Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Вплив інтервальних тренувань з функціональними петлями TRX на показники соматичного здоров'я студентської молоді
    (2021) Долгарева, Марія Георгіївна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Матузна, Наталія Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Ефективність використання ритмічної стимуляції для вдосконалення швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів
    (Ефективність використання ритмічної стимуляції для вдосконалення швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів, 2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Єфременко, А. М.; Крайник, Я. Б.
    Мета: дослідити вплив застосування програми ритмостимуляції відносно динаміки показників швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів. Матеріал та методи. Об’єкти: 20 боксерів віком 16,45±0,55 років, які мають досвід тренування 7,30±1,55 років. Досліджувані були розділені на дві рівні групи (1 та 2) за результатами попереднього тестування і достовірно не відрізнялися за вимірюваними показниками (р>0,05). Методи: педагогічне спостереження, тестування та експеримент; реакціометрія; відеозйомка та відеоаналіз. Результати: було проведено аналіз показників вхідного та вихідного контролю, отриманих у результаті тестування. Встановлено, що за період дослідження відбулися достовірні зміни за всіма показниками швидкості у спортсменів груп 1 та 2 (р<0,05). Міжгрупове порівняння результатів тестування в кінці дослідження виявило достовірно більш високі значення показників швидкості виконання ударних комбінацій у боксерів групи 1. Сучасна спортивна підготовка потребує пошуку способів підвищення ефективності тренування з використанням стимулюючих засобів природного характеру. Припустили, що використання ритмічної аудіостимуляції як складової засобів тренування боксерів сприятиме підвищенню швидкості виконання техніко-тактичних дій боксу. Встановлено, вплив застосування ритмічної стимуляції в тренуванні боксерів стосовно покращення швидкості виконання технікотактичних дій, але не швидкості реакції. Таким чином, застосування ритмостимулювання у тренуванні досвідчених боксерів у підготовчому періоді є виправданим і дозволяє комплексно та концентровано вдосконалювати швидкісні здібності у річному макроциклі тренування. Відтак, даний підхід є перспективним напрямком подолання застою у процесі вдосконалення швидкості техніко-тактичних дій, який спостерігається у боксерів даної вікової групи та старших. Висновки. Отримані дані сприяють поглибленню розуміння стосовно вдосконалення прояву різних складових швидкісних здібностей досвідчених боксерів. Застосування ритмічної стимуляції у тренуванні боксерів сприятиме покращенню процесу підготовки без зміни структури тренувального процесу у підготовчому періоді але як якісне його наповнення. Подальші дослідження стосуватимуться використанням ритмостимулювання у роботі з юними боксерами.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз впливу фізичних вправ на зменшення стресу у студентів в умовах воєнного стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Під час воєнного стану всі люди нашої країни знаходяться в умовах постійної психологічної напруги, яка негативно впливає на якість життя. У цей час дуже важливо підтримувати фізичну активність, яка сприяє зниженню в організмі людини рівня гормону стресу, а саме кортизолу. У дослідженні було проведено анкетування із застосуванням психологічного тестування та вимірювання фізіологічних параметрів студентів. За результатами дослідження можна зробити такі висновки: під час складних умов воєнного стану потребує уваги вирішення проблеми збереження здоров’я, заняття фізичними вправами є стимулятором життєдіяльності організму та важливим фактором зміцнення здоров’я людини.
  • Ескіз
    Документ
    Фізичне виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти в сучасних умовах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Петренко, Валерій Іванович; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Шаповалова, Валентина Олександрівна
    Дослідження спрямоване на сучасну проблематику раціоналізації перетворень у сучасних безпекових умовах, що вимагає аналізу особливостей та поточного стану системи викладання фізичного виховання у ЗВО.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-методичний посібник до практичних занять "Методика комплексного застосування вправ з розвитку рухливості суглобів та еластичності зв’язок для різних частин тіла людини"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Арабаджи, Анна Юріївна
    Навчально-методичний посібник містить теоретичні та практичні матеріали до занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» для студентів всіх спеціальностей освітнього рівня бакалавр, а саме: рисунки, опис вправ, методичні вказівки до виконання, таблиці з інформацію про функцію м’язів, їх назви та розташування; перелік травм, для яких вправа корисна у період реабілітації. У посібнику застосовується система нумерації, яка сприяє процесу пошуку найбільш ефективної фізичної вправи. Навчально-методичний посібник може бути використаний викладачами для складання індивідуальних завдань. Застосовані у навчально-методичному посібнику матеріали базуються на аналізі сучасних наукових і методичних джерелах інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Використання сучасних технологій для організації самостійних тренувань студентів в умовах занять онлайн
    (2023) Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир Юрійович; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Методичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ». Роз’яснюється використання бігових трекерів для самостійних тренувань в умовах занять онлайн. Показано, яким чином можна встановити мобільний додаток на смартфоні, як його налаштувати для застосування та як використовувати у своїх тренуваннях. Надано рекомендації для покращення техніки бігу та самоконтролю, організації самостійних тренувань. Встановлені критерії оцінки тренувань. Надано зразок структури звіту про самостійні тренування (Додаток А).
