Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Вплив інтервальних тренувань з функціональними петлями TRX на показники соматичного здоров'я студентської молоді(2021) Долгарева, Марія Георгіївна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Матузна, Наталія АнатоліївнаДокумент Ефективність використання ритмічної стимуляції для вдосконалення швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів(Ефективність використання ритмічної стимуляції для вдосконалення швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів, 2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Єфременко, А. М.; Крайник, Я. Б.Мета: дослідити вплив застосування програми ритмостимуляції відносно динаміки показників швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів. Матеріал та методи. Об’єкти: 20 боксерів віком 16,45±0,55 років, які мають досвід тренування 7,30±1,55 років. Досліджувані були розділені на дві рівні групи (1 та 2) за результатами попереднього тестування і достовірно не відрізнялися за вимірюваними показниками (р>0,05). Методи: педагогічне спостереження, тестування та експеримент; реакціометрія; відеозйомка та відеоаналіз. Результати: було проведено аналіз показників вхідного та вихідного контролю, отриманих у результаті тестування. Встановлено, що за період дослідження відбулися достовірні зміни за всіма показниками швидкості у спортсменів груп 1 та 2 (р<0,05). Міжгрупове порівняння результатів тестування в кінці дослідження виявило достовірно більш високі значення показників швидкості виконання ударних комбінацій у боксерів групи 1. Сучасна спортивна підготовка потребує пошуку способів підвищення ефективності тренування з використанням стимулюючих засобів природного характеру. Припустили, що використання ритмічної аудіостимуляції як складової засобів тренування боксерів сприятиме підвищенню швидкості виконання техніко-тактичних дій боксу. Встановлено, вплив застосування ритмічної стимуляції в тренуванні боксерів стосовно покращення швидкості виконання технікотактичних дій, але не швидкості реакції. Таким чином, застосування ритмостимулювання у тренуванні досвідчених боксерів у підготовчому періоді є виправданим і дозволяє комплексно та концентровано вдосконалювати швидкісні здібності у річному макроциклі тренування. Відтак, даний підхід є перспективним напрямком подолання застою у процесі вдосконалення швидкості техніко-тактичних дій, який спостерігається у боксерів даної вікової групи та старших. Висновки. Отримані дані сприяють поглибленню розуміння стосовно вдосконалення прояву різних складових швидкісних здібностей досвідчених боксерів. Застосування ритмічної стимуляції у тренуванні боксерів сприятиме покращенню процесу підготовки без зміни структури тренувального процесу у підготовчому періоді але як якісне його наповнення. Подальші дослідження стосуватимуться використанням ритмостимулювання у роботі з юними боксерами.Документ Аналіз впливу фізичних вправ на зменшення стресу у студентів в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаПід час воєнного стану всі люди нашої країни знаходяться в умовах постійної психологічної напруги, яка негативно впливає на якість життя. У цей час дуже важливо підтримувати фізичну активність, яка сприяє зниженню в організмі людини рівня гормону стресу, а саме кортизолу. У дослідженні було проведено анкетування із застосуванням психологічного тестування та вимірювання фізіологічних параметрів студентів. За результатами дослідження можна зробити такі висновки: під час складних умов воєнного стану потребує уваги вирішення проблеми збереження здоров’я, заняття фізичними вправами є стимулятором життєдіяльності організму та важливим фактором зміцнення здоров’я людини.Документ Фізичне виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Петренко, Валерій Іванович; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Шаповалова, Валентина ОлександрівнаДослідження спрямоване на сучасну проблематику раціоналізації перетворень у сучасних безпекових умовах, що вимагає аналізу особливостей та поточного стану системи викладання фізичного виховання у ЗВО.Документ Навчально-методичний посібник до практичних занять "Методика комплексного застосування вправ з розвитку рухливості суглобів та еластичності зв’язок для різних частин тіла людини"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Арабаджи, Анна ЮріївнаНавчально-методичний посібник містить теоретичні та практичні матеріали до занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» для студентів всіх спеціальностей освітнього рівня бакалавр, а саме: рисунки, опис вправ, методичні вказівки до виконання, таблиці з інформацію про функцію м’язів, їх назви та розташування; перелік травм, для яких вправа корисна у період реабілітації. У посібнику застосовується система нумерації, яка сприяє процесу пошуку найбільш ефективної фізичної вправи. Навчально-методичний посібник може бути використаний викладачами для складання індивідуальних завдань. Застосовані у навчально-методичному посібнику матеріали базуються на аналізі сучасних наукових і методичних джерелах інформації.