три групи психічних станів: нормальний, патологічний й мобілізаційний. Але автори припускають, що для спортивних одноборств найбільш підходить визначення цього поняття, яке дає А. Ц. Пуні. Цей стан не охоплює проміжки між змаганнями й може навіть перед деякими з них взагалі не виникати або проявлятися в слабкій формі. Спортивна форма пов'язана з максимальною мобілізацією спортсмена на показ високого результату, причому мобілізація повинна підкріплюватися його фізичною, технічною й тактичною підготовленістю.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості професійної мотивації рятувальників гірських пошуково-рятувальних загонів ДСНС України
    (Національний університет цивільного захисту України, 2015) Поляков, Ігор Олександрович; Пономаренко, Р. В.; Пономаренко, І. В.
    Служба у гірських пошуково-рятувальних загонах ДСНС України постійно зазнає змін, а тому потребує постійного вдосконалення, у тому числі зі сторони психологічної науки. Проведені психологічні дослідження щодо особливостей професійної мотивації гірських рятувальників є першим ступенем на шляху досягнення рятувальником високих показників у професійній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості передстартових психічних станів у спортсменів-лучників
    (Center of Modern Pedagogy "Learning Without Boarders", Canada, 2017) Поляков, Ігор Олександрович; Павліченко, Д. Г.
    У своїй статті автори проаналізували основні існуючі концептуальні підходи щодо визначення понять передстартових психічних станів у спорті. Авторами також було встановлено, що успішність та не успішність виступу спортсмена, впливає на виникнення або «апатії», або «бойової готовності». Автори у своїй статті виявили,що на успішний виступ спортсменів-лучників впливають наступні психологічні категорії: почуття обов’язку, мотивація / рівень домагань, вольові якості / «Я-концепція». Дослідження показали, що різні стрес-фактори по різному впливають на групи спортсменів та що невдалий виступ на змаганні може стати потужним стресогенним фактором і викликати навіть у талановитого спортсмена в майбутньому виникнення небажаних фізіологічних реакцій і невротичних розладів.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив психологічних установок на процес вольової поведінки на змаганнях зі спортивних одноборств
    (Національний університет цивільного захисту України, 2016) Поляков, Ігор Олександрович; Мелещенко, Р. Г.
    У статті висвітлені результати теоретичних досліджень щодо впливу психологічних установок на процес вольової поведінки спортсменів-одноборців. Описані основні стрес-фактори змагальної діяльності спортсменів-одноборців. Також наведені основні чинники, що сприяють формуванню стану мобілізаційної готовності та негативних психічних станів (психічних дисгармоній) у спортсменів-одноборців. Показано як впливає психологічна установка на процес вольового поведінки спортсмена на різних етапах спортивного змагання.
  • Ескіз
    Публікація
    Стрес-фактори змагальної діяльності як детермінанти помилкових дій у спортивній боротьбі
    (Center of modern pedagogy "Learning without boarders", Canada, 2017) Поляков, Ігор Олександрович; Курій, Олена Володимирівна
    У своїй статті автори проаналізували основні існуючі концептуальні підходи щодо визначення понять безпомилковості (надійності) у спортивній діяльності. Висвітлили психологічні дослідження на предмет виявлення основних стрес-факторів. Визначили оцінки психічних актуальних станів у період відсутності змагань (міжсезоння) й безпосередньо перед змаганнями, а також вивчені фактори, що впливають на психічний стан, для кожної із груп досліджуваних спортсменів. Довели за допомогою психологіагностичного дослідження, що стрес-фактори змагальної діяльності є детермінантами помилкових дій у спортивній боротьбі (вільній та греко-римській).