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Легка атлетика"
    (2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир Юрійович
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту «Легка атлетика» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками у виді спорту «Легка атлетика»; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти; застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Анатомія м'язів тулуба та кінцівок і локалізація тригерних точок та розподіл викликаного ними болю
    (2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Арабаджи, Анна Юріївна
    Методичний посібник містить базові відомості з анатомії м’язів тулуба та кінцівок, їх функції і локалізації тригерних точок та розподіл викликаного ними болю. Матеріал представлений без зайвої складності, що, у поєднанні з добре підібраними ілюстраціями, виконаними в режимі кольорового контрастування окремих м’язів, є допомогою студенту у вивченні анатомії. Довідник підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються за освітньо- кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів, з дисципліни «Фізична реабілітація та масаж».
  • Ескіз
    Документ
    Використання спеціальних бігових і стрибкових вправ для розвитку рухових якостей і функціонального стану крайніх і центральних захисників 13-14 років у футболі
    (2020) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Сучасний рівень розвитку спорту, ставить високі вимоги до фізичної підготовки футболістів, однією зі сторін якої є розвиток рухових якостей і функціонального стану юних футболістів. Мета дослідження – визначити вплив використання спеціальних рухових вправ протягом підготовчого періоду на розвиток фізичних якостей та підвищення морфо-функціональних показників крайніх і центральних захисників 13-14 років. Матеріали дослідження: роботу виконано на базі футбольного клубу «Арсенал» (м. Харків). Усього в дослідженнях узяло участь 16 крайніх і центральних захисників 13–14 років. Методологічну й науково-теоретичну основу склали матеріалістичні теорії діалектики системного підходу, а також теорії та методики спортивного тренування. У своїх дослідженнях ми спиралися на теоретичні положення фізіології спорту при застосуванні фізичних вправ – основи керування тренувальним процесом юних футболістів. Методи дослідження: для розв’язання поставленої проблеми здійснено вивчення науково-методичної літератури з досліджуваної проблеми; дано оцінку показників фізичної підготовленості та функціонального стану юних футболістів; проведено педагогічний експеримент; виконано статистичну обробку даних, експериментальної роботи. Результати дослідження: визначено вплив спеціальних комплексів бігових і стрибкових вправ відповідно до ігрового амплуа на рівень розвитку рухових якостей та морфо-функціональних показників крайніх і центральних захисників 13-14 років. Висновки: встановлено вплив спеціальних бігових і стрибкових вправ, що використовувалися протягом підготовчого періоду юних футболістів 13-14 років різного ігрового амплуа (крайні і центральні захисники) на підвищення рухових якостей і морфо-функціональних показників.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз виконання техніко-тактичних дій юних футболістів 13-14 років різних ігрових амплуа під час гри
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Проведені дослідження свідчать про різні кількісні показники техніко-тактичних дій гравців різного ігрового амплуа. Так, для воротарів найбільший відсоток техніко-тактичних дій приходиться на довгі (29,8%), короткі (27,2%) та середні передачі (21,5%). Крайнім та центральним захисникам притаманне в більшій мірі виконання коротких (29,3; 28,4%), середніх (26,2; 30,8%) та довгих передач (12,6 і 17,0%) при відносно незначній кількості ведення м’яча (8,1 і 7,6%). Півзахисниками (крайнім та центральним) окрім великої кількості передач (коротких – 28,6 і 29,4%; середніх – 25,7 і 26,6%; довгих – 12,5 і 13,2%) здійснюють обводку (9,8 і 7,8%), ведення м’яча (8,0 і 8,2%) та зупинок м’яча для подальших ігрових дій (9,2 і 9,4%). Нападники переважно застосовують короткі (28,8%) і середні (25,0%) передач, а також обводку (16,2%) та ведення м’яча (9,8%). Отримані результати свідчать, що по більшості показників техніко-тактичних дій, існує достовірна різниця, яка потребує вивчення переважного застосування окремих із них у гравців різного ігрового амплуа.