Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Заняття йогою з жінками середнього віку: переваги для фізичного та метального здоров'я
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Єфременко, Андрій Миколайович; Насонкіна, Олена Юріївна; Алексєнко, Яна Валеріївна; Марченков, Михайло Костянтинович; Полторацька, Ганна Сергіївна; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Фізичне виховання осіб зрілого віку має важливе значення для підтримання їх здоров’я. Вибір напрямків використання засобів фізичного виховання має ґрунтуватися на переважаючих потребах щодо рухової активності осіб зрілого віку. Мета – розробка та експериментальне обґрунтування методики занять йогою для жінок 21-35 років. Учасники. Жінки 21-35 років. Методи. Психодіагностика, рухове тестування, педагогічний експеримент. Втручання. Розроблено та апробовано методику занять йогою з жінками середнього віку. Особливість запропонованої методики пов’язана з систематичним використанням оригінальних комплексів вправ гімнастики йога. Розроблені комплекси були застосовані з урахуванням послідовного збільшення впливу та використовувалися відповідно до вирішення конкретних тренувальних завдань. Результати. Встановлена результативність запропонованого формату використання вправ гімнастики йогів для покращення показників фізичного та психологічного стану жінок середнього віку. Зафіксовано покращення характеристик працездатності, кардіореспіраторної системи та нормалізацію психологічного стану учасниць під впливом застосованих комплексів вправ. Обговорення. Систематичні заняття йогою у форматі застосування розроблених комплексів вправ мали визначити їх ефективність стосовно підвищення фізичних кондицій та покращення психологічного стану жінок середнього віку. Обрані фізичні вправи відносилися до сфери ментального фітнесу та захарактером були стато-динамічними. Відповідно щадний вплив занять на жінок, які не займаються регулярно фітнесом, мав стосуватися покращення фізичних кондицій, а медитативні практики були пов’язані з очікуваннями щодо нормалізації психологічного стану учасниць. Отримані результати підтвердили зазначені очікування і не мають протиріч з результатами подібних досліджень. Висновки. Встановлені особливості побудови ефективних занять йогою з жінками середнього віку дозволяють рекомендувати заняття цим видом фітнесу в якості доступного засобу покращення здоров’я даного контингенту осіб. Отримані результати сприяють подальшому пошуку можливостей деталізації програми занять йогою з жінками середнього віку для розширення кола завдань фізичного виховання даного континенту осіб.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційних підходів при проведенні занять з фізичного виховання для студентів НТУ "ХПІ"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Арабаджи, Анна Юріївна; Петренко, Валерій Іванович
    Дослідження спрямоване на пошук сучасних підходів для підвищення ефективності занять фізичною культурою у вищих навчальних закладах та прилучення студентської молоді до активних занять спортом в межах та поза межами навчальної програми, вирішенню проблеми розвитку витривалості серед студентів, які не систематично займалися спортом.