Документ Використання сучасних технологій для організації самостійних тренувань студентів в умовах занять онлайн(2023) Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир Юрійович; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ». Роз’яснюється використання бігових трекерів для самостійних тренувань в умовах занять онлайн. Показано, яким чином можна встановити мобільний додаток на смартфоні, як його налаштувати для застосування та як використовувати у своїх тренуваннях. Надано рекомендації для покращення техніки бігу та самоконтролю, організації самостійних тренувань. Встановлені критерії оцінки тренувань. Надано зразок структури звіту про самостійні тренування (Додаток А).Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Легка атлетика"(2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир ЮрійовичМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту «Легка атлетика» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками у виді спорту «Легка атлетика»; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти; застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців.Документ Анатомія м'язів тулуба та кінцівок і локалізація тригерних точок та розподіл викликаного ними болю(2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Арабаджи, Анна ЮріївнаМетодичний посібник містить базові відомості з анатомії м’язів тулуба та кінцівок, їх функції і локалізації тригерних точок та розподіл викликаного ними болю. Матеріал представлений без зайвої складності, що, у поєднанні з добре підібраними ілюстраціями, виконаними в режимі кольорового контрастування окремих м’язів, є допомогою студенту у вивченні анатомії. Довідник підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються за освітньо- кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів, з дисципліни «Фізична реабілітація та масаж».Документ Використання спеціальних бігових і стрибкових вправ для розвитку рухових якостей і функціонального стану крайніх і центральних захисників 13-14 років у футболі(2020) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаСучасний рівень розвитку спорту, ставить високі вимоги до фізичної підготовки футболістів, однією зі сторін якої є розвиток рухових якостей і функціонального стану юних футболістів. Мета дослідження – визначити вплив використання спеціальних рухових вправ протягом підготовчого періоду на розвиток фізичних якостей та підвищення морфо-функціональних показників крайніх і центральних захисників 13-14 років. Матеріали дослідження: роботу виконано на базі футбольного клубу «Арсенал» (м. Харків). Усього в дослідженнях узяло участь 16 крайніх і центральних захисників 13–14 років. Методологічну й науково-теоретичну основу склали матеріалістичні теорії діалектики системного підходу, а також теорії та методики спортивного тренування. У своїх дослідженнях ми спиралися на теоретичні положення фізіології спорту при застосуванні фізичних вправ – основи керування тренувальним процесом юних футболістів. Методи дослідження: для розв’язання поставленої проблеми здійснено вивчення науково-методичної літератури з досліджуваної проблеми; дано оцінку показників фізичної підготовленості та функціонального стану юних футболістів; проведено педагогічний експеримент; виконано статистичну обробку даних, експериментальної роботи. Результати дослідження: визначено вплив спеціальних комплексів бігових і стрибкових вправ відповідно до ігрового амплуа на рівень розвитку рухових якостей та морфо-функціональних показників крайніх і центральних захисників 13-14 років. Висновки: встановлено вплив спеціальних бігових і стрибкових вправ, що використовувалися протягом підготовчого періоду юних футболістів 13-14 років різного ігрового амплуа (крайні і центральні захисники) на підвищення рухових якостей і морфо-функціональних показників.Документ Аналіз виконання техніко-тактичних дій юних футболістів 13-14 років різних ігрових амплуа під час гри(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаПроведені дослідження свідчать про різні кількісні показники техніко-тактичних дій гравців різного ігрового амплуа. Так, для воротарів найбільший відсоток техніко-тактичних дій приходиться на довгі (29,8%), короткі (27,2%) та середні передачі (21,5%). Крайнім та центральним захисникам притаманне в більшій мірі виконання коротких (29,3; 28,4%), середніх (26,2; 30,8%) та довгих передач (12,6 і 17,0%) при відносно незначній кількості ведення м’яча (8,1 і 7,6%). Півзахисниками (крайнім та центральним) окрім великої кількості передач (коротких – 28,6 і 29,4%; середніх – 25,7 і 26,6%; довгих – 12,5 і 13,2%) здійснюють обводку (9,8 і 7,8%), ведення м’яча (8,0 і 8,2%) та зупинок м’яча для подальших ігрових дій (9,2 і 9,4%). Нападники переважно застосовують короткі (28,8%) і середні (25,0%) передач, а також обводку (16,2%) та ведення м’яча (9,8%). Отримані результати свідчать, що по більшості показників техніко-тактичних дій, існує достовірна різниця, яка потребує вивчення переважного застосування окремих із них у гравців різного ігрового амплуа.